Bier & Wijn Tsjechisch bier in Nederland/België/Duitsland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoera.

:wow: Tsjechies bier in Nederland :wow:

Als het ook in 's-Hertogenbosch of waar dan ook te koop is, dan ga ik er zeker 1 krat van halen. Wie kan mijn vertellen waar het te koop is in Nederland?, en in de buurt van Waalwijk of 's-Hertogenbosch.

:cheers: van, Patrick uit Waalwijk.
 
Patrick, als je een keer in oosterhout komt kun je tegenover de kijkshop bij de ingang aan rechterkant kiezen uit soms 3 verschillende tsjechische bieren. probeer eerst enkelle verschillende voordat je een krat neemt, want het zijn geen c.z. prijzen.
groetjes cees
 
Hallo, tsjechisch bier kunt je kopen in Kleve, Duitsland (bij Nijmegen) Voor tussen de 10 en 13 euro koop je een krat met 20 halve liters van Urquell, Budvar, Staropramen, Krusovice en Gambrinus.
Na zdravi
 
Waar koop ik Breznak bier

Hallo ik ben hier nieuw en ben op zoek naar Breznak bier waar kan ik het in Nederland of net over de grens in Duitsland kopen?
ik woon namelijk in de buurt van Almelo in het oosten van Nederland.
Ik lust er wel een heel vat van (niet in een keer).

Groeten van Sjef
 
sjefvanoekel schreef:
ik ..... ben op zoek naar Breznak bier ..... in Nederland of net over de grens in Duitsland .....
.....
Ik lust er wel een heel vat van (niet in een keer).
Aan vaten kan ik je niet helpen, maar een half jaartje terug verkochten ze kratten Breznak vlakbij jou.

Bij Denekamp de grens over naar Nordhorn; dan krijg je aan je linkerhand (aan de Denekamper Strasse) dat grote warenhuis met een woninginrichtingszaak en de Mediamarkt.
Pal daarachter, aan de Enschedestrasse, is een Aldi, met daarnaast een bakker en een drankengroothandel (zie de rode pijl op de foto).

Die laatste verkocht toentertijd kratten Breznak (pils, maar ook donker bier) voor ongeveer 11 euro per krat van 20 x 0,5 liter. Daarnaast hebben ze ook allerlei andere Tsjechische biermerken.

nordhorn.JPG
Zie de RODE PIJL
 
Gewoonweg geweldig dit antwoord had ik niet verwacht ik ga er deze week direct naar toe ook dat donkerbier wil ik wel eens proberen ik was tot nu toe alleen een gelegenheidsdrinker (hoop dat dat zo blijft) maar dat breznak was wel erg goed ,mijn vrouw en ik dronken het deze zomer toen we een paar dagen in Ketzin waren bij Berlijn.Ik heb trouwens gelezen dat de brouwerij ondertussen is overgenomen door heineken jammer dat zoiets niet gewoon helemaal tsjechisch blijft.
Bedankt en ik laat nog weten of ze het nog hebben

groeten Sjef
 
sjefvanoekel schreef:
... ik was tot nu toe alleen een gelegenheidsdrinker
Ik ook, maar dan wel bij elke gelegenheid (en dat zijn er nogal wat!) :zwijg:
maar dat breznak was wel erg goed
Vertel mij wat, ik kende dat merk ook nog niet. Het heeft echt een heel eigen, volle smaak, anders dan de meeste pilsen. Errug lekker. :lekker:
Bedankt en ik laat nog weten of ze het nog hebben
Graag gedaan! Ik ben benieuwd en proost alvast! :cheers:

PS. Ik heb gelijk even een toepasselijk plaatje (een avatar) aan je naam toegevoegd. :D
 
Leuk plaatje!

Geweldig het is dus gelukt 2 kratten Breznak Pils en een krat schwartzbier en dat inclusief pfand voor nog geen 40 euro. halve litters wel te verstaan.
heb vanavond bij de boerenkool met worst een mooie bierpul koudgezet (aardewerk) helaas geen breznak.
en bij de Boerenkool een lekkere bierpul schwartzbier. een nieuwe dimensie deze was niet zo zoet als de andere merken maar wel heel erg lekker.
Met de buurman vanavond dan maar eens de gewone pils geprobeerd. Nou voorlopig houd ik het maar op breznak als gelegenheidsdrinker (nog wel maar voor hoelang?).

Nogmaals mijn dank voor de gouden tip

groeten Sjef

..... een half jaartje terug verkochten ze kratten Breznak vlakbij jou.

Bij Denekamp de grens over naar Nordhorn .....
 
Bovenaan