Een droom van een zeepbel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

jeetje jammer zeg.Zeker omdat je er zo'n goed gevoel bij had.Natuurlijk komt er weer wat anders op jullie pad,maar ik kan me voorstellen dat jullie nu wel even teleurgesteld zijn.:snotter:
Ik hoop.en ben er eigenlijk ook van overtuigd dat jullie je droom nog wel ergens zullen vinden.succes met de zoektocht.
 
Verdorie,

Mislukt. Maar troost je.
Er is zoveel moois in Tsjechie te koop.
Ga je gewoon weer met een schone lei beginnen met dromen.
En je weet het: als je maar flink droomt komen alle dromen uit!

Groet van een dromende Kukel.
 
? zeepbel ?

Troost je...wij hebben het ook meegemaakt...waren we eindelijk zover om ons bod tóch te verhogen...bleek de hajenka verkocht te zijn aan iemand uit Praag :traan:
En het pand stond dus ook al zeker 4 jaar te koop en stond tevens een maand later op een makelaarssite nog steeds 'na prodej' ...... 1 troost ook voor ons; er blijkt een gigantische hoeveelheid radon aldaar in de grond te zitten, dus hij laat de boel onder de vloer van het huis zeker 3 meter afgraven...:oeps:

Intussen hebben we besloten onze huidige hajnice te verbouwen...wat dat allemaal weer voor een bouwperikelen met zich mee zal gaan bregen :confused: er zijn nl. wat bouwwetten veranderd sinds 1 januari van dit jaar...we blijven positief en laten onze Tsjechische architekte het allemaal goed uitzoeken...in de tussentijd zijn de plannen voor een nieuwe schuur annex garage van 12x5 door ons goedgekeurd en als alles goed gaat hebben we eind deze zomer in ieder geval al een grote bergruimte voor alle spullen uit het huis dat we willen behouden...
 
Hoe herkenbaar. Al die spanning: hoe het zal uitpakken, of het toch niet tegenvalt, noem maar op. Ik herken het helemaal van toen wij er aan begonnen. Veel succes en hou ons maar op de hoogte.
 
Jee Hilde wat een pech , maar helaas zijn jullie niet de enigen.
wij hebben ons huis terplaatsen gekocht ,toen we er op vacantie waren.
en ik gloof dat dit de beste metode is
je kunt dan gelijk het pand bekijken en de leinen zijn dan ook veel korter.
je ondere handelt met de verkopende partij, en niet met makelaars wat er onnodig tussen zitten .
 
Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt en waren zelfs al 2 keer in het huis geweest,achteraf maar heel goed want wat wij nu hebben is veel mooier en ook nog eens goedkoper dan ons ""eerste huisje""
Veel succes met jullie verdere zoektocht!
 
Van Giant kregen we vrijkaartjes voor de second-home beurs in Ahoy.

Is die beurs niet in de jaarbeurs in Utrecht?:oeps:


Als er niet tussen komt zullen we zeker gaan en hun persoonlijk ontmoeten. We hebben ontzettend veel voorpret gehad. en zijn weer een ervaring rijker. Maar ik had zo graag die zeepbel willen bewaren.

Hilde

Wacht maar af. Over een poos zit je naast elkaar bij een Tsjechische kachel. :cheers: Dan stoot je elkaar aan en dan zeg je: "Jeetje wat ben ik blij dat toen dat andere huis niet is doorgegaan, want.....". Let maar op! :ja:
 
Oooh wat erg Tabe. Heb je er de tijd en de poen voor en kan je er iets moois van maken oke, maar anders gooi je dat toch plat en bouw je er iets nieuws op, wel in Tsjechisch stijl natuurlijk.
 

Tabe

† In Memoriam
......, maar anders gooi je dat toch plat en bouw je er iets nieuws op, wel in Tsjechische stijl natuurlijk.

Saskia.
Dat schijnt nu het probleem te zijn. Het huis/bouwval is verleden jaar gekocht door een jong stel uit Plzen. Zij wilden het inderdaad helemaal plat gooien en er een nieuwe (vakantie)woning van maken. Die plannen zijn kennelijk niet goedgekeurd waardoor de Plzenaren de handdoek in de ring hebben gegooid.
In 1990 woonde daar overigens (even weer wat oneerbiedig) een overjarig kruisbes in dit huis. Na haar overlijden in 1992 werd het huis, dat toen nog in redelijke staat was, verkocht aan een stel halve criminelen uit Praag. Die zagen kans om met behulp van wat goedkope Oekrainers het huis volkomen te ruineren.Alles werd van binnen gesloopt met als gevolg dat de hele schoorsteen naar beneden is geflikkerd. Toen de "eigenaar" vervolgens enige maanden gebruik moest maken van een staatsvakantie heeft men het er maar bij gelaten. We hebben de Pragenaars niet meer teruggezien evenals de Plzenaren. Daarom, het staat weer te koop, maar er zitten volgens mij veel haken en ogen aan.


Overigens dwalen we nu af van het verhaal van Hilde_Kees. Maar misschien zien de moderatoren er een nieuwe topic in ?

Ik wens Hilde en Kees overigens een leuk stulpje toe. Blijf dromen, maar prik de zeepbel snel door.
 
We blijven dromen.
We willen wel wat klussen, maar de bouwkundige staat moet toch redelijk zijn.
Eigenlijk kwam `dolni oldris` voor ons te vroeg. Maar als je verliefd wordt stel je je plannen bij.
Waarschijnlijk gaan we aansluitend aan onze vakantie in Moravie het noorden bekijken. En het internet maakt overuren.

Wat wel heel bijzonder was is ,dat onze oudste dochter allerlei acties had ondernomen omdat we zo teleurgesteld waren.
Dus we houden in ieder geval ook positieve gevoelens over aan dit eerste avontuur.
Eind deze maand gaan we Praag bezoeken. Kunnen we rustig verder dromen.


Maar ik voel me gevleid Tabe, dat je ons als buren ziet zitten.;)
Je was natuurlijk al wel heel wat gewend:deuk:


Hilde
 
Ach gossie, is het toch niet doorgegaan!!
Ik ben een paar daagjes weg geweest en kon het nu achter elkaar uitlezen.
Als je echt wilt (en dat doen jullie) dan kom je echt nog wel wat tegen hoor (maar dat weet je zelf ook wel natuurlijk :D ).

Ik wens jullie heel veel succes met het zoeken en dat je maar een "eigen kasteeltje" mag vinden.
 
Ik lees net pas dat het niet door is gegaan. Wat jammer voor jullie, vooral als het zo in de maak is. Je fantasie gaat al snel met je aan de wandel. Echt jammer, maar wie weet komt er iets veel beters.

Succes!!
 
Hoi Hilde,

Weet je, soms loopt het zoals het moet lopen. Wij zijn vorig jaar toevallig ook met Giant (Real Estate) en toevallig ook nog eens in de 2e week van feb. op huizenjacht gegaan in Tsjechië, omgeving Praag (dat was onze droom). Wat op de foto's ons droomhuisje leek, was in de winter qua gebied onbereikbaar en het huisje viel ook nog eens tegen. Wij hebben meerdere huisjes bezocht en we kwamen tot de conclusie dat foto's niet veel zeggen. Een huisje moet je voelen, het dorpje moet goed voelen en ga zo maar door. Een tip: Bekijk echt waar meerdere huisjes en doe het onder barre weersomstandigheden: Zo kwamen wij terecht in huisjes waar het sneeuw binnenkwam (zomers had je dat niet gezien), maar ook in gebieden waar je 's winters gewoon niet met je auto kon komen. Zie je jezelf al 1,5 km. met je koffer in je hand door de sneeuw klunen? Wij hebben heel veel gehad aan Giant. Daarnaast zijn het twee leuke en vooral eerlijke mensen, met wie we nog steeds contact hebben. Tuurlijk kan je alles ook zelf regelen, maar waar haal je daar allemaal de tijd voor vandaan? Nou, voordat dit onderwerp ook off-topic dreigt te worden de laatste tip: Bekijk echt minimaal een huisje of 5-6. Vergelijkingsmateriaal is zo belangrijk! Wij hebben trouwens in februari 2006 besloten welk huisje het ging worden (ook met S.R.O.) en 8 mei hadden wij al de sleutel. In de tussentijd wel steeds het risico dat het verkocht kon zijn, ok, maar dan denk ik altijd maar zo dat als het echt voor me is voorbestemd, ik het wel krijg en is dat niet zo, dan zal het wel beter zijn dat het een ander huisje wordt. Deze gedachten schelen mij altijd een hoop stress. Sterker nog, ik geloof daar echt in. Maar goed, wie ben ik???? Nu, ruim een half jaar later kan ik je wel mededelen dat we geen seconde spijt hebben van het hele traject en vooral dit huisje. We werken allebei 4 dagen per week, kunnen met ons werk nog wel eens wat schuiven en hebben zodoende in die 7 maanden dat we de sleutel hebben de deur van ons huisje in Tsjechië plat kunnen lopen (van langere tijd, tot een weekend met het vliegtuig). Dus Hilde, kop op, ga weer verder met je zoektocht en wedden dat jij over een half jaartje in je tuin in Tsjechië lekker aan een wijntje nipt?
 
We hebben geen haast.
De `vut`is nog ver weg. Maar er is een soort zaadje gekiemd.
We gaan eerst een paar dagen naar Praag die al vanaf augustus gepland stonden.
We gaan na onze kampeervakantie in Moravie het noorden onderzoeken,
en we gaan naar de beurs in Utrecht en internet:lap: maakt overuren.

Er beginnen al hier en daar kleine zeepbelletjes te ontstaan. Die zijn vaak heel divers.

We maken wat meer lijstjes wat in onze droom aanwezig moet zijn, en wat gewenst is.:lees:

Van onze oudste wordt ik teruggefloten als ik te kleinschalig kijk.
Ook daar zijn de dromen begonnen. Het is misschien wel besmettelijk

Hilde
 
hilde_kees schreef:
We hebben geen haast.
De `vut`is nog ver weg.
Nou, bij ons is de vut hopelijk nog zeeeeer ver weg (ik ben 37 en mijn man 43). Toch vind ik het heerlijk om ons eigen huisje te hebben. Iedere keer huurden we huisjes van anderen en ik moet zeggen dat ik aan ons huisje veeeeeeeel meer lol beleef. Het idee dat je zo wordt opgenomen in een dorp is gewoon echt heel erg leuk. Aankomen op het vliegveld, naar je stamkroeg gaan en in je eigen bedje kruipen. Tja, ik beleef daar veel lol aan.
Succes met zoeken!!!
 
Dolni Oldris

Hallo Hilde en Kees,

Ook wij hebben in 2006 2x meegemaakt dat een huis dat we op het oog hadden en dat we zouden gaan bezichtigen, ineens verkocht was. In juli wilden we een pand na bezichtiging kopen, maar bleek de eigenaar ineens van gedachte veranderd en wilde hij het huis ineens niet meer verkopen. Op dat moment leek het allemaal zo dichtbij, en waren wij ook teleurgesteld. Maar we zijn verder gegaan met onze huizenzoektocht en inmiddels zijn we sinds kerst 2006 de eigenaars van een huis in Dolni Oldris. Dit is echt een heel klein dorpje tegen de Poolse grens aan. Dus we vonden het wel heel bijzonder om jullie verhaal over jullie droomhuis in Dolni Oldris te lezen. Waren we bijna buren geworden!
Wij hebben ons huis ook via Giant Real Estate gekocht en we zijn heel tevreden over de hulp van Maurits en Astrid.
We wensen jullie veel succes met jullie verdere zoektocht. Het is zeker de moeite waard om vol te houden.

Wiebe en Gerda
 

Bijlagen

  • Dolni Oldris 86.jpg
    Dolni Oldris 86.jpg
    241,7 KB · Bekeken: 13
  • Dolni Oldris 87.jpg
    Dolni Oldris 87.jpg
    197,3 KB · Bekeken: 14
Bovenaan