Parkeren in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb dit item helemaal doorgelezen, maar kan niet vinden waar ik eigenlijk naar zoek: nl. kun je op het vliegveld of daar in de buurt ook langparkeren. Wij willen de auto daar ongeveer 2 weken laten staan. Wie weet waar en wie weet hoeveel dat gaat kosten.
 

Vodnik

† In Memoriam
voor degene die met auto praag in denken te kunnen gaan:

Sinds gisteren is het parkeer verbod in praag uitgebreid, vrijwel alle straten in P1 P2 P3 en P7 zijn/worden blauw gespoten (zonder dollen, het stinkt in de stad van deze verf!)

Het knapt wel op moet ik zeggen, veel minder geparkeerde auto's!

Ga je de stad in? Bij vrijwel elk eindpunt van een metrolijn is parkeergelegenheid.
 
Een paar vraagjes over de P+R parkeerplaatsen:
- Zijn ze bewaakt 24 uur/dag?
- Kosten ze echt maar 10 Kcs per dag?
- Geldt dit voor alle P+R plekken bij metrostations of alleen voor die bij de eindstations?
 
Een paar vraagjes over de P+R parkeerplaatsen:
- Zijn ze bewaakt 24 uur/dag?
- Kosten ze echt maar 10 Kcs per dag?
- Geldt dit voor alle P+R plekken bij metrostations of alleen voor die bij de eindstations?

Mijn ervaring van vorige week 26/02/2008:
- Ja, de P+R stalling is continue bewaakt
- Het kost inderdaad 10 Kronen voor een dag (lachwekkend)
- Geldt voor alle P+R lokaties (zie link van Freddy2005 in bericht nr.62)

Wij parkeerden de auto in een buitenwijk van Praag om met de metro verder te reizen naar de binnenstad. Bij Metrostation Rajska Zahrada (P+R, een halte voor Cerny Most, direct aan de snelweg) parkeerden we voor 10 kronen en reisden verder met een 24-uurs dagkaart voor de metro. Kosten voor deze tickets: 50 kronen voor kinderen en 100 kronen voor volwassenen (2/4 euro). Wel betalen met muntgeld in de aanwezige automaten die geen biljetten accepteren. Zorg dus voor voldoende 50, 20 -en 10 kronen muntstukken. Ticketloket was gesloten tussen 12.00 en 13.00, maar om 13.30 nog steeds niet bemand. Geld wisselen bij de aanwezige winkels was een probleem. Maar ja, die worden waarschjinlijk de hele dag lastig gevallen door toeristen die willen wisselen.

Conclusie: een super(goedkope) manier van reizen naar het centrum in een moderne, schone, snelle metro (en dat kunnen we in Nederland niet altijd zeggen). Zie fotogallerij.
 
Hallo allemaal,

Wij vertrekken morgennacht naar praag met de auto.
Ons hotel licht aan de vaklavske namesti, dicht in het centrum dus.
We hebben gereserveerd voor een parkeerplek in een garage in de buurt. In die garage zet je je auto op een lopende band, en die rijd de auto verder in een parkeervak.

Heeft iemand hier ervaring mee?
En is er rond 1 uur 's middags een beetje te rijden in de stad?
 
misterT schreef:
En is er rond 1 uur 's middags een beetje te rijden in de stad?
Je zit hartje centrum en vlakbij alle bezienswaardigheden. Autorijden is dus niet nodig (en ook geen pretje in het centrum), je kan alles lopend doen. Als je echt een langere afstand wilt afleggen, zou ik het OV nemen; kost heel weinig en is prima geregeld.
 
Ons hotel zit midden in het centrum, en de parkeergarage waar we hebben gereserveerd ook. dus ik zal het centrum eerst in moeten om bij het hotel en de garage te komen.

hopelijk is dat een beetje te doen daar rond die tijd.
 
Ja hoor, is goed te doen. Wij rijden daar vaak. Waarschijnlijk kom je vanaf het Centraal Station van Praag aangereden (vanuit Nederland). Die weg staat meestal vanaf een uur of half vier pas vast. Druk is het altijd wel, maar niet dramatisch ofzo!
 
Hoi Dick,

Ik bedoel de Wilsonova, dat ligt aan de kop van het Wenceslasplein. Die doorgaande weg, die minimaal twee keer per dag vast staat: ochtendfile en middagfile) die zal je toch moeten berijden wil je vanuit Nederland het Wenceslasplein opkomen. Overigens zijn er zeker wel files te vinden in de binnenstad van Praag hoor! Mischien niet zozeer in Stare Mesto, maar in de overige centrumwijken kan je heel wat uurtjes in files doorbrengen!!!
 
24uurs bewaakte parkeerplaats gezocht in praag

goede dag forumleden.:zwaai:

wij gaan op 9 augustus met de auto naar praag.
we hebben een heel mooi hotel geboekt maar 650kc per dag voor het parkeren vind ik vrij fors.
nu lees ik dat bij zlicin een parkeerplaats is die door meerdere van jullie gebruikt wordt om daar de auto neer te zetten en dan praag in te gaan.
is deze parkeerplaats bewaakt (of in de buurt) omdat we de auto voor 100% weer willen terug vinden.

andere suggestie's zijn natuurlijk ook mogelijk:denk:

wij verblijven in praag 2 bij het metro station vysehrad

bedankt alvast:danku:
 
Bovenaan