Muziek Bladmuziek

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Als lid muziekcommissie zoek ik voor gemengd koor bladmuziek van Tsjechische volksliedjes.
Het thema voor het geplande concert is: Muziek van alle landen van de Europese Unie.
Het liefst muziek, waarover geen rechten betaald hoeven te worden.
 
Ik speel accordeon en ben op zoek naar tsjechische bladmuziek. Heeft iemand voor mij tips of zelf nog bladmuziek liggen?
groetjes, Loek
yeah.gif
 

Freddy2005

† In Memoriam
Hallo Loek, bladmuziek heb ik niet, maar enkele deuntjes accordeon muziek heb ik wel gevonden. Typische Tsjechische muziek in de novomestskem pivovaru vindt u hier.
Even die regel aanklikken en u komt op de pagina met 20 muziekstukjes die gewoon te beluisteren zijn.

web_r1_c1.jpg
 
Ik heb wel een paar boekjes met oude Tsjechisch bladmuziek (Slitr&Suchy en Karel Hasler).
Ik kan wel iets voor je scannen en het je mailen.

je kunt ook in de Tsjechische boekhandel boeken kopen met bladmuziek van modernere (pop)liedjes.

Hier heb je vast eentje. Klik op 'bijlage' voor een grotere versie.

En nog eentje van Karel Hašler. Een bekend nummer.

Volgens mij een mooi nummer voor accordeon.

Bladmuziek is overigens niet compleet.
 

Bijlagen

  • 66299-scan0002.jpg
    66299-scan0002.jpg
    145,3 KB · Bekeken: 24
  • 66310-Ceska Pisnicka.jpg
    66310-Ceska Pisnicka.jpg
    159,9 KB · Bekeken: 23
Dan heb ik wel je emailadres nodig. Stuur het me maar per PM.

Bij de volgende meeting verwacht ik, dat je met je accordeon komt en een paar van die nummers foutloos kunt spelen
bril.gif
grin.gif


Tsjechisch volkslied:
 

Bijlagen

  • 66389-Hymna.JPG
    66389-Hymna.JPG
    120,1 KB · Bekeken: 26
Hoi,

Ik zit een beetje met een probleem. Voor een concours moet ik samen met een kwartet een stuk van Haydn spelen, alleen zijn we een beetje laat. We hebben de bladmuziek nog niet.

Zijn er bladmuziek winkels in Liberec, Trutnov, Turnov, of Praag ofzo? En, hoe heten die? En weet iemand of ze echt ook veel werken hebben (voor de kenners; Haydn strijkkwartet Op. 74 no. 3)

Ik hoop op antwoord, dan kan ik het daar kopen :)!
 
zoals ik hierboven al schreef: Talacko in Praag. is bij uitstek een goede leverancier van bladmuziek (klassiek). Of je nu een orkestpartituur, duet, kwartet of solfege-methodieken nodig hebt. Via de link die ik bijgevoegd heb, krijg je alle info.

als je nog in NL bent (weet niet wanneer en waar je die muziek nodig hebt) dan advisieer ik je toch Broekmans en van Poppel in Amsterdam te benaderen - misschien is dat sneller

succes
 
bladmuziek in Liberec

In Liberec heb je ook een goede muziekzaak met veel bladmuziek. Of ze dit specifieke stuk hebben weet ik niet. De naam van de zaak weet ik even zo gauw niet en hun telefoonnummer zou ik kunnen achterhalen via tsjechische vrienden. Als dit nodig is hoor ik het van je (evt. via PM).
Succes!
 
Ja, Liberec zou wel heel mooi zijn :). Broekmans en van Poppel ken ik, heb er al vaak muziek besteld. Het probleem is dat ik te laat terug ben van vakantie. Ik stuur je ff een PM, loek :)

Trouwens, zijn er ook echt grote muziek winkels in Tsjechie? Dus waar je dingen als drumpads, en stokken etc kan kopen?
 
Bladmuziek voor trekharmonica

Wie weet of heeft voor mij informatie waar ik bladmuziek (liefst cijfernotatie) voor trekharmonica kan krijgen.
Als ik in Tsjechië of Slowakije ben heb ik altijd mijn trekharmonica bij me, speel dan ook regelmatig ergens onze (Nederlandse of Duitse) liedjes, maar Tsjechie heeft zoveel mooi volksliedjes, bv gezongen door Senzus of Luce, welke ik graag wil spelen.
 
Antwoord op de vragen van JvanRenssen en Tomm,

naast/tegen de Petrinheuvel in Praag is een klein muziekwinkeltje, waar ze HEEL VEEL bladmuziek hebben, en ook muziekinstrumenten (dan moet je er wel even om vragen, de man achter de toonbank doet alsof hij Engels spreekt, maar het is zekerwel handig als je wat tsjechisch beheerst (of anders iemand meeneemt die dat beheerst)). ik weet zeker dat ze daar Haydn hebben (hele orkestpartituren én per instrument), maar voornamelijk alle Tsjechische componisten.
ikheb er zelf oa een 'boek' met bladmuziek van anonieme 17e eeuwse componisten uit Praag gekocht, voor omgerekend niet eens een euro. :) . (echt vette muziek, maar dat terzijde).

nou het probleem : de naam van 't winkeltje, ik weet dat ze een site hebben?? omschrijving dan maar:
het winkel zit náást een tramhalte, volgens mij Újezd, of 1 verder of 1 terug met lijn 6. Succes ermee!!

ps. ja, een trip naar Praag moet je maar even ervoor over hebben.;)
 
Bladmuziek gezocht

Hallo wie zou mij aan bladmuziek kunnen helpen? Het gaat om een stuk van Slavko Avsenik.
Het heet in CZ :

Der Birnbaum blüht in Vaters Garten (Walzer von 1977)
Na vrtu mojega oèeta (= im Garten meines Vaters)

ik had het via de site gevraagd maar daar kreeg ik een mail terug met de originele naam.
Als dit nu niet lukt kan mij iemand vertellen waar ik het kan proberen te kopen.
ik vertrek 18 aug naar Tjechië voor vakantie 14 dagen in de buurt bij Doksy en ga ook nog 3 dagen naar Praag.
heel hartelijk dank alvast
groetjes Chara
 
Bovenaan