Horeca Uit eten in Vrchlabi e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb het kaartje en de foto's bekeken en ken het volgens mij toch. Dit berichtje is wel off-topic, maar ik vind het toch wel leuk. Een jaar of 15 geleden, in de tijd dat we zelf nog kampeerden, stonden we eens op camping Vejsplachi. Daar werkte ook Pavel, als manusje-van-alles, o.a. om de boiler met hout te stoken. Met een aantal andere campinggasten waren we regelmatig te gast bij Pavel en als dank kregen wij dan weer stookhout voor het kampvuurtje.
Op een dag moesten wij met Pavel mee naar een groot westernfeest. Zelf ging hij in vol ornaat, als een echte cowboy met pistolen en al. Of ze echt waren weet ik niet. Het was weinig western, maar zo met z'n allen wel gezellig. Na de nodige biertjes werd Pavel steeds enthousiaster en op een gegeven moment pakte hij zijn pistolen en schoot in de lucht. Gelukkig zaten we buiten, maar de andere feestgangers waren zo geschrokken dat wij als groep bijna uit de zaak werden verwijderd. We mochten alleen blijven als wij konden garanderen dat Pavel zich de rest van de avond zou gedragen en niet meer zou schieten.
 
Is er iemand die mij kan vertellen waar ik lekker kan eten in Vrchlabi .
En wat ongeveer de tarieven zijn van een lekker maaltijd in Vrchlabi .
Hebben namelijk een vakantie woning gehuurd in Vrchlabi in Juni .
 
In Vrchlabi is een doorgaande straat met allemaal winkels, (gewoon centrum volgen) zo halverwege is een goed italiaans hotel restaurant, smakelijke prak, aardige bediening en voor een toeristische stad heel redelijke tarieven. Voor ongeveer 400 kronen kun je lekker bunkeren met een pilsje erbij. Als je een hond hebt, mag die ook mee, die krijgt meteen een bak water en ze halen wat lekkers voor hem. Tenminste die ervaring heb ik opgedaan.
 
In Vrchlabi is sinds enige tijd een 'vegetarisch' restaurant. Ik heb het tussen haakjes gezet omdat ze soms ook nog wel eens een vleesgerecht op de wisselende menukaart plaatsen. Het is geen restaurant waar je uitgebreid 's avonds kunt dineren, want het restaurant is open van 10.00 tot 19.00 uur. Het is meer een restaurant voor de lunch. Ze hebben een dagmenu en wanneer een gerecht op is, heb je pech. Dit is misschien een nadeel, maar je hebt wel altijd iets vers. Het restaurant zit over de brug bij de polikliniek. De website is www.zelenajidelna.cz
 
Vanmorgen kwam Tibor van restaurant Tibor in Cerny Dul langs. Omdat er grote wegwerkzaamheden zijn, is Cerny Dul de hele zomer niet toegankelijk. Hij kwam papieren brengen waarmee men toch bij het restaurant kan komen. Zijn vraag aan ons was dus of wij dit onder de aandacht van de Nederlandse vakantiegangers in de buurt van Vrchlabi wilden brengen.
Zit er voor ons een beloning in? Nee, het is een vriendendienst. Voor degenen die bij ons zo'n formulier halen wel, want er zit een kortingsbon bij van 10% van restaurant Tibor bij.
 
De werkzaamheden zijn al begonnen en er staan borden waar je langs kunt, maar je mag er alleen langs met een papier van de uitvoerder van het project, M-Silnice. Deze papieren kun je bij ons komen halen met daarbij de kortingsbon.
 
Is prima. Misschien handig voor degenen die hiervan gebruik willen om van te voren even via een mailtje of een 'conversatie' contact op te nemen, want we zijn niet altijd thuis. We zullen er voor zorgen dat er op de tweewekelijkse boerenmarkt in Vrchlabi ook wat formulieren liggen.
 
Door de stroomstoringen en nog meer door de internetstoringen veroorzaakt door het slechte weer, moesten wij noodgedwongen uit eten naar Vrchlabi, want je moet natuurlijk wel de boekingen kunnen beantwoorden. Nu is er een nieuw restaurant geopend in de hoofdstraat. Het gaat om 'Fusion Restaurant' en zit op de plaats van de pizzeria/steakhouse, aan het eind van de hoofdstraat tegenover het politiebureau. Het is een absolute aanrader.
Ze hebben geen website, maar zijn wel te vinden op facebook onder : fusion restaurant vrchlabi. Even zoeken en je hebt ze te pakken.
 
Bovenaan