Anderhalve week Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik vind het zelf ook wel leuk om mijn vakantieervaringen te bewaren, en dus uit te schrijven.
Dus dan doe ik dat hier en deel het met jullie en als het klaar is verzamel ik ze en maak er 1 document voor mezelf van en gebruik daaruit dingen voor het fotoboek :)

Maar bedankt voor je compliment Lina.
 
Het is inderdaad leuk je vakantie ervaringen op te schrijven. Je doet het erg leuk Noelle. Ik geniet elke keer weer van je verhalen.
Zo ben ik ook begonnen en is onze website uit ontstaan. Eenmaal begonnen kun je niet meer stoppen :gek:
Wie weet een idee voor een volgende vakantie een kleine eigen website met foto verslagen.

:clown:
 
Is zeker een leuk idee alleen ben ik niet zo handig in het maken van websites.
Dit is dan net ff makkelijker.
Zou me er eens in moeten verdiepen.....
Maar bedankt, de rest volgt nog, nu ff druk met voetbal en spelletjes :stout:
 
Ik vind ook altijd knap hoe ze alles weer beschrijven, hun belevenissen Toppie
Ik ben /was bezig om ons verhaal voor mezelf in een blok op te schrijven.... hoe het tot stand is gekomen van begin tot einde , om een huis te kopen in cz, met alle goede en tegenslagen erbij :)
Maar zoals ik al zei vind top dat ze dat kunnen, ik heb er nogal moeite mee om alles in goede regel op te schrijven :-(
Veels succes allemaal en we lezen zekers weer mee :zwaai:
 
Geen stukje vlees te bekennen??
Geen idee wat voor een stukken het waren. na veel zoeken konden we aan het hele stuk een paar piepkleine stukjes vlees vinden, die echter overheerlijk smaakten.
Ik denk dat het een borststuk was ofzo, zonder de filets.


Je hebt gewoon een zak vol met kippennekkies gekocht.

Geeft niet hoor, is mij ook een keer overkomen.

Groet.
 
Een week geleden was ze hier en opperde om mee te gaan naar Tsjechië, ik was zo geschrokken dat ik geen ja en geen nee heb gezegd, dus er is nog werk aan de winkel........!
Maak het jezelf gemakkelijk en stuur een linkje naar dit topic door, succes verzekerd!:stout:
Wat een idee Maria.....maar ik denk dat ik het toch aan haar ga uitleggen. Ik vind het ook een heel raar idee om nu met haar te gaan, terwijl we vorig jaar met Rens waren. Er klopt iets helemaal niet aan.
Als ik aan Rens denk, word het een stuk makkelijker om nee te zeggen.
 
Laatste dag omgeving Lipno

Het is erg warm, dus doen we rustig aan.
Morgen weer een lange rit voor de boeg, dan gaan we naar Pension Rianka.

Tegen de middag gaan we dan nog even naar Krumlov toe.
Een beetje shoppen, en misschien nog even naar het kasteel. Als het even kan willen we 's avonds weer bij Papa's eten, want dat was erg goed bevallen.

Maar wanneer we willen reserveren dan zit het die avond al helemaal vol. Ach genoeg andere restaurants dacht ik.
Het is een uur of 2, en we hebben alleen nog maar ontbeten. Dus mijn broer stelt voor om nu een hapje te gaan eten.
Ik vind het wel prima, dan slaan we een bezoek aan het kasteel dit keer over. Wij zijn er toch al geweest.
Het eten is weer prima.
We nemen geen voorgerecht, want dit keer willen we graag een toetje, en met ook nog een voorgerecht wordt dat wel erg veel.

Het is warm, dus ik heb wel zin in ijs. Lekker ijs met chocoladesaus.
:lache:
Ze komen aan met een enorme bak ijs. Ook Robert had er een besteld. Werkelijk niet normaal meer (zal een foto in de gallerij plaatsen.)
We liggen helemaal in een deuk en vragen ons af hoe groot de bak is waar ze deze bol ijs uit hebben gehaald.
En dan die ijsschep :deuk:
Die enorme perfecte bol met ijs ligt in een bad met chocoladesaus.
En volgens mij is dat niet saus uit een vlesje, maar zelfgemaakte saus... Hmmm het is heerlijk.

Mijn broer had tiramisu, wat een vrij normaal portie is. En die helpt mij dan maar mee om dat ijs op te krijgen...

Daarna lopen we nog wat rond, ik voel het afscheid al weer naderen.
Ik ga die leuke straatjes in Krumlov weer missen.

's avonds vast de boel opruimen. Spullen inpakken, zodat we morgen niet te veel meer hoeven te doen.
Lekker even lezen en dan op tijd naar bed.
 
Naar Pension Rianka

Na een week bij het lipnomeer is het dan tijd om weer te vertrekken. We gaan nog 3 nachtjes naar Pension Rianka.

Officieel moesten we om 10:00 uur het huisje uit. En terwijl we aan het inpakken zijn wordt er op de deur geklopt.
Niemand heeft het door, behalve ik.
Dus ik ga even open doen, moet even de sleutel zoeken.
Dan staat er een hoogblonde meneer voor de deur, die in het Nederlands tegen me zegt dat hij had verwacht dat we al weg zouden zijn en dat ze moeten schoonmaken.
Ik ben te verbaasd, maar geef aan dat we tot 10 uur hebben, want je moet voor 10 uur uit het huisje zijn en het is nu 8 uur ongeveer.
Blijkt dat een vrouw al bezig is in het huisje naast ons, wat de hele week heeft leeggestaan :confused:
Ze is daar nog wel even bezig, dus als we om 10 uur weg zijn is het prima.

Ik was te verbaasd, maar als hij al weg is bedenk ik me dat ik wat had moeten zeggen over de staat waarin wij het huisje aantroffen.
Nu ja, pech. En nu snel alles inpakken.

Om 10 uur zijn we klaar, en rijden weg. Het is nu al warm. De airco wil het nog steeds niet doen.
Het is toch best een lange rit, maar we doen rustigaan en gaan regelmatig even de auto uit om even de benen te strekken en het hondje uit te laten.

Hoe later het wordt, hoe warmer, en mientje (het hondje) heeft het zo warm dat we haar niet meer in de bench doen, maar op de achterbank laten.
Eindelijk komen we bij Pension Rianka.
We worden hartelijk ontvangen door Rolf en Anneke, Rick en Max.

Het is een grote boerderij, met een enorme schuur er bij. Dit geheel zorgt voor een gezellige binnenplaats.
Er is een grote "woonkamer" voor de gasten in de oude stal. Hier is het heerlijk koel, bijna koud. Heerlijk na zo'n warme dag.
Ze laten ons de appartementjes zien, en we mogen per stel in een appartement, lekker luxe!

De oude buren van Rolf en Anneke zijn er ook, en die wijzen ons de weg naar het restaurant bij de brouwerij.
Hier moet je even moeite doen om duidelijk te maken dat je graag een duitse kaart wilt.
Binnen draaien ze vrij harde muziek, wij zitten lekker buiten.
We eten hier prima, de typische tsjechische keuken.
s' avonds gaan we een dvd kijken. lekker relaxen.
En omdat het vrij benauwd was, zaten we al op het onweer te wachten.
Dan barst het los. Wat inhoud dat we zo nu en dan een stroomstoring hebben:D

Rolf komt steeds kijken of we nog leven na elke storing. Zij hebben meer pech, want ze waren foto's aan het uploaden en kunnen weer opnieuw beginnen :lache:
 
Bazar in Turnov

Lekker makkelijk, het ontbijt wordt nu verzorgd.
Heerlijk verse broodjes!

In de folders die ze hadden liggen zag ik dat er dit weekeind een Bazar zou zijn in Turnov.
Daar wilde ik graag heen, en de rest leek het ook een leuk idee.

Toe we daar aankwamen leek het stadje wel uitgestorven. Niets te zien van de bazar.
Bij het VVV hing toch een poster waar op te zien was dat er wel wat te beleven zou moeten zijn, maar waar.

Na wat zoeken blijkt er in een park de nodige bedrijvigheid te zijn.
Dus gaan we daar heen.
En ja hoor, gelukkig maar. Ik vind het helemaal geweldig.
Er zijn veel leuke dingen te koop, en vooral ook veel lekkere dingen.
Ook is er muziek, en het is er gezellig druk.
We snuffelen wat rond, proeven van de lekkernijen en kopen wat frutsels en fratsels.

Jammergenoeg gaat het op een gegeven moment niet goed met mijn schoonzusje. Ik had nog wel wat willen blijven, kijken en luisteren naar de muziek, maar we kunnen beter gaan.

Robert is erg dapper. Hij gaat even in het zwembad. Als ik alleen al naar hem kijk krijg ik het koud. Rolf had nl net het bad bijgevuld, dus het water is errug koud :lache:

We gaan op zoek naar een restaurantje. Volgens de kaart zouden er in verschillende dorpjes wel eetgelegenheden moeten zijn.
Dus we rijden wat rond. Maar ze zitten of dicht, of zien er uit als een bouwval. Gelukkig vinden we na enige tijd iets.
Bediend wordt je er niet, en het eten is een beetje vaag, maar ach.

En net als de vorige nacht, slapen we weer als roosjes, zo stil is het hier.
 
Hruba Skala

De laatste dag. Weer een heerlijk ontbijtje.
Vandaag gaan we naar Hruba Skala.

Als we daar aankomen worden we netjes naar een parkeerplekje gewezen. Het is vrij rustig, we zitten natuurlijk ook buiten het seizoen.
Eerst willen we wat drinken en we moeten naar de wc. Die blijkt in het restaurant te zijn maar die is nog gesloten. De man van de kiosk doet de deur voor ons van het slot en we mogen zelf naar binnen en naar de wc.
Prima geregeld!

Ik haal mijn wandelstokken uit de auto, en na een goede kaart te hebben gekocht gaan we op pad.
Robert en ik zullen de kortste route lopen, i.v.m. mijn knieën.
Het is heerlijk in het bos, lekker koel.

Sommige stukken zijn wel zwaar voor mij, maar ik vind het heerlijk zulke wandelingen.
De rostformatie's zijn schitterend. En de uitzichtpunten zijn adembenemend.
Je waant je in een andere wereld. En ook zo lekker rustig.
Op enig moment splitsen onze wegen zich. Wij nemen de korte route en gaan dus samen verder.
Omdat ik wat moeilijk loop vind ik het altijd lastig met andere te wandelen, voel me altijd bezwaar dat het niet zo vlot gaat en dat ze moeten wachten en dus loop ik dan te gespannen.
Nu we weer samen zijn kan ik lekker mijn eigen tempo lopen, en dan loop ik vaak veel soepeler....
Vreemd...:bloos2:

Totdat we bij het laatste stuk komen.
Tussen de hoge rotsen, compleet in de shcadus en een hoge vochtigheidsgraad...Een heerlijke plek voor.........MUGGEN:kwaad:
Rustig aan doen is er nu niet meer bij. Als je denkt even te kunnen rusten, nou vergeet het maar. Direct strijken er hele families muggen op mij neer. Dus ik stap stevig door.
Al snel zijn we aan het eind.
We hebben trek en dorst. Halen drinken en een frietje. Heerlijk.
Mijn broer en zijn vriendin lopen een langere route.

Als zij ook terug zijn moeten ook zij even eten.
We rijden dwars door het gebied weer terug. Leuk al die kronkelweggetjes.

s'avonds vinden we in die buurt een prima restaurant, waar we uitstekend gegeten hebben.

Morgen gaan we weer naar huis.
We hebben genoten hier, en we willen hier zeker nog eens naar toe want er is nog genoeg te zien in deze buurt.

Bij Rolf, Anneke, Rick en Max was het erg gezellig. Ze hebben nog een hoop werk te verzetten, en ik heb bewondering voor mensen die zoiets ondernemen, want het is niet altijd even gemakkelijk.

Veel succes in elk geval, en als we in de buurt zijn zie je ons zeker weer terug.

De thuisreis was een ramp. Ik reed als 1e, en kaartlezen is niet Roberts stekrste kwaliteit geloof ik.
Het duurde een eeuw voor we in Duitsland op de snelweg waren.
Ergens een afslag gemist o.i.d.
Het was warm en zwaar. Kan me niet herinneren dat we ooit eerder zo lang over de reis hebben gedaan.

Onderweg worden we ook nog aangehouden, en dan komen we er achter dat mijn schoonvader het kentekenbewijs niet in de auto heeft achtergelaten.
Gelukkig doen ze niet moeilijk, want de verzekeringspapieren kloppen, en is de achternaam van Robert en die van zijn vader gewoon hetzelfde, dus er is geen probleem :top:

In Duitsland kopen we bij een bakkertje ons ontbijt, en mogen we heel lief allemaal gebruik maken van de W.C.

Als we thuis zijn zijn we blij... Weer samen lekker rustig.
Al hebben we gelijk al weer heimwee :slik:
 
Freddy,

We zijn niet bij het kasteel geweest nee, wel vanaf het uitkijkpunt gezien.
Door het ritme waar mijn schoonzusje in zat hadden we niet veel tijd. Maar we gaan zeker nog een keer terug naar dat gebied, want er is nog zoveel te zien...
 
Bovenaan