Chleba in Nederland?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Chleba....

stepanek schreef:
ps. probeer topinky+tvaruzky !!!! + 1/2 litertje Plzen of Starobrno

Wat is Tvaruzky je maakt me nieuwsgierig?
confused.gif
 
Re: Chleba....

De rohliky en broodjes met maanzaad vonden we heerlijk, (lekker onderweg van de winkel naar het huisje steeds een stukje brood van het broodje afhalen, voor we thuis waren was een deel al op). De broodjes met kummel zijn mijn absolute favoriet, bij de rest van ons gezin niet. Het "gewone" brood was ook smakelijk. Ik bak sinds ongeveer 5 jaar zelf brood, omdat ik het brood bij de bakker, supermarkt, markt altijd zo zacht vind, je hebt niets te kauwen. Kummelbroodjes bak ik zelf ook, het smaakt natuurlijk wel anders, maar toch lekker!

groetjes,
Tonia
 
Re: Chleba....

Ik dacht dat ik hier gisteren al een berichtje over had ingetyped maar ik kan het niet meer terugvinden.
Die broodjes waar jullie het over hebben, lijken me echt heel erg lekker, vooral die met knoflook of kummel. Ik ben nog nooit in Tjsechie geweest (ga deze zomer voor het eerst) maar ik denk dat ik daar erg van ga genieten...
Maar ik heb ook een broodmachine en ik vraag me af of er iemand is die een goed recept heeft van zo'n lekker brood, voor in de broodmachine?
Groeten Emma
 
Re: Chleba....

Mijn vader heeft een broodmachine en bakt dus zelf allerlei lekkere broden. Gek genoeg lukt het Tsjechische brood bij hem niet, dat is wel balen, we weten niet waar het aan ligt.

Ik mis Tsjechisch brood ook, is echt het lekkerste brood voor mij en ik neem altijd enkele broden mee terug naar Nederland.

Maar, en dat is vooral te zeggen na bijna een jaar in Mexico, Nederlands brood is ook echt wel lekker. Wit (tijger) brood of een volkoren boterham met kaas mmmmm.
Het brood hier is echt niet lekker. Het meest gegeten brood, naast harde witte puntjes is Bimbo brood (ja, echt) voorverpakt wit brood wat licht zoetig smaakt. Vreselijk!
 

pepo

† In Memoriam
Re: Chleba....

Duits brood, op de website staan ze afgebeeld, dat met de puntjes is Oberlander, dat ander weet ik niet, maar dat zijn eigenlijk twee kleine, aan elkaar gebakken broden. Beiden even lekker.
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Re: Chleba....

't stoepje zit blijkbaar door heel Nederland, dus dat is hartstikke mooi. (ruim 900 markten) Ook hier in Amsterdam zitten er een aantal, dus volgende week wip ik daar eens even langs
laugh.gif
 

pepo

† In Memoriam
Re: Chleba....

Ruikt lekker, is lekker, vind ik zelf. Brood in Tsjechie is ook in de fabrieken gebakken en sommigen (hier op het Forum) dat het lekkerste brood vinden. Gewoon proberen. Per stuk 1.5 Euro
 
Re: Chleba....

Obelander ken ik al. Maae die andere droob(gestreepte) zag er nog lekkerde uit.
Net even gezocht op de site of 't stoepje ook in het noorden van het land zit. En ja hoor.
Alleen jammer dat het alleen op het markt is. De plaatsen die bij mijn in de buurt komen hebben de markten op zo onmogelijke tijd dat ik het toch niet red om door de weeks een lekker broodje te kopen.
Of toch een vrije dag nemen???? IK moet toch wat eten?
59.gif
 
Re: Chleba....

NL: lekker

CZ: Pepo, koupila jsem ten dvojity (dostala jsem posledni), je opravdu vynikajici, vubec se to neda srovnat s chlebem ze supermarktu.
A navic strasne levny, jsou to vlastne dva chleby za 1,50 euro. Takze ted uz budu kupovat jen tenhle a jeste zkusim priste ten Oberlander.
Mnam, prave jsem dosnidala, ukrojila jsem si pekne tlusty krajic a na to maslicko a med...
tongue.gif
 
Re: Chleba....

barbie schreef:
NL: lekker

CZ: Pepo, koupila jsem ten dvojity (dostala jsem posledni), je opravdu vynikajici, vubec se to neda srovnat s chlebem ze supermarktu.
A navic strasne levny, jsou to vlastne dva chleby za 1,50 euro. Takze ted uz budu kupovat jen tenhle a jeste zkusim priste ten Oberlander.
Mnam, prave jsem dosnidala, ukrojila jsem si pekne tlusty krajic a na to maslicko a med...
tongue.gif

Dat is een lange vertaling voor het woord LEKKER Barbie!!!!!
monkey.gif
 
Bovenaan