Is kamperen echt leuk?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kamperen is het mooiste wat er is,
Je ziet nog eens wat.....je voeten op de warme stenen van het kampvuurtje,
een lekker biertje erbij....over het meer kijken, de sterren bewonderen, de rust, zelf weten waar je heen gaat, waar je staat......veel mensen leren kennen. Gitaarmuziek om bij weg te mijmeren.

Natuurlijk zijn de douche's weleens koud, een modderboel op de camping, de luifel ingezakt van de regen, luidruchtige buren, maar wij zijn ook weleens die luidruchtige buren.
Ik ben nog nooit vertrokken voor de regen of wat dan ook, blijf gewoon staan en wachten op betere tijden. Ik heb geen t.v. mee, spelcomputer, ovens etc.

Mijn grootste droom is om nog eens een campertje te kopen en dan lekker rondtuffen. Kamperen is heerlijk!!!!
 
Ik vind kamperen ook heerlijk, en toch is dat nu al weer 7 jaar geleden.
Dat ligt vooral aan de honden, onze honden zijn geen kampeerders.:lmfao:
En we kozen voor goede bedden, maar die reden heb ik inmiddels geschrapt want ik heb al zo vaak op van die harde matrassen gelegen, dat ik denk dat je op 'n luchtbed beter slaapt.
Ooit hopen we nog eens 'n oud busje te kopen zodat we vanuit ons huisje in Tsjechie, dat we uiteraard ook nog moeten kopen, rond kunnen gaan trekken, en maar zien waar we uit komen.
:)
 
Ook thuis kunnen de buren lawaaierig zijn. En op een camping heb ik geen drumstel als buren!
Ook heel primitief k(r)amperen is erg leuk, je moet je er op instellen. Vanochtend liepen we te mopperen dat het zo miezerde, terwijl je op vakantie gewoon in de miezer buiten zit. Je verlegt je grenzen en de kleine dingen in het leven maken je blij: je man die een forel vangt voor de barbecue, een lekkere pivo koudgehouden in stromend water en geen gebler van de nieuwste tophits, GTST en noem al die rommel maar op.
 
Slechts één keer heel veel last gehad van drinkende en schreeuwende achterburen. Ze waren niet voor rede vatbaar. Toen de mannen ook nog handtastelijk werden t.o.v. één van de meisjes uit ons gezelschap hebben we daarover geklaagd bij de campingbeheerder. Deze zette het hele gezelschap nog diezelfde ochtend van de camping.
En daarna wordt kamperen toch weer leuk.
 
Of kamperen en pension(eren) combineren.......

Precies. Wij zijn met 3 kinderen vanuit hilversum in 12 uur tijd naar Dolni Lanov gereden en de eerste nacht in het pension van Jan en Akkelien geslapen. We konden bij aankomst zo aanschuiven bij het kampvuur. Volgende dag de kinderen de Elbe in gestuurd om wantoestanden tussen ouders en kinderen voor te zijn en op ons dooie gemak de tent op te kunnen zetten. Na iedere haring een biertje want het was boven de 30 graden. Je kent het wel.... Op de terug weg hetzelfde scenario maar dan andersom. Laatste nacht weer in het pension en na een relaxed ontbijt weer terug naar nederland. En dat beviel prima!

Ik heb ook niets tegen pensions, maar dan wil ik ze wel zoals op deze camping waar de holbewoners zich kunnen mengen met de nomaden. Een hele vakantie in een pension of hotel is niet echt mijn ding.

Overlast van buren hadden we gelukkig niet (behalve dan eentje die maar zat te klagen over een wondje aan zijn voet en een andere met een teek op een wel heel vreemde plaats) :lache:

En je moet je ook niet overal aan storen. Natuurlijk hoor je wel eens muziek. Of in het ergste geval (vorig jaar) overmatig gekreun uit steeds dezelfde tent waarna ik ervan ben overtuigd dat je na je vijfstigste ook nog gewoon 7x per week sex kunt hebben meerdere keren op 1 dag. :tomaat:

Je begrijpt het. Kamperen is i.d.d. echt LEUK!
 
Kamperen is voor mij dus echt niet leuk. Sorry, ben ik weer de mopperkont hier?

Geef me maar een lekker bed waar ik 's ochtends fris en fruitig wakker word en niet mank en zuchtend loop omdat ik de nacht op een veel te korte luchtbed moest doorbrengen (niet slapend vanwege pijn in m'n rug)...
En dan al die vieze beestjes, douches, voetschimmel, ver weg moeten lopen met rol toiletpapier, en dat eten dat nooit zo lekker is als gehoopt ... noem maar op. Daar kan geen zonsopgang gezien vanuit de net opengeritste tent als tegenwaarde staan. Kamperen is niet bepaald romantisch.
Voor mij kamperen = hel!
 

Henricus

Geroyeerd Lid
hebb je wel ooit gekampeerd??,

eten maak jezelf gereed !!!!

voeten moet jezelf wassen !!!!!

tent is pre historisch .

een hotel is ook niets voor jouw:Geef me maar een lekker bed waar ik 's ochtends fris en fruitig wakker word en niet mank en zuchtend loop omdat ik de nacht op een veel te kort en te smal doorzakkende matras op een bed moest doorbrengen (niet slapend vanwege pijn in m'n rug)...

Vakantie is voor sommigen een HEL !!!!!!!!!!! :)
 
Wat een reactie, zeg.

Ja, ik heb wel eens gekampeerd. Niks voor mij. Kan ik zo zeggen.
Als jij kamperen leuk vindt, moet jij dat vooral doen.
Ik vind het niet leuk en daarom doe ik het ook niet.
Heb hier mijn redenen daarvoor opgenoemd.

Ik huur liever een huisje waar ik een douche niet hoef te delen met 20 andere mensen (en daarom is de kans op voetschimmel groter), waar ik het eten op een fornuis kan koken en een gewoon bed ter beschikking heb, als het maar geen luchtbed is.

Even een beetje relaxen tijdens de vakantie.
 
Kamperen is voor je tentje zittend naar de buren gluren. Ongedierte in je tent. Kruipend gedierte over je slaapcabine zien kruipen. 's Nachts koud hebben. Als t regent alles vies nat is en je dan ook niet je tent af kan breken terwijl je graag weg wilt. Met je wc rol onder de arm naar de wc's moeten, ook 's nachts. Verschrikkeljke buren kan hebben.Maar t kan ook heel gezellig zijn :)
 
Met je wc rol onder de arm naar de wc's moeten, ook 's nachts. :)

Hoeft niet, wij hebben zo'n emmer met goedafsluitbaar deksel, maar waar je wel om moet denken is dat de kinderen hem niet omverschoppen:kwaad: en in de ochtend loop je dus met de
:haakjes: boodschapjes :haakjes: van de ganse familie naar de toiletten.:deuk: .
Ach, je moet niet snel ergens vies van zijn als je wilt kamperen.:stout:
 

spookycat

† In Memoriam
Ik huur liever een huisje waar ik een douche niet hoef te delen met 20 andere mensen (en daarom is de kans op voetschimmel groter), waar ik het eten op een fornuis kan koken en een gewoon bed ter beschikking heb, als het maar geen luchtbed is.

Even een beetje relaxen tijdens de vakantie.[/QUOTE]

Sorry hoor maar echt relaxen doen we op de camping :)
En slapen doen we als de beste op onze lattebodem met een boxspring:)
Koken doen we op een gewoon gasfornuis:haakjes: een eitje of spek voor ontbijt:haakjes: of een barbeque,voor de rest uit eten
W e hebben een eige wc en douche in de caravan,maar over het algemeen zijn de sanitaire best te doen en de camping waar we nu al 2 zomers staan is supper netjes,ik ga gewoon in die douches heb men eige akomodatie ni eens hoeve te gebruiken
 

spookycat

† In Memoriam
Kamperen is voor je tentje zittend naar de buren gluren. Ongedierte in je tent. Kruipend gedierte over je slaapcabine zien kruipen. 's Nachts koud hebben. Als t regent alles vies nat is en je dan ook niet je tent af kan breken terwijl je graag weg wilt. Met je wc rol onder de arm naar de wc's moeten, ook 's nachts. Verschrikkeljke buren kan hebben.Maar t kan ook heel gezellig zijn :)

Je bent wel heel negatief hoor:stout: valt me heel erg tegen van je:lache:
De vraag is:ken je wel iets van kamperen??????????:lache:
 
Overlast van buren hadden we gelukkig niet (behalve dan eentje die maar zat te klagen over een wondje aan zijn voet en een andere met een teek op een wel heel vreemde plaats) :lache:

Jan (buurman) door deze opmerking ben ik genoodzaakt te reageren.
Maar ik zal ontopic blijven :kind:

Er is hier al heel veel geschreven over de leuke dingen van het kamperen en heb daar niks aan toe te voegen.
Wij hebben ook wel eens een huis gehuurd in Tsjechie, of met mijn vismaten in pensions en hotel gebivakeerd.
Als de lokatie niet bevalt, of je bent uitgekeken kan je niet weg aangezien je gereserveerd en betaald hebt.

En met kamperen pak je je boeltje in en je gaat weer op pad.
Nu moet ik zeggen dat ik met kamperen niet vaak die behoefte heb gehad omdat het meestal wel gezellig is en de kids vermaken zich wel.
Het gevoel dat je zo weg kan geeft heel veel rust.
Maar in een huisje, pension of hotel heb ik het met een paar dagen wel weer gezien.

Mischien heeft het ook met mijn verleden te maken, ik heb veel in hotels gebivakeerd voor mijn werk.

Jos
 

Tabe

† In Memoriam
Er was inderdaad een vent die de hele tijd zeurde over zijn voet. Hopelijk is hij geen lid van dit forum?...:stout: :fluit:

Pozor!!! misschien is die man snel op zijn teentjes getrapt en heeft een kort lontje.

Overigens denk ik dat kamperen ook met leeftijd te maken kan hebben. Toen de kinderen nog klein waren hebben we een aantal jaren gekampeerd. Zij vonden dat leuk en wij als ouders ook. Gezellige tijden op de verschillende campings meegemaakt, voornamelijk Novy Rybnik Nepomuk en Hnachov bij Planice/Klatovy. Kamperen heeft wel iets. Je zit dichter bij de mensen. Kinderen hebben sneller contact met andere kinderen.

Toen de kinderen zo oud waren dat ze niet mee meegingen, omdat er andere interesses in het spel waren, hebben we een huisje in Zbyslav gekocht. Dat heeft ook zijn voordelen. Maar zo nu en dan hebben we nog wel wat heimwee naar dat kamperen in de eerste jaren dat we in Tsjechie waren.
 
Je bent wel heel negatief hoor:stout: valt me heel erg tegen van je:lache:
De vraag is:ken je wel iets van kamperen??????????:lache:

Nee Spook ondanks dat alles vind ik t leuk om te kamperen, mn huspup echter absoluut niet. Vandaar dat ik een aantal x met mn vriendin en onze kids ben wezen kramperen. Dit moet je alleen niet doen in een land waar de regenkans groot is. Want dan zit je met 5 jongens in een tentje en das nie leuk :stom!:
 
Bovenaan