Gedrag van landgenoten in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Liesje schreef:
Ik heb ze niet geholpen.
Misschien had je ze juist WEL moeten "helpen" Liesje, gewoon op de verkeerde trein zetten. Dat zal ze leren.:D

Over tokkies gesproken en aansluitend op Inas' verhaal. Ik had het gevoel dat het er op de pistes in Rokytnice een stuk minder gemoedelijk en verdraagzaam aan toeging dan in Janske Lazne waar we tot nu toe meest naar toe gingen om te skiën. Wat de sfeer verder verpestte in mijn ogen was de voortdurende knalharde tokkie-muziek onder aan de Lysa Hora. Wij zijn snel weer uitgeweken naar Paseky n Jizerou. Minder sneeuw maar wel zo leuk
 
hallo beste mensen ,
gisteravond terug gekomen van weer een geslaagde vakantie !
We hebben op 3 pistes geskied, Vrchlabi, Herlicovice en Medverdin!
de sfeer op alle 3 de pistes was prima weinig onbeschoft gedrag gezien !
Wat wel op viel is dat groepen "oudere" jongeren al vroeg aan het bier zaten en dat ging de gehele dag door, met het nodige gebral en geschreeuw. Maar waar kom je die niet tegen...
Vooral heel erg genoten en daar gaat het toch om.
 

Maria

Geroyeerd Lid
Wat ik zelf vreselijk vond is mensen die hun eigen brood opeten in een berghut (en dus een tafel bezet houden voor betalende gasten) en in een restaurant en zelfs bar van ons hotel hun eigen Tesco drinken (blikjes bier etc) meenamen! Dit gaat toch veel te ver! Als je je zelfs een land als Tsjechie niet kunt veroorloven moet je gewoon niet op vakantie gaan vind ik. Je kunt niet de voorrechten genieten van betalende gasten terwijl je je eigen eten/drinken meeneemt. Doe je in Nederland toch ook niet? Sorry, ik vond dit écht idioot!

Inas: dit hebben wij geloof ik ook gezien, was inclusief bloed hè? Gekkenwerk!
 
Wat ik zelf vreselijk vond is mensen die hun eigen brood opeten in een berghut (en dus een tafel bezet houden voor betalende gasten) en in een restaurant en zelfs bar van ons hotel hun eigen Tesco drinken (blikjes bier etc) meenamen! Dit gaat toch veel te ver! Gekkenwerk!
Het zou me niets verbazen als dit ook nog eens hun eigen brood niet was, maar extra gesmeerd aan het ontbijtbuffet van hun hotel. :lmfao: In ons hotel hing een bordje bij de uitgang: verboden etenswaren uit de eetzaal mee te nemen. Dat zal er niet voor niets hangen.
 
zulke mensen zullen er altijd blijven, maar blikjes drinken in de bar is wel erg raar. doe het dan lekker in je hotelkamer. en dat brood eten in restaurant is ook wel gek eet het dan op op een bankje buiten.
 
Wij hebben ons inderdaad ook regelmatig rot geërgerd aan landgenoten.Vaak zijn het mensen die op de camping komen,daar alleen van af gaan om naar een supermarkt te gaan(WANT daar kunnen ze alles vinden,is net als thuis),daar kratten met bier en chips weghalen,en die vervolgens de hele dag voor hun caravan(met voortent,voortent en luifel) leeg te lebberen.Als je dan opmerkt dat het plaatselijke dorpje ook een winkeltje heeft,kijken ze je aan alsof je plotseling Tsjechisch spreekt.Want ze zijn nog nooit in dat dorpje geweest!En 's avonds gaan ze op het campingterrasje verder bier hijsen,want joh,een halve liter kost maar 50 cent!Die mensen komen er niet voor het land,maar omdat alles zo leker goedkoop is.
 
Mensen zonder fatsoen vind je in alle bevolkingsgroepen. Ga eens in het weekend in Amsterdam kijken, daar komen (om maar een voorbeeld te noemen) hordes Engelsen zich lam zuipen en stoned blowen, omdat dit in Engeland blijkbaar veel duurder is cq. niet kan.
Ga eens op Ibiza kijken in het hoogseizoen!

Ik denk dan maar: gelukkig gedraagt het merendeel van ALLE mensen zich wel zoals wenselijk is: als een gast en respectvol naar het land en haar bewoners. :)
 

Maria

Geroyeerd Lid
Nuo Fera, ik kan je verzekeren dat het in zo'n drukke vakantie zoals vorige week niet echt opgaat hoor, ik heb heel veel mensen gezien die zich niet correct gedragen.
 
Heb jij je misschien op de verkeerde locatie begeven? :stout:

;)

Het is natuurlijk altijd zo, dat op plaatsen waar het heel druk is, asocialen zich kunnen verschuilen in anonimiteit, wat mogelijk een sneeuwbaleffect heeft op anderen.

Maar misschien heb ik, als 'vrouwtje uit de provincie' er wel een veel te positieve kijk op en heb geen idee hoe het vandaag-de-dag in de grote stad eraan toe gaat. :slik:
 
Ik ben dan ook steeds weer blij dat wij buiten het seizoen op vakantie gaan.
Wij zijn zelfs op de toeristische plaatsen nog maar weinig nederlanders tegen gekomen.
Als ik al deze verhalen lees dan schaam ik me wel een beetje.
Maar denk toch wel dat ook vakantieganges vanuit andere landen zich kunnen misdragen en zelfs de Tsjechen zelf.

Elke bevolkingsgroep heeft zo z'n vreemde snuiters toch :stout:
 
Het schijnt dat Engelsen zich het meest asociaal gedragen... heb ik ooit gehoord. maar Nederlanders kunnen er ook wat van!
en inderdaad, elke bevolkingsgroep heeft zo z'n vreemde snuiters.... Alleen denk ik dat als je op vakantie bent, en je ziet zo'n vreemde snuiter (uit je eigen land) dat je je daar meer aan ergert..:)
 
Russen, Duitsers, Engelsen, Nederlanders......op elke nationaliteit is wel wat aan te merken. Misschien dat wij ons in Tsjechie vooral ergeren aan het gedrag van landgenoten als een soort plaatsvervangende schaamte. Het zijn ook vooral de Nederlanders die je daar in grote aantallen tegenkomt.
Verder erger je je misschien wel meer omdat je duidelijk kunt verstaan wat ze zeggen. Dat heb je in het Engels, duits en Russisch toch minder snel.
 
Die ongemanierde Nederlanders gaan er ook altijd van uit dat niemand om hen heen ze kan verstaan! Zóóóó dom!
Ik heb in Frankrijk al eens mogen meemaken dat een Franse verkoopster een hufterige Nederlandse opmerking pareerde.
In Tsjechië kennen wij mensen waarvan de dochter al jaren in Nederland woont, inmiddels verstaan zij meer dan je zou verwachten... Zaten wij met die mensen ergens te eten - bleek er vlak bij ons een groepje Nederlanders te zitten...
En maar commentaar op alles en iedereen - ik heb me dood geschaamd!
 
Bovenaan