Sterke drank Becherovka

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

eltjored schreef:
Helemaal mee eens Macek, en volgens de rondleiding in het Becherovka museum in Karlovy Vary werd verteld dat het als medicijn uitgevonden is, dus bij elk koudje maar preventief innemen.
Trouwens waar vind je een museum waar bij de entreeprijs drie drankjes zitten inbegrepen
Sterker nog: men dient volgens de rondleiddame in het museum iedere avond een borrel te nemen.
En bij ons zaten er bij de entreeprijs van 100 kronen 4 drankjes inbegrepen: Becherovka, Limet, KV14 en Rapid. Dus de rondleiding is eigenlijk gratis of zelfs nog goedkoper. :D
 
Ik vind Becherovka wel lekker, maar er zit naar mijn smaak te veel alcohol in wat mijn tere lichaampje niet verdraagt.
Maar dit terzijde.
Ik had mijn huis een keertje verhuurd en op de buffetkast stond een volle, onaangebroken fles Becherovka.
Heeft die vent de fles open gemaakt, zegt wat lekker, zet fles terug en laat mij zitten met een aangebroken fles Becherovka!
Nou dat verzin je toch niet.
Het was gelijk de eerste en laatste keer dat hij in mijn kot is gekomen.

Met de aangebroken fles heb ik zonnenbloemen opgekweekt, als expiriment.
Stonden constand met hun kopjes te wiebelen.
Ja, een mens moet wat doen in zijn leven.
En volgens mij had nog niemand dat gedaan.

Groet van Kukel.
 

Freddy2005

† In Memoriam
kukel schreef:
Ik had mijn huis een keertje verhuurd en op de buffetkast stond een volle, onaangebroken fles Becherovka.
Heeft die vent de fles open gemaakt, zegt wat lekker, zet fles terug en laat mij zitten met een aangebroken fles Becherovka!
Wel kukel ik zou dat ook gedaan hebben, die fles opengemaakt bedoel ik. Die kerel zal gedacht hebben dat dit een "presentje" was van een aardige kukel, dus hij zal op uw gezondheid het glas aan de lippen gezet hebben. En hoeveel was er dan nog over ? Gelukkig heeft hij de rest van de fles niet meegenomen.:deuk: Was het een medicijn geweest dan zou die persoon de fles zeker onaangeroerd gelaten hebben.
 

Leen

† In Memoriam
Freddy2005 schreef:
............ Was het een medicijn geweest dan zou die persoon de fles zeker onaangeroerd gelaten hebben.
Becherovka als medicijn? Dan ben ik genezen! Ik vind het veel te lekker en heb dan ook tegen mijn vrouw gezegd GEEN Becherovka meer in huis te nemen.

Het was voor mij een medicijn waar ik aan verslaaft dreigde te raken. :(
 
PuNkEnStEiN schreef:
Sterker nog: men dient volgens de rondleiddame in het museum iedere avond een borrel te nemen.
En bij ons zaten er bij de entreeprijs van 100 kronen 4 drankjes inbegrepen: Becherovka, Limet, KV14 en Rapid. Dus de rondleiding is eigenlijk gratis of zelfs nog goedkoper. :D
Volgens mij hebben ze daar last van inflatie van ik kreeg alleen Becherovka, Limet en KV14. Of had je misschien de Engelse of Tsjechische rondleiding Punkenstein?
 
De Engelse rondleiding. Misschien maakte het ook nog verschil dat wij de enige twee waren die zich voor de rondleiding aangemeld hadden (en ik aan de rondleidende dame tot vervelens toe duidelijk had gemaakt dat ik gek ben op Becherovka en Limet)? :oeps: :D
 
becherovka werkt zekers al medicijn: als je een verkoudheid oploopt of keelpijn dan voel je een beetje in je keel, dan moet je er snel bijzijn, en een glaasje becherovka/becherovka limet drinken, langzaam inslikken en achter door je kel laten sijbelen, dan zet de pijn niet door en ben je in ieder geval van de keelpijn af.:cheers:
 
Ik eet graag lekker en soms, als het dan weer zo lekker is, ook wel eens een beetje meer dan eigenlijk goed is. Een glaasje Becher als digestief na het eten en binnen een half uur is dat volle gespannen gevoel helemaal weg.
 
Vandaar dus dat ik zeg, "Doe mij alles maar".
Fernet voor het eten, Becherovka of Limet erna, daarna nog een rits pivo's met slivootjes, en gaat u maar door...
:)
Maar terzake nu, het ging over Becherovka. :?:
 

spookycat

† In Memoriam
een goede raad,volgens men schoonmoeder van 90jaar en kerngezond is dat aan de becharovka te danken
al 10 jaar zeulen we dat mee voor haar
moet je niet vragen wat we al gesmokkeld hebben al die tijd
maar ze is er nog steeds en heel fit
 

Tabe

† In Memoriam
Ik durf niet te smokkelen Spooky.

Nee grapje. Mijn schoonmoeder is vorige maand op 81-jarige leeftijd overleden. Had ik toch maar Becherovka moeten smokkelen.
 
Bovenaan