Buitenkeuken

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

En....hebben jullie al zo een uiterst modieuze buitenkeuken bij je kotje in Tsjechie.
Overal aanbiedingen in Nederland.
Begint populair te worden.
Ik heb er geen.
Gewoon een grillplaat van Princess, €30,--, op stroom buiten op tafel en bakken en braden maar.
Maar ze zijn wel heel mooi, die buiten keukens.

Hoe bakken en braden jullie buiten?
 
vuurtje stoken, wachten tot het mooi rustig brand en goed heet is.
paar worsten insnijden en op een zelf gevonden en tot speer gescherpte stok uit het bos spiezen en draaien maar. heerlijk met horcice !!!
 
Barbecuen doe ik niet.
Te gezellig.
Ik steek hem aan, ontkurk een fles wijn en tegen de tijd dat dat ding heet is, is de fles wijn op en ga ik net als Tabe lui in een stoel liggen.
Dat duurt meestal niet lang want dan komt Kukelin langs en schopt per ongeluk de poten er onder vandaan.
Vervolgens plant ik mijn hand in de gloeiende barbecue, begin als een idioot te krijsen waarna Kukelin spontaan de tuinslang op mij zet.

U ziet, ons huwelijk is bepaald niet saai te noemen.
 
Die buitenkeukens ... dat vinden wij maar niks.
Ga maar eens op een zaterdag van alle die klusprogramma's kijken. Hele woonkamers worden naar buiten verhuisd. De tuinen van vandaag zijn niet meer groen, het liefst dan bestraat, buitenkeuken inbegrepen.
Men moet het gezellig maken voor alle die vrienden die langskomen.

Nou, laat mij dan effe gezellig met z'n tweetjes in onze groene tuin hangen. Met eventueel een kleine gietijzeren barbecue erbij.
 
Een skottelbraai is dus precies iets voor jou Kukel, je steekt hem aan en kan gelijk beginnen met bakken.
En als het bakken klaar is, een lekker wijntje erbij er eten maar!!!
Kukelin ook blij!! :D :D
 
Zo doen wij dat: een houtvuur maken, worstjes op een stok. Om het vuur zitten we op boomstammetjes en stenen. Daar kan geen keuken tegenop. Onze "echte" BBQ is de afgelopen jaren nog maar 3x gebruikt, als we die gebruiken zitten we gewoon aan tafel en op stoelen.... Nee hoor, zo'n moderne buitenkeuken hoeven we niet.
 

Tabe

† In Memoriam
Deze week nog gedaan.... diepgevroren zalm uit de plusmarkt voor nog geen honderd kronen. Stokbroodje er bij van de Hypernova. De zalm in de kruidenboter in de folie op de barb. Een half uurtje lekker stoven en klaar is Kees (taap). Uiteraard nog 1 of twee flesjes Gambrinus er bij, voor herhaling vatbaar en een aanrader voor iemand die van vis houdt. Hetzelfde doen we ook wel eens met een forelletje maar zalm heeft bij ons de voorkeur.
 
haha, die klusprogramma's ja. daar worden de trends gecreeerd! tuin ombouwen tot woonkamer/keuken/badkamer incl. TV en buitenfornuis. wat een onzin. en dan van die 'tuinposters' aan de schutting met afbeeldingen van wat groen, hihihi
 
haha, die klusprogramma's ja. daar worden de trends gecreeerd! tuin ombouwen tot woonkamer/keuken/badkamer incl. TV en buitenfornuis. wat een onzin. en dan van die 'tuinposters' aan de schutting met afbeeldingen van wat groen, hihihi


De spijker op z'n kop Josef!
Buiten zijn en buiten leven is lekker, maar dit neemt vreemde vormen aan. Inderdaad wordt er zo behoefte gecreeerd, anticiperend op onvrede in de mens zelf en gebrek aan fantasie / creativiteit van de mens zelf.
Moeders die niet wil onderdoen voor de buren (kijk ons het eens goed hebben) en pa die natuurlijk "outfit sensitive" is. Dan maar een leninkje erbij.. kan toch wel... en zit zo heel Nederland met een gemiddelde schuld waar je u tegen zegt. Consuminder!

"Metamorfoses" moeten altijd wat lijken: kwak de ruimte maar vol met stofvangers. ("Klussen met kijkers" heet daaom bij ons al "Kussens en kaarsjes")
 
Niemand die gedwongen word om er aan mee te doen hoor.
Ik vind het heerlijk af en toe 'n ander interieurtje, en geloof me, dat hoeft echt niet duur te zijn, zat te koop op 'n rommelmarkt.
Prachtige dingen die buitenkeukens.Jammer dat ik niet kan koken, anders hadden wij er misschien ook wel een gehad.
Niet omdat onze buren er een hebben, maar omdat wij zowiezo meer buitenleven dan binnen.
 
Bovenaan