Emigratie naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Hoi Simone welkom op het beste Tsjechische forum :top: ,heb je de voorgaande berichten al gelezen?
Als je verder zoekt op het forum vind je nog veel meer informatie zoals dit topic met veel links en info. Heel veel succes met de mogelijke baan en als je meer vragen hebt (na alles gelezen te hebben) stel ze gerust.
Er zijn hier genoeg mensen die in Praag wonen en werken met meer kennis van zaken.
 

kuurgast

Donateur
8 Oktober Expat Expo 2011.

images


Expat Expo is een jaarlijkse tentoonstelling gehouden bij Výstavište Praha Holešovice die verbindt lokale en internationale bedrijven met de expat gemeenschap van Tsjechië.
Het is een unieke kans om te ontmoeten en je te mengen met andere leden van de internationale gemeenschap, nieuwe contacten, vrienden en iets nieuws leren.
Info op de website expatexpo2011.com.
 
De bedragen die in dit topic worden genoemd,zijn dat netto of bruto bedragen ?
Het salaris wat mij is aangeboden is 30.000 kronen...maar dan wel bruto.
Ik hou dan iets van 22600 netto per maand over.
Voor mijn gevoel is dit voldoende om maandelijks rond te kunnen komen.
Maar na het lezen van dit topic krijg ik toch een paar twijfels.
 
Mochten jullie nog steeds werk zoeken, ik woon al een tijd in Praag en ik kom vaak in aanraking met mensen die Nederlanders voor hun bedrijf zoeken, soms met betere salarissen dan dat jullie beschrijven. Stuur mij dus gerust een email :)

Milan
 
Beste Mike,

Als je wil toch naar Tsjechië gaan werken, zal ik je adviseren naar Ahold aanbiedingen te kijken. Web: http://www.jobs.cz/pd_search/search...rand=g2&source=3&trackingBrand=www.ialbert.cz

Je kunt ook open sollicitatie te doen. Met verbant dat Ahold de Nederlandse cultuur heeft, je kunt beter starten met integratie proces in Tsjechië.

Beste MartinaK,

Weet jij of er eventueel nu nog sollicitaties open staan bij Ahold CZ? Heb Google al afgezocht maar kon niks vinden. Start zelf komende maand in Praag, maar zou ook graag bij Ahold willen werken (zelf 11,5 jaar bij Albert Heijn gewerkt, vandaar).
 
Beste Gerrrie,

Bedankt voor je antwoord en de link naar de AH site. Probleem is alleen dat deze in het Tjechisch is en ik nergens een vertaling kan vinden. Ik heb onlangs contact gehad met GRAFTON, misschien dat je dat wel kent. Ze gingen me voorstellen bij Exxonmobile en nog een ander bedrijf. Na 4 weken niks gehoord, heb ik contact opgenomen met GRAFTON. Blijkt dat er geen vaacture beschikbaar zijn. Hele rare siuatie, waardoor ik nu weer terug bij af ben met solliciteren.

Het lijkt me nog steeds erg leuk om in Tjechie te werken, maar het ontbreekt steeds aan de juiste contacten. Ik heb een goed CV en al redelijk wat werkervaring opgebouwd, maar beetje op niveau functie vinden in Tjechie valt niet mee.

Heb jij nog ideeen of contacten die ik zou kunnen aanboren?

Bedankt voor je hulp!
Groet, Mike
 
Gaaf zeg! Wat voor functie ga je doen bij Exxonmobile en hoe heb je je huisvesting geregeld? Heb je een huis alleen te beschikken of deel je die? en mag ik vragen of je beetje redelijk verdiend bij deze funcie?

Veel vragen..;-)
 
Heb er al 6 vrienden wonen en werken (AB InBev, DHL en Xpedia) dus das al iets makkelijker om de stap te maken. Via een van hun bij Grafton gekomen enzodoende ExxonMobil. Had zelf ook nog sollicitaties lopen bij AB InBev en BlueLink International CZ (bij de laatste hadden ze me al een baan aangeboden). Bij ExxonMobil is het de service afdeling tussen de klanten uit de Benelux en de afdeling logistiek.
Voor huisvesting neem het appartement van een maat over, wel wat duur maar goed om te starten!
 
Ok klintk goed allemaal. Mag ik vragen hoe je aan die baantjes of vacaturen gekomen bent. Grafton is een bemiddelingsbedrijf, maar hoe zit dat met AB, InBev en BlueLink Int CZ??
Heb je via monsterboard gesolliciteerd of iets dergelijks of ben je voorgesteld?
Thanks voor de info!!
 
Hoi gerrie,
Je zit nu al een maand in Praag. Hoe bevalt het leven je daar? Is het werk leuk, wat doe je zoal de hele dag op werk?Kan je rondkomen van je salaris of valt dit tegen???
En in het weekend of savonds? heb je al hobbys daar of iets anders? Ben benieuwd naar je ervaringen daar.
Ik hoop wat van je te horen en bedankt!
 
Mike,

Het bevalt prima hier! Werk en collega's zijn leuk! Werk bij ExxonMobil als Dealer Support voor de Benelux in LPG, Propellant & Retail. Leven hier is een stuk relaxter dan in Nedeland. Over het salaris kan ik nog weinig zeggen, heb ik namelijk nog niet binnen! Maar kan me niet voorstellen dat ik daar niet van rond kan komen?! Geef zo'n 2000 CZK per week uit, wat zou betekenen dat ik aan het eind van de maand (incl. betalen huur) nog 4000 CZK zou overhouden! Goed te doen dus! Jij al meer nieuws over sollicitaties?
 
Ow, uitgaan en hobby's vergeten! Uitgaan: meer dan genoeg keus, zo gek en duur je maar wilt! Of gewoon goedkoop kan ook!
Hobby's: ben een enorme voetbalfan, dus zit te kijken of ik morgen bij Bohemians 1905 ga kijken!
 
Zo te horen heb je het best naar je zin, gaaf man. Ik heb inmiddels opnieuw mijn CV naar Grafton gestuurd in de hoop dat ze wat voor mij hebben. Ik kijk dagelijks op de internationale sites, maar vooralsnog geen match.

Ik ben ook gek van voetbal. Dit weekend start 2e seizoenshelft van Tjechie weer. Lijkt me tof om keer naar de topper Plzen-Sparta praag te gaan.
 
Bovenaan