Tennis: Michaëlla Krajicek - Archief

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Lukas15

Geroyeerd Lid
Tennis.nl schreef:
Michaella Krajicek is in Linz samen met haar partner Gisela Dulko in de eerste ronde van het dubbelspel uitgeschakeld. Krajicek en haar Argentijnse medespeelster verloren met 4-6 en 5-7 van Elenii Daniilidou en Jasmin Woehr. In het enkelspel speelt Krajicek tegen Ana Ivanovic.

In het enkelspel bereikte Shahar Peer de tweede ronde middels een 6-3 en 7-6 (4) zege op Marion Bartoli. Ook Samantha Stosur drong door tot de tweede schifting. De Australische zag haar opponente Maria Kirilenko bij een stand van 6-4 en 3-2 opgeven met een heupblessure.

Tennis.nl
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Michaella Krajicek is in de eerste ronde van het toernooi van Linz uitgeschakeld. Ana Ivanovic was in twee sets te sterk. De Servische nummer vijf van de plaatsingslijst won met 1-6 en 6-7 (2) van onze landgenote. Ivanovic treft nu de Poolse Agnieszka Radwanska.

Krajicek begon slecht aan het duel en leverde gelijk tweemaal haal service in. Bij een stand van 0-4 wist de Almeerse haar opslag te behouden. Ivanovic denderde echter door en won op love haar eigen opslag. Daarna brak de Servische Krajicek opnieuw en won daardoor de eerste set.

In de tweede set wist Ivanovic haar opslag in de eerste game te behouden. Daarna volgden vier games op rij waarin beide speelsters hun opslag inleverden. Krajicek wist bij een stand van 4-5 twee matchpoints weg te werken. Daarna brak onze landgenote de Servische en nam een 6-5 voorsprong. In een spannende game kreeg Krajicek vier setpoints, maar deze wist ze niet te benutten. Ivanovic verzilverde daarna haar vierde breakpoint. In de tiebreak was de Servische uiteindelijk met 2-7 te sterk.
Tennis.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Loting WTA Hasselt: Krajicek weer tegen Ivanovic

Voor de tweede week op rij heeft Michaëlla Krajicek de Servische Ana Ivanovic geloot voor de eerste ronde van een WTA-toernooi. Na Linz deze week moet ze het nu dus in Hasselt opnemen tegen Ivanovic in de eerste ronde.
In Linz verloor Krajicek van Ivanovic in twee sets, na een spannende tweede set waarin Krajicek vier setpoints kreeg, met 2-6 6-7(2).

sportone.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Nieuwe loting gunstig voor Krajicek

HASSELT - Door de vele afzeggingen is er in Hasselt opnieuw geloot voor het hoofdtoernooi. De Nederlandse Michaëlla Krajicek treft nu de Italiaanse Mara Santangelo, de nummer acht van de plaatsingslijst. Krajicek zou in eerste instantie uitkomen tegen de als vijfde geplaatste Ana Ivanovic.




Het toernooi in Hasselt kreeg op het laatste moment nog vier afmeldingen te verwerken. Nadia Petrova, Nicole Vaidisova, Katarina Srebotnik en Maria Kirilenko hebben zich afgemeld bij toernooidirecteur Bob Verbeeck. Zie ook vaidisova

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Krajicek naar 2de ronde WTA Hasselt

Michaëlla Krajicek is er op het WTA-toernooi in Hasselt in geslaagd de tweede ronde te bereiken.
De tegenstander van de Nederlandse, de Italiaanse Mara Santangelo, moest in de eerste set opgeven met een handblessure.

Krajicek denderde voor de opgave over haar tegenstandster heen en brak haar opslag drie keer. Bij een stand van 5-2 moest de Italiaanse opgeven.

Het was de eerste keer dat beide vrouwen tegenover elkaar stonden. Vorig jaar haalde Krajicek in Hasselt de halve finale.

hbvl.be

Krajicek moet het de tweede ronde opnemen tegen de Belgische Caroline Maes, die met een wildcard is toegelaten.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Maes verliest met opgeheven hoofd van Krajicek

do 02/11/06 - Caroline Maes heeft haar huid duur verkocht in de achtste finales in Hasselt. Uiteindelijk sneuvelde ze na drie sets. Michaëlla Krajicek speelt in de kwartfinales tegen het derde reekshoofd, de Servische Ana Ivanovic.
spacer.gif
spacer.gif


Uitslag:
spacer.gif
7-6, 2-6, 6-3
Krajicek-Maes

spacer.gif
spacer.gif
spacer.gif
De eerste set verliep evenwichtig. Bij 3-3 ging Caroline Maes door de opslag van Michaëlla Krajicek. Lang bleef de voorsprong niet staan, want Krajicek kwam meteen op 4-4. Ze kreeg bij 5-4 ook drie setballen, maar Maes begaf pas in de tiebreak met 7-3.
spacer.gif


Maes herstelde zich razendsnel van deze mentale opdoffer. Ze benutte in de tweede set twee breakpunten en pakte de set met 6-2.

De derde set was er te veel aan voor de Belgische. Bij 2-2 en 5-3 ging Krajicek telkens door de opslag van Caroline Maes, die door haar beste krachten heen zat.

"Ik vind het vreemd dat Caroline niet hoger staat", verwonderde Michaëlla Krajicek zich. "Als ze zo blijft voortdoen, dan kan ze misschien wel de top-100 halen."

"Ik vind het spijtig voor de Belgische fans, maar ik was iets beter. Caroline heeft me wel vaak in de fout gedwongen door me goed te laten lopen."

spacer.gif
Maes: "In de derde set ging het vandaag toch wat minder""Na mijn wedstrijd van woensdag tegen Fedak zat ik kapot", legde Caroline Maes uit, "maar ik heb me goed verzorgd en goed geslapen. In de derde set ging het vandaag toch wat minder. Ik was stijf in mijn heupen en speelde niet meer zo fris."

"Ik ga nu nog enkele toernooien spelen, dan rusten en vervolgens weer trainen voor volgend jaar. Ik hoop zo snel mogelijk naar de top-200 te kunnen stijgen."

vrtnieuws.net
spacer.gif
 

Freddy2005

† In Memoriam
Krajicek stoot door naar de halve finales in Hasselt

De Nederlandse Michaella Krajicek heeft zich vrijdag kunnen plaatsen voor de halve finales van het WTA-toernooi van Hasselt. De halfzus van Richard Krajicek toonde zich in de kwartfinales verrassend te sterk voor de Servische Ana Ivanovic, het derde reekshoofd. De setstanden: 6-3 en 6-4. Krajicek neemt het zaterdag in de halve finales op tegen de Estse kwalificatiespeelster Kaia Kanepi, die eerder op de dag stuntte met een zege in twee sets (6-2, 7-5) tegen de als tweede geplaatste Italiaanse Francesca Schiavone.

In de andere kwartfinales neemt Kim Clijsters het vanavond op tegen de Duitse Sandra Kloesel en ontmoet de Française Arvane Rezai de als zesde geplaatste Russin Vera Zvonareva. ivb

standaard.be
 

Vonny

Geblokkeerde account
Mooi Tennis van Misja, zij beweegt beter op de baan dan vorige weken , heeft een ijzersterke service en een snijdende backhand-forehand.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Verlies Krajicek in Hasselt

- Michaëlla Krajicek is de finale van het tennistoernooi in Hasselt misgelopen. De Nederlandse verloor zaterdagmiddag in de halve eindstrijd van de Estse Kaia Kanepi, die als qualifier aan een sterk toernooi in België bezig is.
Krajicek verloor het duel in twee sets: twee keer 6-4. Een dag eerder had de nummer 41 van de wereldranglijst nog met de als derde geplaatste Ana Ivanovic afgerekend. Kanepi staat 95e op de wereldranglijst. De Estse moet het in de finale opnemen tegen de winnares van het duel tussen de Belgische favoriete Kim Clijsters en de Russische Vera Zvonareva. Die partij staat zaterdagavond op het programma.
Krajicek leverde in de eerste set haar tweede opslagbeurt in. Kanepi maakte een scherpere indruk dan de Nederlandse en hield de marge op haar eigen opslagbeurten in stand. In de tweede set hielden de twee speelsters elkaar tot 4-4 in evenwicht. Daarna haperde de opslag van Krajicek opnieuw. Ze werkte nog wel wat gamepunten weg, maar capituleerde uiteindelijk wel: 4-5. Zonder een tegenpunt te incasseren maakte Kanepi daarna de partij af.

volkskrant.nl
 

Vonny

Geblokkeerde account
Clijsters wint in 3 sets van de Estse Kaia Kanepi, die als qualifier deelnam en die gemakkelijk van Misja in 2 sets won.
 
Krajicek actief bij Masters Rotterdam

Michaëlla Krajicek zal definitief deelnemen aan de Nederlandse Masters, het 'eindejaarstoernooi' dat van 11 tot en met 17 december in het Rotterdamse topsportcentrum wordt gespeeld. Een dag nadat de Almeerse in de halve finales van het WTA-toernooi in Hasselt werd uitgeschakeld, nam ze de beslissing dit seizoen nog één keer in actie te komen.

"Ik weet dat veel Nederlandse tennisfans het leuk vinden om mij nog een keer aan het werk te zien", zo onderbouwde ze haar 'fanvriendelijke' beslissing.

TeleSport
 

Vonny

Geblokkeerde account
Ik denk dat Misja zichzelf een beetje overschat over haar fans.

Het deelname bedrag en het prijzengeld zal zij en haar vader zeker belangrijker vinden :)
 
Klinkt in ieder geval beter dan dat ze alleen maar komt omdat in die periode geen zak te doen is omdat het wta seizoen dan is afgelopen.

En voor het geld hoeft ze het niet te doen want het is een toernooi van 3x nix.

Maar voor de Nederlandse tennisliefhebber een kans om lekker te kijken voor weinig geld. Een passpartoetje kost 50 euro en een dagje 10 euro.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Krajicek en Sluiter favorieten in Masters

ROTTERDAM (ANP) - Michaëlla Krajicek en Raemon Sluiter verdedigen vanaf 11 december hun titel in de nationale Tennis Masters. Het eindejaarstoernooi heeft plaats in het Topsportcentrum van Rotterdam.

spitsnet.nl woensdag 29 november 2006 om 18:41
 
Het zal zeker een paar minuutjes in een of ander sportprogramma te zien zijn. Ik denk niet dat het ergens live wordt uitgestraald. Misschien de fiinales, maar het blijft een toernooi van 3x nix.
 

Vonny

Geblokkeerde account
Misja staat toch als 35* op de WTA liist, Sluiter is een broodspeler met een meer dan behoorlijk beleg erop.

Nee een live uitzending zal er niet van zijn, wat samenvattingen is prima.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Krajicek is een talent, meer niet. Sluiter, tja...wat heeft hij nou gepresteerd? Bovendien, het Nederlandse tennis stelt niks voor, en het is een nationaal toernooi. Stelt dus vrij weinig voor, neem ik aan.
 
Bovenaan