Ad Verschoor
Donateur
Heel de wereld wil een Plopsaland
Maya de Bij is niet alleen op het scherm een hit. Ook in pretparkvorm verovert het tekenfilmfiguurtje van Studio 100 de wereld. Met Polen en Tsjechië als eerste nieuwe landen die voor de bijl gaan.
Een insect dat zich als een lopend vuurtje over de wereld verspreidt, het lijkt niet meteen nieuws om enthousiast over te worden. Maar in dit geval gaat het om een geanimeerd insect waar kinderen dol op zijn, en draagt het de naam Maya de Bij.
4 miljoen mensen, verspreid over meer dan 100 landen. Zoveel volk lokte het vrolijke bijtje al naar de bioscoop sinds de eerste Maya-film - ‘Maya-Eerste vlucht’ - vorig najaar in première ging. En de animatiereeks is al langer in meer dan 150 landen op de buis.
Dat is op zich al fijn nieuws voor Studio 100, het Belgische entertainmentbedrijf achter Maya. Maar die populariteit effent ook het pad voor het bedrijf op andere vlakken. Het audiovisuele succes van de figuur creëert immers over heel de wereld een voedingsbodem voor een andere business die voor Studio 100 van levensbelang is: pretparken.
Plopsa, de pretparkpoot van Studio 100, baat voorlopig vijf parken uit, verspreid over België, Nederland en Duitsland. Die parken waren vorig jaar goed voor 2,85 miljoen bezoekers en een omzet van 65 miljoen euro.
Ondertussen heeft ook een Tsjechische financiële partij een licentiedeal gesloten voor de drie figuurtjes. Bedoeling is om ook daar eerst een Mayaland neer te poten. De vergunningen daarvoor zijn momenteel in aanvraag.
Bron: tijd.be
Maya de Bij is niet alleen op het scherm een hit. Ook in pretparkvorm verovert het tekenfilmfiguurtje van Studio 100 de wereld. Met Polen en Tsjechië als eerste nieuwe landen die voor de bijl gaan.
Een insect dat zich als een lopend vuurtje over de wereld verspreidt, het lijkt niet meteen nieuws om enthousiast over te worden. Maar in dit geval gaat het om een geanimeerd insect waar kinderen dol op zijn, en draagt het de naam Maya de Bij.
4 miljoen mensen, verspreid over meer dan 100 landen. Zoveel volk lokte het vrolijke bijtje al naar de bioscoop sinds de eerste Maya-film - ‘Maya-Eerste vlucht’ - vorig najaar in première ging. En de animatiereeks is al langer in meer dan 150 landen op de buis.
Dat is op zich al fijn nieuws voor Studio 100, het Belgische entertainmentbedrijf achter Maya. Maar die populariteit effent ook het pad voor het bedrijf op andere vlakken. Het audiovisuele succes van de figuur creëert immers over heel de wereld een voedingsbodem voor een andere business die voor Studio 100 van levensbelang is: pretparken.
Plopsa, de pretparkpoot van Studio 100, baat voorlopig vijf parken uit, verspreid over België, Nederland en Duitsland. Die parken waren vorig jaar goed voor 2,85 miljoen bezoekers en een omzet van 65 miljoen euro.
Ondertussen heeft ook een Tsjechische financiële partij een licentiedeal gesloten voor de drie figuurtjes. Bedoeling is om ook daar eerst een Mayaland neer te poten. De vergunningen daarvoor zijn momenteel in aanvraag.
Bron: tijd.be
Laatst bewerkt door een moderator: