Winter 2011/2012 wat wordt het ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het is hier idd wat stiller dan de afgelopen jaren. Wij gaan zeker wel dit jaar! Nog een paar weken wachten...
 
Gaan er nog weinig mensen naar Tjechie op wintersport? Ik zie bijna geen berichten meer. Er ligt nu toch genoeg sneeuw.Wij gaan al jaren naar Benecko. Daar lees je helemaal niets over en is toch een leuk ski en wandelgebied.
Wij kijken oa op Žalý, met aan de westkant Benecko. In de Kerstvakantie, met name de tweede week, lag er lekker veel sneeuw. Momenteel kun je er nog steeds prima skiën, je kunt de webcams volgen om een beetje actueel te blijven Marel.
webcam
 
Wij zijn vandaag weer in Cerny Dul geweest perfecte sneeuw heerlijk om te skiën, maar ook erg rustig er is zelfs een stoeltjes lift dicht. Wij hebben weer genoten.
 
Dank je Pieter. We zijn nu één week thuis en hebben alweer heimwee. Toch maar eens serieus gaan verdiepen in de mogelijkheden van centrale verwarming
 
Wij gaan met de carnavalsvakantie weer naar Vrchlabi om te skiën/snowboarden bij Herlikovice. We zullen ook 1 of 2 dagen naar Spindleruv Mlyn gaan.
Vrijdag 17 februari vroeg in de ochtend zullen we vertrekken.
 
Centrale verwarming omdat we geen zin hebben om steeds te sjouwen met manden hout en emmers kolen.
Het gesjouw is de reden dat we in november drie weken zijn geweest en in december maar twee weken. Pas in april gaan we weer maar blijven dan langer. Bij ons in het dorp heeft iedereen gas gekregen en heel idioot, precies de vier huizen aan ons pad niet!
 
Centrale verwarming omdat we geen zin hebben om steeds te sjouwen met manden hout en emmers kolen.
Het gesjouw is de reden dat we in november drie weken zijn geweest en in december maar twee weken. Pas in april gaan we weer maar blijven dan langer. Bij ons in het dorp heeft iedereen gas gekregen en heel idioot, precies de vier huizen aan ons pad niet!
Aha, ik begrijp het! Wij hebben ook onze cv op hout gestookt om laten zetten naar een cv op gas, ideaal! En het behoud voor je huis! Grote gastank in de tuin, conifeertjes en om heen, helemaal goed!
 

Vodnik

† In Memoriam
ja, gas op veel plaatsen maar niet bij de mensen die het willen hebben en gebruiken.
Veel inwoners alhier die een gasaansluiting hebben gebruiken het niet (meer) en zijn weer over gegaan op (sprokkel)hout en (goedkope dus slechte / zwavelhoudende) kolen.

Gas is duur!
 
ongelooflijk het sneeuwt nu zo hard dat we nog steeds twijfelen of we nog even gaan skiën.
het is een schitterend gezicht!
 
Jan kan je geen sneeuwschuivertje op je grasmaaier monteren??

Op de grasmaaier kan een sneeuwschuiver, maar omdat er steentjes(stenen) liggen, is de grasmaaier niet sterk genoeg en ik wil geen risico lopen dat ik aanstaande zomer al het gras met de hand moet doen.:denk: Dus doen we het nu met de hand. Zijn we ook lekker buiten.
 
Bovenaan