Billboards moeten weg langs de wegen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Feest! Weg met die idiote overvloed aan billboards! Uit principe drink ik GEEN Mattoni, wegens die gruwelijke borden van ze. Moet je voorstellen dat je daar in de buurt woont of wandelt; heb je een snelweg op je dak en zo'n mega-arend op de koop toe. In Duitsland heb je totaal geen billboards langs de weg - alleen zijn ze daar wat uitgeschoten met de trieste veiligheidscampagne-reclames (m.n. richting Polen).
Nou ook nog alle spandoeken op bruggen verwijderen, en het reizen door Tsjechië wordt weer een stukje aangenamer.
 
Deze week weer een paar keer door Praag gereden, dat slaat echt alles! :fool: Er staan er zoveel achter- en naast elkaar dat je niet eens de kans krijgt om er ééntje fatsoenlijk te lezen. :slik:
 
Ik vind de "normale" reclame borden verschrikkelijk maar vind de mattoni borden wel wat hebben. Je ziet ze verder nergens en eigenlijk vind ik ze heel mooi gemaakt.En dan kunnen ze wel niet in de natuur passen maar dat doen wij ook niet in onze auto's.
Maar dat de schreeuwende borden langs de wegen weg moeten ben ik een grote voorstander van.
 
Reclame.JPG
[/URL][/IMG]

Vreselijk lelijk, moet maar verboden worden vinden wij.
Het uitzicht is er niet beter op , door de ergernis is het ook nog eens dat het afleid.
 
Billboards verbannen langs wegen

Prettig nieuws: het Tsjechisch ministerie voor verkeer wil reklame en billboards naast wegen en snelwegen gaan verbieden. Dit in lijn met Europese wetgeving. Veiligheid is het hoofdargument; reklame leidt af. Duitsland en Oostenrijk hebben dergelijke reklame al geheel verboden. Wat mij betreft is ook de horizonvervuiling een argument; denk maar aan die verschrikkelijke Mattoni-reklame monsters langs de snelweg naar Plzen.

Het wordt wel een kwestie van lange adem, want in de cowboy-jaren 90 zijn langdurige vergunningen uitgegeven voor deze reklameborden. Dus er gaat wellicht 10 jaar overheen voordat de laatste billboard weg is. Voorgestelde grenzen zijn beperkt: geen billboards dichter dan 50 meter van wegen binnen bebouwde kom, 200 meter buiten bebouwde kom.

bron: idnes
 

pepo

† In Memoriam
Heel mooi, maar ik zal liever de grote, winterse gaten in het wegdek zien verdwijnen; vandaag nog!

Voor ieder dm2 (100 cm2) monsterreclame langs de weg 100 m wegdek grondig repareren - geen goed voorstel?
 
Pepo, das het beste idee wat ik vandaag heb gehoord, nu is het nog vroeg hoor....

In mijn omgeving is dit gatenwegdek ook verschrikkelijk, gaten zo groot dat heel je voorwiel erin past en als je die daadwerkelijk treft kan je een nieuwe voorophanging voor de auto aanschaffen. En wie is er verantwoordelijk...... niemand !!
 
Hij is fijn , over een paar weken gaan we waarschijnlijk weer 4 weken naar het mooie tjechie , we zijn van plan om de andere Tak van de familie te gaan bezoeken die door heel Tsjechie verspreid woont , en nu lees ik dit over de gaten in wegdek , aaaaaahh ik heb gelijk de zenuwen.
over die reklame borden ben ik het wel eens , weg met die zooi alleen die adelaar van dat watermerk , ach ik ben het zo gewend , elk jaar kijk ik er toch onbewust naar uit , zo van ben ik er al , dus laat die maar staan .
 
Je moet gewoon goed op je voorganger letten als die een slinger maakt doe het dan ook maar want dan zit er een gat. En de Mattonireclame vind ik demooiste langs de weg. Ze moeten al die felgekleurde poster en ellenlange verhalen die overal langs de weg staan maar zo snel mogelijk verwijderen.
 
Risak en Kaca schreef
alleen die adelaar van dat watermerk , ach ik ben het zo gewend , elk jaar kijk ik er toch onbewust naar uit , zo van ben ik er al , dus laat die maar staan
Hier kan ik mij in vinden, kijk er ook altijd naar uit, eigenlijk vind ik hem best wel mooi ( en het water heel lekker) en het feit dat het hier niet mag geeft het een speciaal kantje.
 

char

† In Memoriam
Hoe doe jij dat toch elk jaar?.. vroeg mijn vriendin toen wij door Tsjechie reden.
Je rijdt al jaren, zonder wegenkaart, van de ene plaats naar de andere en we komen er altijd goed aan!!..

Dat is niet zo moeilijk, hoor!!.. zei ik.. Ik onthoud de meest idiote dingen onderweg...Een soort bakens die ik in mijn hersens opsla..Bepaalde huizen, fabrieken, kruispunten, kroegen en reclameborden..

Oh!!..wat goed van jou Char!!..

En toen begon ze te lachen!!..

Char!!...maar zo'n 20 jaar geleden ging dat toch een keer helemaal fout??..Toen belandden we telkens in de verkeerde plaats,..en ik had je het jaar daarvoor nog zo gewaarschuwd!!..

Ja!!...Wist ik veel dat al die mooie vrouwen langs de weg er een jaar later niet meer zouden lopen!!..

En sindsdien onthoud ik andere dingen!!..

Goed zo!..Char!!..

Char.
 
Vreselijk lelijk, moet maar verboden worden vinden wij.
Het uitzicht is er niet beter op , door de ergernis is het ook nog eens dat het afleid.
Het ontbreekt er nog maar aan dat ze de reclames op het wegdek aanbrengen.
Vroeger vond ik die borden wel leuk als reminder dat je toch echt in Tsjechië was gearriveerd, maar tegenwoordig is het inderdaad een beetje teveel van het "goede" geworden. :(
 

kuurgast

Donateur
Tot nu toe zijn er 27 billboards gesloopt in de gevallen waarvan de eigenaar niet over de juiste machtiging beschikte.
Het ministerie van Vervoer, nu geleid door zijn derde minister in een jaar, bereidt een wet voor die zou vereisen dat de billboards ten minste 250 meter van de weg moeten staan buiten de steden. Er zullen geen nieuwe contracten met reclame-bedrijven worden gesloten, en alle bestaande contracten zullen worden vernietigd binnen 10 jaar. Het ministerie is ook van plan zich te ontdoen van de wegen en autosnelwegen directoraat ŘSD mogelijkheid om billboard contracten goed te keuren.

Bron:praguepost.com/news.
 

kuurgast

Donateur
Het nieuws was ondergesneeuwd ,maar Klaus heeft 18 mei een amendement ondertekent dat binnen 5 jaar de reclameborden zullen worden beperkt. Alle borden binnen een straal van 250 meter langs de snelwegen moeten dan verwijdert zijn.
Dit betekend dat 15 tot 20% van de huidige 20.000 geregistreerde reclameborden zullen verdwijnen.
Bron:ceskenoviny.cz.
 
Gemerkt, we hebben er al verschillende weg moeten halen. Niet alleen op de snelwegen, maar ook op B-wegen moeten reclameborden, in ons geval bewegwijzer borden weggehaald worden.
 
Bovenaan