Bier & Wijn Tsjechisch bier in Nederland/België/Duitsland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Gambrinus en diverse andere Tsjechische bieren online te bestellen bij tsjechshop.nl.

Budweiser budvar en Pilsner Urquell zijn bij meerdere winkels (online) te koop.
Krusovice Imperial en Lobkowicz bij Burg bieren in Ermelo.

Tsjechisch bier bij House of Goods, Lange Groenendaal 80, 2801 LV, Gouda.
Online aanbod van Slowaakse en Tsjechische producten op mslovex.nl of bij de nieuwe vestigingen van SlovEx:
1. Sklep Emigrant op de Prins Hendrikstraat 98 in Den Haag
2. Mini Market Kubus op de Katendrechtse Lagedijk 191a in Rotterdam
3. Sklep Polski Teniu op de Dr. Kuyperkade 2 in Maassluis
4. Sklep Polski, Van Woustraat 157 in Amsterdam, en bij enkele Poolse winkels in andere steden, die later ook vermeld worden op mslovex.nl.
Andere winkels die op zelfde website vermeld worden:
Grab en Go, Franselaan 297, 3028 AE Rotterdam (Schiedam)
Avondwinkel Quick-e, Valkenboslaan 302, 2563 ED Den Haag
 
In de folder van de Lidl (geldig vanaf 31 mei 2018) staat een aanbieding van
VRATISLAVICKÝ ALE 16°, een bier van 7% alc, gebrouwen door Konrad uit Liberec.
Tegen betaling van € 3,99 krijgt u een karton met 4 flesjes van 0,33l mee naar huis.
Ik ben met melk groot geworden, maar wat is dit toch een lekker spul ;-)
 
Ik heb onlangs de eigenaar van een grote bierwinkel in Sint Nicolaasga (Friesland) gesproken. De winkel is een aanrader doch naast Urquell en Budvar hebben ze alleen dacht ik Raven op voorraad. Dat zijn speciaal bieren die best lang houdbaar zijn. Doch de Tsjechische brouwers schijnen koppig te zijn en hanteren een korte houdbaarheidsdatum op het etiket. Met als gevolg dat de bieren in NL in de uitverkoopbak belanden. Zonde, want een Primator Double of een Bernard Bohemian Ale kun je jaren bewaren.
 
In de folder van de Lidl (geldig vanaf 31 mei 2018) staat een aanbieding van
VRATISLAVICKÝ ALE 16°, een bier van 7% alc, gebrouwen door Konrad uit Liberec.
Tegen betaling van € 3,99 krijgt u een karton met 4 flesjes van 0,33l mee naar huis.
Ik ben met melk groot geworden, maar wat is dit toch een lekker spul ;)
Hahaha, jij kent je klassiekers! Jolly Jolke!

In Sint Nicolaasga verkopen ze dus Urquell en Budvar? Iemand een idee of er ook ergens Staropramen en Kozel verkocht worden?

Tipje voor de noorderlingen: In Groningen schenken ze bij Irish Pub O'Malleys in de Oosterstraat en bij de Toeter bij de Ebbingestraat Pilsner Urquell van de tap!
 
Staropramen en Kozel kwam ik nooit tegen in NL. Behalve dat Burg Bieren in Ermelo heel lang geleden een keer Kozel Donker op vat voerde. Ik betwijfel of hun winkel (een aanrader) beide soorten verkoopt. Maar de bierwinkel aan de Tsjûkemarwei 20 in 8521 NA Sint Nicolaasga heeft zeker Urquell en Budvar.

@PuNkEnStEiN wat een blunder van me. Natuurlijk zijn de flessen gevuld met 0,5 liter. Gelukkig heb ik nog 7 doosjes van 4 flessen in de kast. Ik zie het nergens meer bij de Lidl. Dus ik ben benieuwd in welke vestiging te Den Haag nog niet door de voorraad heen is.
 
Laatst bewerkt:
De Lidl op het Parijsplein had ze gisteren nog (in het schap boven de diepvries met ijsjes). Maar je moet echt snel zijn, want het hele forum is natuurlijk al in de auto gesprongen nu ze dit gelezen hebben! :D
 
Goed nieuws voor de thuisblijvers. Bij Lidl (geldig vanaf 06 september 2018) loopt wederom de aanbieding van
VRATISLAVICKÝ ALE 16°, een bier van 7% alc, gebrouwen door Konrad uit Liberec. Tegen betaling van € 3,99 krijgt u een karton met 4 flesjes van 0,50l mee naar huis. Geweldig, jazeker. Wat is dat toch een lekker spul!
 
Tot mijn verrassing kwam ik eergisteren in een filiaal van de Edeka in Wehr (D), bij Sittard net 3 km over de grens, op het Restposten rekje enkele halve liters Kozel Světlý tegen. Alhoewel ik er zowat wekelijks kom heb ik er nog nooit eerder Tsjechisch bier gezien. Ook de kassa-medewerkster wist niet of dit een verdwaalde zending was of dat ze blijvend in het assortiment zouden komen.
Het etiket vergelijkend met de flesjes die ik afgelopen zomer van Tsjechië meebracht is duidelijk dat ze niet voor de Tsjechische maar voor de Duitse of Duitstalige markt bestemd zijn.
 
Kaufland getrankemarkt Emmerich (bij ons net over de grens). Daar is Urquell en soms ook Kozel al jaren te koop vaak voor Tsjechische prijzen. Halve liters zijn in Nederland niet veel meer te koop valt mij op, maar daar is vrijwel alles nog 50cc. Duitse bieren voor soms net iets meer dan 65 cent per fles. In Nederland vaak meer dan een euro per fles. Donker Kozel zie je daar helaas weer niet. Dus gaan er altijd een aantal flessen donker mee naar huis om het Tsjechische gevoel thuis toch nog maar even vast te kunnen houden hier in Nederland.
 
Telt niet mee, ik weet het, maar in de meivakantie was ik in Zuid-Spanje (vlak bij Torremolinos) en daar verkochten ze bij de Lidl halve liters Kozel Cerny (u weet wel, de donkere pivo). Daar heb ik er uiteraard enkele van geconsumeerd en dat was niet vies. :fluit:
 
Bij Lidl (vanaf 06 juni 2019) wederom de aanbieding van VRATISLAVICKÝ ALE 16°, een bier van 7% alc, gebrouwen door pivovar Konrad uit Liberec. Een karton ad 4 flesjes van 0,50l kost € 3,99.

Wat betreft Kozel. Zowel de svetlé (licht) als de cerné (donker) kom ik geregeld tegen bij Poolse winkels in Nederland. Net als Zlatý Bažant dat uit Slowakije komt. Poolse bieren in blik zijn ook aan te raden. Neem dan niet de standaard bieren als Zywiec of Warka, maar de niepasteryzowane piwo of de niefiltrowane piwo. De vertaling spreekt voor zich. De prijs is maximaal € 1,25 per halve liter. Je waant je op een warme dag in Tsjechië.
 
Voor de wanhopig warme dagen wandel ik binnen bij de lokale Poolse winkel. Zo kocht ik bij mij in de stad Žatec in de enige juiste formaat ad 0.5 liter voor € 1,09. Gekoeld en wel. Vorig jaar hadden ze nog Kozel Donker in het schap.

DSC01010.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan