Een vakantie om nooit te vergeten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Voor buitenstaanders die nu daar heen gaan hebben haast niets meer in de gaten wat er zich heeft afgespeeld.quote]

Nou ................ als je bijgesloten foto´s bekijkt van Viska dan gaat het echt nog een hele tijd duren hoor.
Zo snel is e.e.a. niet opgedweild.

Zijn jullie daar nu Ben?

Viska, daar waar we dit jaar het heksenfeest hebben gevierd. Zo`n mooi dorp met veel vakwerkhuizen . Een plaatje waar weinig van over is.

Minkovice hetzelfde verhaal?

En zo zijn er nog meer te noemen.

Maar er wordt met man en macht gewerkt aan de wederopbouw.

Hilde
 
ik heb geen zin om het op te schrijven, maar in 2002 heb ik het persoonlijk ook beleefd. bij het lezen van dit veslag dacht ik terug aan "onze" tijd! verschrikkelijk en onbegrijpelijk! :zwijg::zwijg::zwijg::zwijg::zwijg::zwijg::zwijg:
 

kuurgast

Donateur
Dan ga je de bietenbrug op!
Niet helemaal Char want eerst komt de verzekering (die je als huiseigenaar moet hebben) kijken.Als die niet genoeg betalen dan is er van het Ministerie van Arbeid en Sociale Zaken max. een keer per jaar een uitkering van noodhulp te verkrijgen tot een bedrag van maximaal 46.890Kč.Dit zal wel niet alles compenseren. :denk: Hoe het zit met verzekering en uitkeren bij overstromingen in Tsjechië weet ik niet.Vaak kan je schade door natuurgeweld niet verzekeren.
 
in 2002, woonde de huiseigenaar op de bovenverdieping en had aan meubilair geen schade, de verzekering kwam opnemen, waarbij de huiseigenaar mijn kapotte inboedel als zijn inboedel opgaf! bovendien had hij veel schade aan de woning. door president havel, werd het ondergelopen gebied, als noodgebied bestempeld.
de dagwaarde werd uitbetaald, lang geen nieuwkoopwaarde, maar de uitbetaling verliep vlot, ongeveer 2 maanden!:ja:
 

kuurgast

Donateur
Hoe het zit met verzekering en uitkeren bij overstromingen in Tsjechië weet ik niet.
Daarover is in de rozhlas.cz volgens de vertaling:
Verzekeringsmaatschappijen dienen uiteraard te worden bereid in een soortgelijke situatie en in staat zijn haar verplichtingen te voldoen . Hun operaties onder strikt toezicht en klanten hoeven niet bang dat het aantal evenementen over hun verzekering niet hun verzekering te betalen , als hun claim waar is, natuurlijk.
Ze moeten dus wel uitkeren.
 

char

† In Memoriam
Dat hele huis is verzakt!!.... En het is nog niet eens zo'n klein huis, ook!!..

En alle tuin/grond er omheen is ook weg....

Het zal jouw huis maar wezen!!...Miljoenen ben je kwijt!!.. (kronen)..

Maar wat gebeurt er als je al jouw geld in een eenvoudig huisje, met inboedel, gestoken hebt,..en je bent Tsjech??..

Nou kennen ze het begrip:.. Dan ga je de bietenbrug op!... niet in Tsjechie,... maar dit lijkt mij wel de juiste omschrijving...

Char.

Ze behoren uit te keren, maar ik kan hier boeken over schrijven.....
en je krijgt nooit de schade vergoed die je daadwerkelijk hebt.


Ach Nancy,.. en jij en anderen moeten dit niet verkeerd opvatten,.. er zijn er ook maar weinig die hun geld met boeken schrijven kunnen verdienen...

Sorry!!..

Char.
 
wateroverlast

wij hebben ook een klein beetje van deze ellende mee gemaakt
wij gingen 7 augustus terug naar huis en belandden ook in het noodweer
wij hadden een huis in rynoltisch gehuurd.
op de terugweg mochten wij niet over de brug, maar moesten omrijden, heel eng door al dat water dat uit de bergen kwam.
bij thuiskomst hoorden we dat er 11 mensen verdronken waren.
heel heftig. ik heb het verhaal dan ook heel aandachtig gelezen

groetjes thea
 
Ik heb niet het hele verhaal gelezen of de foto"s bekeken.
Te treurig voor woorden eigenlijk.
Ik zat in Tsjechie en bezag de beelden op de tv.
Bekende beelden.
Eerder hadden ze al te maken met wateroverlast.
En is er wat van geleerd vroeg ik in de kroeg.
Welnee, zeiden ze, er wordt geinvesteerd in uitbreiding van de dorpen, niet in waterhuishouding.
Dus volgend jaar..................


Wel ja, zeiden ze, waarom niet.
 
Bovenaan