EK-voetbal 2012

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tsjechië maakt de namen bekend

Tsjechisch bondscoach Michal Bilek heeft zijn definitieve EK-selectie naar buiten gebracht. Ondanks een blessure gaat Tomas Rosicky gewoon mee naar Polen en Oekraïne.

Doel: Petr Cech (Chelsea), Jan Lastuvka (Dnipro Dnipropetrovsk) en Jaroslav Drobny (Hamburger SV).

Verdediging: Frantisek Rajtoral (Viktoria Plzen), Roman Hubnik (Hertha BSC), Tomas Sivok (Besiktas), Michal Kadlec (Bayer Leverkusen), Theodor Gebre Selassie (Slovan Liberec), David Limbersky (Viktoria Plzen) en Marek Suchy (Spartak Moskou).

Middenveld: Tomas Rosicky (Arsenal), Jaroslav Plasil (Girondins Bordeaux), Jan Rezek (Anorthosis Famagusta), Daniel Kolar (Viktoria Plzen), Petr Jiracek (VfL Wolfsburg), Milan Petrzela (Viktoria Plzen), Vaclav Pilar (Viktoria Plzen), Tomas Hübschman (Shakhtar Donetsk) en Stanislav Darida (Viktoria Plzen).

Aanval: Milan Baros (Galatasaray), David Lafata (FK Jablonec), Tomas Pekhart (1. FC Nürnberg), Tomas Necid (CSKA Moskou).
 
Tsjechen bang voor legionella in hotel

De Tsjechische nationale ploeg weet nog steeds niet zeker of het wel in het Poolse Monopol Hotel gaat logeren. In het hotel in Wroclaw is namelijk in april de legionellabacterie gevonden, die de veteranenziekte kan veroorzaken.
Tsjechië speelt zijn drie groepswedstrijden in het Miejski-stadion in Wroclaw en was aanvankelijk van plan in het luxe vijfsterrenhotel te logeren. Volgens de teammanager van het Tsjechische nationale team, oud-international Vladimir Smicer, wordt het hotel aanstaande zaterdag geïnspecteerd. Op zondag zouden de Tsjechen naar Wroclaw afreizen, maar dat staat nu op losse schroeven.

'Anders blijven we in Praag'
Alleen als de inspectie zaterdag geen enkel vraagteken oplevert, gaan de Tsjechen naar Wroclaw. Bij slecht nieuws wil Smicer met de UEFA gaan praten over een alternatief. "Anders kunnen we in Praag logeren en dan voor iedere wedstrijd met het vliegtuig naar Polen gaan." De Tsjechische hoofdstad ligt hemelsbreed op 213 kilometer van Wroclaw. In Wroclaw is er volgens Smicer geen ander hotel met dezelfde faciliteiten.

RTL nieuws
 
Ja, voetbal mag wat kosten. Zelfs voor het Tsjechische team. Ben trouwens benieuwd hoe ze het gaan doen.
 
Heb al wat Tsjechische voetbalspullen gekocht bij Lidl, bal voor de kleinzoon, shirtje~en broekje idem en een pittig shirt voor mezelf, om in te slapen, haha! Ben nu zo in dromenland. En hoop dat ze ver komen!:top:
 
De voorbereidingen zijn hier in volle gang. De Trabant is al oranje geverfd ( met Tsjechische verf ). Mochten er net als twee jaar geleden weer voetballiefhebbers bij ons willen komen kijken, dan is dat ook nu weer mogelijk.
 
De voorbereidingen zijn hier in volle gang. De Trabant is al oranje geverfd ( met Tsjechische verf ). Mochten er net als twee jaar geleden weer voetballiefhebbers bij ons willen komen kijken, dan is dat ook nu weer mogelijk.
Op zaterdag 16 juni arriveren we in tsjechië, in Cernu Dul fort, en we komen zondag naar de wedstrijd tegen portugal bij jullie kijken net als twee jaar terug. Groetjes Hans.
 
gisteren even gekeken..man wat slecht..ok we hebben gewonnen, maar verdiend ?..absoluut niet..
geen diepte, teveel terugspelen, geen tempo-opbouw geen druk zetten..
dit kan , nee MOET beter!!!!

pes..vanaf de zijlijn...
 

Tabe

† In Memoriam
Ik meen dat wij vorige keer een POOL hadden. Dit jaar weer? Was Aad Piekhaar niet de regelateur ervan?
 
Haha nee volgens mij had Pascal toch iets erop gezet??

Anders kan er wel iets bij flexvoetbal worden geregeld hoor...

Laat maar weten
 
  • Leuk
Waarderingen: Tabe
Voor mijn Tsjechische vriend Sebi nam ik een Holland shirt mee. Mijn kameraad in Nederland showt alvast het shirt waarmee hij op 16 juni (tegen Polen) door de Bollenstreek gaat fietsen. Nu zou ik graag een foto van de Bavaria dress tonen waarin de moeder van Sebi zich hult, maar die foto houd ik liever zelf, haha. Ze was er wel enorm blij mee.
 

Bijlagen

  • 059.JPG
    059.JPG
    69,5 KB · Bekeken: 16
  • 025.JPG
    025.JPG
    106,5 KB · Bekeken: 17

Tabe

† In Memoriam
Haha nee volgens mij had Pascal toch iets erop gezet??

Anders kan er wel iets bij flexvoetbal worden geregeld hoor...

Laat maar weten
Sorry, Aad, dat ik jouw naam ietwat heb verbasterd. Zal het niet weer doen. Ik heb eventjes de berichtjes van het topic van het WK teruggelezen en eigenlijk was het wel grappig, zo'n pool. En dan de verrassende winnares. Noekie.
Ik zou het inderdaad erg leuk vinden als er weer een pooltopic kwam, temeer omdat öök Tsjechie meedoet.
 
Tsjechië verliest 'uitzwaaiwedstrijd'

Tsjechië heeft vanavond in Praag een pijnlijke nederlaag geleden in de 'uitzwaaiwedstrijd' tegen Hongarije (1-2). Voor de bezoekers maakte Adam Gyurcso in de slotfase het winnende doelpunt. De eerste Hongaarse treffer kwam op naam van Balazs Dzsudzsak (ex-PSV). Voor Tsjechië was Michal Kadlec trefzeker uit een strafschop.

Bij de thuisploeg ontbrak alleen aanvoerder Tomas Rosicky, die nog niet topfit is. Hij zal er bij het EK in de eerste groepswedstrijd tegen Rusland op 8 juni waarschijnlijk wel weer bij zijn.

ad.nl
 
Heb ff weinig tijd; zal morgen proberen een groep te formeren op een bestaande pool zodat iedereen die wil van t forum mee kan doen.......OK??

Zit in tijdnood; onze dochter gaat t huis uit (vliegt uit dus:D ) en binnenkort op vakantie dus moet ff snel morgen:wow:
 
  • Leuk
Waarderingen: Boya
Tsjechië per trein naar Wroclaw

Tsjechië maakt nogal op een speciale manier de tocht naar Wroclaw. De ploeg heeft een speciaal uitgeruste trein naar het naburige Polen genomen.

Zondag nam Tsjechië de trein die genoemd werd naar Josef Masopust, de legendarische nummer tien die in 1962 Tsjecho-Slowakije naar de finale van het WK leidde. Met deze trein, wel voorzien van alle comfort, leggen de spelers 280 km af naar Wroclaw, wat hun uitvalbasis wordt tijdens het EK.

voetbalkrant.com
 
Tomáš Rosický na drie weken weer op het veld.

Knipsel.JPG

Er was niets te merken van zijn blessure. Trainer Michal Bílek gaat er van uit dat Tomáš Rosický as vrijdag tegen Rusland gaat spelen.
 
De Tsjechische bondscoach Michal Bilek rekent vrijdag in het eerste EK-duel met Rusland op Tomas Rosicky. De aanvoerder hervatte maandag de training. De afgelopen periode had hij last van een kuitblessure.

"Hij is erg hongerig na deze onderbreking. En ons voetbal verbetert natuurlijk met Tomas in de ploeg", laat Bilek optekenen. "Hij is in goede conditie en ik reken op hem voor de wedstrijd tegen Rusland."

Zonder Rosicky presteerde Tsjechië wisselvallig met een 2-1 oefenzege tegen Israël en een 2-1 nederlaag tegen Hongarije. Bilek moest eerder noodgedwongen wel afscheid nemen van Daniel Pudil.
 
Het is nog maar de vraag of Milan Baros de openingswedstrijd op het EK haalt. De Tsjech heeft dinsdag de training van het nationale elftal voortijdig verlaten.
Baros kampt met een dijbeenblessure. "Hij heeft een spiertje verrekt", verduidelijkt teamarts Petr Krejci in de Tsjechische media. De dertigjarige aanvaller speelt sinds 2008 voor Galatasaray, waar hij in vier jaar goed was voor 47 doelpunten.

Tsjechië speelt vrijdag in zijn eerste wedstrijd van het EK tegen Rusland. Naast Baros is ook aanvoerder Tomas Rosicky niet helemaal fit. De aanvoerder trainde dinsdag wel gewoon mee.
 
Bovenaan