Billboards moeten weg langs de wegen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Het Tsjechische ministerie van transport wil het merendeel van alle billboards langs de snelweg weg binnen de volgende vijf jaar. De lopende contracten worden niet meer vernieuwd met de adverterende firma's. Experten gaan er van uit dat de advertenties voor teveel aan afleiding zorgen voor de bestuurders en aanleiding zijn voor veel ongevallen. Ook fungeren ze als dodelijke obstakels voor auto's die van de weg af geraken. De informatieborden zijn vanwege hun grootte, de vaste metalen constructie en de betonnen fundering uitzonderlijk gevaarlijk, velen zijn niet door vangrails afgeschermd. Ze zijn vroeger vaak zeer dicht bij de snelweg geplaatst omdat er nog geen duidelijke wetgeving was. Eveneens verminken ze volgens ecologen en landschapsarchitecten de omgeving.

JB34e0c5_kot.jpg


novinky.cz (video)
 
Nou is het zo, dat juist deze (in jou ogen lelijke) arend van Mattoni altijd vrij ver van de weg ergens in het veld staat, en dus niet gevaarlijk. Tenminste, alle die ik heb gezien, waren zo geplaatst.

En stylistisch gezien, vind ik deze arend juist een goed voorbeeld van een goed ogende reclame met een mooie uitstraling, velemalen beter, dan een plat bord met schreeuwende tekst.
 
......

En stylistisch gezien, vind ik deze arend juist een goed voorbeeld van een goed ogende reclame met een mooie uitstraling, vele malen beter, dan een plat bord met schreeuwende tekst.

Ik vind het een voorbeeld van een verschrikkelijke reclame. Midden in een mooi stuk natuur plotseling dat grote Mattoni bord. Maar dat hoort kennelijk in een Westerse maatschappij, Ben blij dat de Tsjechen zelf tot inzicht komen dat aan deze wildgroei van oerlelijke reclameborden paal en perk moet worden gesteld. Weg er mee.
 

Freddy2005

† In Memoriam
In Spanje staan er ook zo'n 90 Osborne stieren verdeeld door het hele land hoog op de heuvels.

1256639212148211347_5ce98906271.jpg


Eens voorbij gereden zie je ze niet meer, maar die schreeuwerige borden die elkaar eindeloos opvolgen langs de weg die gaan pas vervelen.
 
De Mattoni reclame vind ik niet erg staat inderdaad wat verder van de weg. De schreewerige borden vlak langs de weg waar er de laatste jaren steeds meer van zijn geplaatst die zijn pas erg. En of het helpt om meer te verkopen, ik vraag het me af. Blij dat ze verdwijnen.

A3.
 
Ik vind het een voorbeeld van een verschrikkelijke reclame. Midden in een mooi stuk natuur plotseling dat grote Mattoni bord. Maar dat hoort kennelijk in een Westerse maatschappij, Ben blij dat de Tsjechen zelf tot inzicht komen dat aan deze wildgroei van oerlelijke reclameborden paal en perk moet worden gesteld. Weg er mee.

helemaal mee eens Doety!! ik zie liever een echte roofvogel, deze borden staan altijd als horizonvervuiling op een mooi stuk land


Ja, als je het zo bekijkt, helemaal OK. Zo zie ik het ook. Enkel, als dat niet in het keuzemenu staat, en de keuze is alleen tussen de 4kante hokken of iets origineels, ga ik voor wat meer design... Snappie?
 
Het Mattonibord is nu net het enige bord waar ik geen bezwaar tegen heb,
ik zie liever een echte roofvogel
want deze Mattoni met jawel, het adelaarslogo, is toevallig wel DÉ hoofdsponsor van mijn favoriete project, hét adelaarsproject in Tsjechië. :D Wil je in Tsjechië de adelaar in het echt (lees wild) zien dan is zo'n sponsor als het grote Mattoni hard nodig om de adelaar terug te krijgen, van mij deze dus blijven staan. :top:
Nee, het is de rotzooi op de eerste foto in de post van Freddy, vreselijk. :kwaad: Of van die achterlijke verkiezingsborden, die rond verkiezingstijd op de meest ondenkbare plaatsen worden neergezet:
IMG_2350.jpg
 
ik denk dat het reclamebord op zich weinig bijdraagt aan het sponsoren van het project.. 't is goed dat ze sponsor zijn, maar ik blijf het lelijke borden vinden die niets bijdragen dan alleen horizonvervuiling.. ze kunnen hun geld beter in het project stoppen ipv in de borden dan, toch?!
 
Ik drink momenteel een ander merk, :stout: heb verder ook niets met Mattoni. (Er staat wel toevallig nu een fles Mattoni citronu op het aanrecht, erg lekker. :D )
Het maakt niet uit waarvoor de reclame is, reclame maken werkt over het algemeen natuurlijk altijd! Maar je interesse moet er wel liggen, ik sla de tekst op een bord van een badkamerboer niet op als ik geen badkamer nodig heb. Maar hebben de kinderen trek en zo'n lelijk bord van de McDonalds komt voorbij, dan raad je het al. Sta je in de winkel voor water en je ziet tientallen merken voda voor je neus staan, dan weten de meesten zich nog wel die Mattoni te herinneren, ook van het megabord langs de weg. Of het moeten Hollanders zijn die alleen naar de goedkoopste prijs kijken. :deuk:
ze kunnen hun geld beter in het project stoppen ipv in de borden dan, toch?!
Ja, misschien is dat beter, dan mogen ze wat mij betreft allemaal weg! :top:
 

Vendula

Actief Lid
Mattoni vind ik op zich niet erg, maar voor de rest is het echt geen gezicht al die billboards langs de weg :slik:. Ik vraag me af of die bedrijven, wiens reclame verwijderd wordt, een winstdaling merken. Dacht het niet...
 

char

† In Memoriam
Voor de algemene reclame,.. zeg maar: de reminders,.. zal het niet zo veel uitmaken.

Maar voor bedrijven waarvoor de klant na 50--100--1000 meter rechts- of linksaf moeten slaan, kan dit wel schelen in de omzet....

Char.
 
JB34e0c5_kot.jpg


novinky.cz (video)[/quote]

Grappig om dit op deze manier te zien: ik rijd vaak op dit stuk. Géén gezicht! De lelijke reclameborden is ons bezoek uit NL altijd één van de eerste dingen die opvalt, en niet in positieve zin. Behalve de veiligheid is het ook een stukje uitstraling, en dat is voor een hoofdstad ook niet onbelangrijk.
 
:top:mattoni vind ik ook niet erg. soms zijn er van die billboarden met te veel text of te klein ,en dat is afleidend.!

Klopt Mark. Ik zit al mijn hele leven in de reclame. Als je reclame gaat studeren leer je het eerst over Billboards dat het beeld,heading en de pay off het moeten doen, en niet de hoeveelheid tekst die je op de Billboards in Tsjechie ziet. Toen ik deze voor eerst daar zag schoot ik vreselijk in de lach.. Firma naam, adres, woonplaats, tel.nr.,faxnr, webadres en email. Kan het nog meer!! Ja nog veel meer.
 
Bovenaan