Bier & Wijn Tsjechisch bier in Nederland/België/Duitsland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Iemand bekend met Bert's Bierhuis???

Ze hebben een winkel in Utrecht en volgens de site verkopen ze:
Budweiser (Flessen 33cl/ 0,5 en blik 0,5l)
Kozel (flessen 0,5 l)
Pilsner Urquell (flessen33cl, 66cl, 0,5l en blik 0,5l)
Staropramen (flessen 0,5l)
Velvet (flessen 0,5l)
Gambrinus (flessen 0,5l)
Drak (flessen 0,33l)
Porter (flessen 0,33l)

[EDIT] Bert's Bierhuis heet tegenwoordig Bierman & Bierman. www.biermanenbierman.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken Bert’s Bierhuis. Het zit in het centrum van Utrecht. Hier kun je mooie bieren kopen. Net als bij www.burgbieren.nl in Ermelo. Hij is niet goedkoop maar hier vindt men echt bijna alles. Dus ook Tsjechische bieren. Gewoon een bezoekje waard. Er werken veel weekendhulpen dus ik vrees dat zij per ongeluk aan de telefoon hebben gezegd dat er geen CZ bieren te koop zijn. Jaren geleden zag ik er zelfs Pernstejn Porter. Niet gekocht en later ook niet meer gevonden in CZ. Dat vind ik enorm jammer want Porter’s zijn mijn favorieten. Wie in DK komt moet eens Carlsberg Porter proberen.

Als ik zin heb rijd ik naar Emmerich of Kleve om www.trinkgut.de te bezoeken. Het is voor mij een 120 km rijden maar dat vind ik niet erg. We maken er een leuke dag van omdat we ook andere spullen kopen. Ik ben dol op (cake) bakken en dan kun je ontzettend goed ingrediënten vinden bij bijv REAL.

Krusovice maakt volgens mijn definitie alleen maar lekkere bieren. Hun donkere bier is volgens mij zeker zoet(ig) te noemen. Trinkgut heeft altijd minimaal 1 soort Krusovice op voorraad. Zo kwam ik er ook Budweiser donker tegen. Van het vat in CZ absoluut een toppertje voor mij, maar van de fles vind ik het een vlakke droge smaak. Echter mijn kameraad is laaiend enthousiast over dit flessenbier. Zo zie je maar. Tot slot de aanbiedingen tm 16.01.2007

Branik Schwarzbier (20* 0,5 liter)voor € 7.77
Staropramen voor € 10.49
Budweiser voor € 10.00
 
Hallo, ik zag laatst bij ons in Alkmaar bij de lokale slijterij 't Hekeltje dat zij Pilsner Urquell in hun vaste assortiment hebben. De prijzen zijn wel iets duurder dan die van een Nederlands merk, maar volgens mij valt het nog mee.
 
TrinkGut

Ik ben achter het adres van de TrinkGut bij ons in de buurt gekomen en die is in Gronau. Dat is dus echt wel een drankenwalhalla. Alle merken die al in eerdere berichten over TrinkGut werden genoemd, waren er ook. We hebben dus maar wat kratten van dat heerlijke Tsjechische vocht meegenomen.
Toen er naast die winkel ook nog een hele mooi grote paardenartikelenwinkel bleek te zijn, met het mooiste, grootste en niet zo dure assortiment aan artikelen, kon onze dag helemaal niet meer stuk.
 
Branik Schwarzbier (20* 0,5 liter)voor € 7.77
Staropramen voor € 10.49
Budweiser voor € 10.00

Ik weet dat dit bericht van een jaar geleden is; dus zal nu nog wel duurder zijn...dit zijn echt ABNORMALE prijzen zeg....willen zeker snel goud geld verdienen....

Weet iemand of het nu vanaf 1 Jan 2008 hier in de regio (lees: Staropramen bijv.) = Zuid-Holland bij een slijter of iets dergelijks te koop is. Ik drink normaal geen (NL) bier, maar een Pramentje gaat er altijd wel in !

Dank alvast...
 
Als je het omrekent per flesje, dan kom je op nog geen 15 kronen per flesje. Is volgens mij dan niet echt duur. De laatste keer dat ik Gambrinus 10 kocht in de supermarkt, betaalde ik Kc 9,90 per fles.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Primátor wordt niet over de grens verkocht voor zover ik heb kunnen nagaan

Na navraag bij Primator kreeg ik vandaag het volgende e-mail antwoord:


Dear Sir.,
We sell Primator Premium and Premium Dark In Germany to a warehouse in
Berlin.

Best regards,

R....J....

Als er iemand bereid is hiervoor naar Berlijn te reizen dan moet men nog maar eens navragen naar het bewuste warenhuis. :zwaai:
 

Pelhřimov

Donateur
Dat kan bijna alleen maar het "KDW - Kaufhaus des Westen" zijn,
We waren daar een jaar of 3 terug en hebben er toen onze ogen uitgekeken. Ze verkochten daar heel veel "import" artikelen.
 
Freddy2005 schreef:
Als er iemand bereid is hiervoor naar Berlijn te reizen dan moet men nog maar eens navragen naar het bewuste warenhuis.
Nou, dan kan je net zo goed doorrijden naar Tsjechië. Scheelt weinig qua afstand en ongetwijfeld veel qua prijs en je houdt er ook nog een bezoekje aan je geliefde vakantieland aan over. Voor mij zou de keus niet moeilijk zijn. :)
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

--------------------------------------------------------------------------------

In Rotterdam kun je Urquell in deze drankenhandel krijgen.

Orlanda
Oude Binnenweg 111
3012 JB
Rotterdam

er zit ook nog een bierwinkel vlakbij de blaak...de straat weet ik niet maar als je bij de bibiotheek rechtsaf gaat en oversteekt bij de goudsesingel zit daar ook een bierwinkel..en jaar geleden verkochten ze daar budvar en pilsener...ik ben er alleen een tijdje niet geweest,dus 100% zeker weet ik het niet:kiekeboe:
 
hmm, ik ga volgende week weer even naar Groningen, dus ik denk dat ik er een kijkje neem.
ik hou weliswaar niet van bier, maar het enige dat ik heb geproefd is Nederlandse, dus misschien hou ik er na een Tsjechische wel van;):cheers:
 
Bovenaan