Een droom van een zeepbel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Wiebe en Gerda,
Dat is zeker heel bijzonder.
De regio waarin Dolni Oldris ligt is nog steeds een van de kanshebbers voor ons.
We zijn juist terug van een paar dagen Praag. :)

In maart staat de second-home beurs op de agenda en in de week van koninginnedag gaan we naar Noord-Tsjechië om rond te kijken. Naast Liberecky hebben we ook een goed gevoel bij de regio van Broumov, Bernartice etc. Hoewel dit wel weer meer reistijd vergt. En ook Tsjechisch Zwitserland is nog een kanshebber. Maar daarbei vragen we ons af of het niet al erg toeristisch is.:confused:

Als we ons droomhuis nog niet vinden gaan we in augustus , na onze kampeervakantie in Moravie (Vidlak), ook nog een week richting Noorden. En zo kijken we op ons gemak naar onze volgende mooie :yess: droom. We hebben geen behoefte aan nachtmerries. :nee: Vandaar dat we begeleiding hebben gezocht.

We hebben nu weer even het gevoel van rust.
Hilde
 
Dag Hilde,

Het is een heel late reactie op deze topic maar wij herkennen ons helemaal in jullie voorval. Wij hebben dit ook een paar weken geleden ervaren en dat is echt balen, ik ben echt 2 weken er misselijk van geweest zo verliefd was ik op het pand dat wij hadden gezien. Ook plannen gemaakt voor afspraak en 3 dagen voor vertrek, verkocht. Dit pand had meer dan een jaar te koop gestaan en wij gaan kijken....... Frusterend. Ook ik dacht hetzelfde, ze willen niet verkopen aan buitenlanders. Ook bleef het huis maar staan op 4 site's en teven niet als gereseveerd, maar gewoon te koop. Nog diverse malen mails gestuurd naar de makelaar of het echt verkocht was, een tsjech laten bellen met de vraag of hij nog te koop is (geen buitenlander dus), maar helaas. Droom uiteen gespat. Sindsdien nog geen huis gevonden waarmee zo'n klik aanwezig was!!

Zolang er nog geen ander pand is die dezelfde klik veroorzaakt laat ik de foto ook staan onder mijn naam (dus de foto die je ziet was het huis en IS niet ons huis:traan: )

Nou succes met de zoektocht.
 

Maria

Geroyeerd Lid
Over zeepbellen gesproken: kijk even naar het filmpje op nu.nl van een chinees die complete huizen bouwt van zeepsop, echt grappig (moest gelijk aan dit topic denken).
Helaas ben ik te onbenullig om een link ernaartoe te plaatsen :(.
 
Bovenaan