Parkeren in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Leen

† In Memoriam
Tieske schreef:
Heb meer dan 1 jaar lang iedere werkdag onbeveiligd in het centrum van Praag geparkeerd met een Volvo S80 op NL kenteken, en er is nooit wat mee gebeurt.
Parkeerde 'snachts altijd in de buurt van Vyton. In drie maanden is er 2x ingebroken, de derde keer had men de Bora meegenomen. :( Later nog een keer een ruitje ingetikt en rij nu een CZ auto waar ik (klop,klop) geen last meer ondervind van ongenode gasten.
Het is maar waar en wanneer je in het centrum staat.
 
de eerste keer dat wij naar praag gingen is ongeveer 12 jaar geleden
we wisten eigenlijk niets van de stad behalve dat het de hoofdstad was
we hadden onze auto bewaakt geparkeerd bij de brug met een groot gebouw.
smiddags gingen we terug naar de brug maar wat we niet wisten was dat er nog wel een paar bruggen zijn in praag.
zwanger van de tweede en een kind van drie hebben we de hele rivier afgelopen om onze auto te zoeken.
we zijn daarna nog een paar keer naar praag geweest maar de auto niet meer in de stad zelf geparkeerd
 
hoi mensen,

aankomend weekend ga ik met een stel vrienden richting praag.

we nemen een nieuwe polo mee aangezien die het zuinigst is.

maar waar kunnen we beveiligde parkeergarages vinden en wat kost dat nog per dag/weekend?

groeten stel studenten uit enschede :)
 
Wij gaan over ruim een week voor de eerste keer naar Tsjechië (in de buurt van Klatovy). Ik wil een dag naar Praag en daar de Gouden Mijl stadwandeling doen. Waar kan ik het beste parkeren als ik via Pilsen naar Praag rijd? Ik parkeer het liefste in een bewaakte parking.
Zijn alle parkeergarages in Praag bewaakt?
Is het misschien een idee om de auto in het zuidelijk deel van Praag te parkeren en daar de metro te nemen naar het oude centrum?

Wie kan mij tips geven?
 
Parkeren jullie je auto in NL ook allemaal in bewaakte (betaalde) parkeer garages?

Nee, maar ik wil ook graag in een bewaakte parkeergarage staan als ik in het hotel in Praag zit. We gaan daarna 2 weken naar het Landal park bij het Lipnomeer. De meeste spullen blijven dus in de auto achter. Wel een fijn gevoel dat hij veilig(er) staat dan.
Maar als mijn auto leeg was geweest had ik hem gewoon ergens geparkeerd. :)
 
Ik denk dat ik er uit ben. Ik parkeer de auto bij de P+R parking Zlicin (west-praag) en neem daar de metro naar het centrum. Parkeren kost daar maar CZK 10 per dag!
Met de metro ben je dan in ca. 20 min. in het centrum van Praag.
 
ook ik heb wat vragen over met de auto naar praag

kun je met de auto dichtbij het centrum van praag komen zijn daar pakeergarage bewaakte of onbewaakte

wat is het tarief voor een dag pakeren

welke afslag moet je nemen [als je uit de richtting van reuzegebergte komt]om bij een pakeer garage te komen
 
Dagelijks parkeer ik in de parkeergarage Slovan. Deze ligt aan de straat Wilsonova tussen het Narodni Museum en het centraal station. Vlakbij het Vaclavske Namesti. Wat het kost weet ik niet want ik heb een abonnement, maar het is vast goedkoper dan in hartje Amsterdam.

Vanuit het reuzengebergte rij je naar Praag via de snelweg van Hradec Kralove. Het handigst is om de rondweg van Praag te volgen richting Plzen (ostatni tranzit) en dan de afslag centrum te pakken. Niet de eerste afslag centrum maar (volgens mij) de 2e, er staat in ieder geval op de borden dat vrachtwagens die afslag niet mogen nemen. Dan rij je via een grote brug, steeds rechtdoor en dan kom je op de Legerova. Rij je achterlangs het Narodni Museum met daarnaast het gebouw van "Radio free europe" en daarna de 1e afslag links en je zit op de Wilsonova en je rijdt zo naar binnen bij parkeergarage Slovan. Staat ook allemaal met borden aangegeven trouwens.

Veel succes en plezier straks in Tsjechie...
 
Vorig jaar hebben wij onze auto voor weinig geld geparkeerd op het bewaakt parkeerterein tegenover het voetbalstadion (spartak?) en na 10 minuten lopen door het park en over de brug ben je in het centrum
 
zou iemand mij ook een adres (straatnaam) kunnen geven van een parkeergarage of iets dergelijks in praag (centrum). wel handig voor de tomtom.

alvast bedankt


Zie mijn berichtje van hierboven:
"Rij je achterlangs het Narodni Museum met daarnaast het gebouw van "Radio free europe" en daarna de 1e afslag links en je zit op de Wilsonova en je rijdt zo naar binnen bij parkeergarage Slovan. "
 
Bovenaan