Winter 2011/2012 wat wordt het ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vodnik

† In Memoriam
mooie foto van je optrekje.
Zal je aardig hout voor moeten versjouwen om dat warm te krijgen!
 

Vodnik

† In Memoriam
2 kuub per dag?????

even een rekensommetje:
1 kuub hout losgestort weegt ongeveer 500 kg 2 kuub dus 1000 kg
1 kg hout geeft ca, 15 MJ energie ( 4 kWh)

per kachel dus 330Kg, ofwel 14 kg per uur. Je kachel zou dus een cap. hebben van 65 kWh

Onmogelijk, met kuub bedoel je mischien Kolacka?
 
van die kratten van 1x1x1m en daar zit hout in wat we zelf hebben kleingezaagd.Het betreft vloerdelen en balken die door drevomorka aangetast waren . krat staat op palletwagentje en 2 keer per dag ff naar het vertrek rijden waar de gezaagde stukken liggen. het hout ligt er los ingegooid in .als je de lucht eraf trekt misschien 0.5 tot 0.7 m3 per krat

vandaag lichte sneeuwval trouwens
 
Stop Joep!!!
Hout niet in de kachels gooien, gewoon ermee heen en weer blijven sjouwen.
Blijf je warm van!!:D
Heb je de dagen al geteld tot einde stookseizoen?
Op deze manier gaat de ontbossing snel in Tsjechie:lmfao:
 
Grappig, bijna alles wat vanochtend groen was heeft nu een laagje wit.
Alleen richting Brno en C. Bud is het nof onaangetast.
 
geinig, de sneeuw schuift van het dak nu ligt er werkelijk een wal van sneeuw oms huisje.
elke morgen sneeuwruimen om een paadje naar het stookhout te maken.Dat zijn toch van die dingen die we in Holland niet kennen.
 

kuurgast

Donateur
Leuk filmpje van de sneeuw afgelopen dagen is te zien op idnes.cz waar de drukte in de bergen te zien is en let vooral op de webcam van Janské Lazne. :lmfao:
@ Clowntje woensdag en donderdag hoef je waarschijnlijk geen sneeuw te ruimen. ;)
 
Tja sneeuwruimen...houd er maar over op. Wat een klus als je man in nederland zit en je het dus alleen moet doen.
Gelukkig krijg ik af en toe wat hulp van een plaatselijke boer op een tractor met sneeuwschuif. De oprit is dan in ieder geval gedaan. Maar vandaag viel de hoeveelheid bij ons gelukkig mee, ik denk morgen nog een beetje en dan blijft de sneeuw weg maar wordt het 's nachts koud -12 ofzo...dan wordt het weer extra de kachel vullen.
 

Bijlagen

  • tractor.JPG
    tractor.JPG
    69,2 KB · Bekeken: 25
Vandaag voor ons vrijwilligerswerk voor de reclassering weer naar Praag geweest. Eerst sneeuw, maar in de buurt van Jicin lag eigenlijk al bijna geen sneeuw meer. In Praag lag helemaal niets. Toen we weer thuis waren, was de temperatuur al behoorlijk gedaald. Voor het eerst sinds lange tijd is de temperatuur weer onder nul. Op dit moment is het -8 en het zal de komende dagen nog kouder worden, maar dat is hier in de winter heel normaal.
Sneeuw wordt voorlopig niet verwacht en eigenlijk vinden wij dat niet zo erg want de honden hebben steeds meer moeite om door de sneeuw te komen. Zelfs onze Sint Bernard zakt tot aan zijn poten/heupen in de sneeuw en ons oude hondje van 15 springt door de hoge sneeuw, maar ze vindt het geweldig om er lekker in te rollen, voor zover mogelijk.
 

kuurgast

Donateur
labská bouda tekst.jpg

Mooi plaatje van Labská Bouda gistermiddag waar 2 mensen hun handtekening hebben achter gelaten in de sneeuw.
 
  • Leuk
Waarderingen: hgmw
Kom net terug van Vrchlabi en terwijl ik langs het vliegveldje rijd, zie ik plotseling iets vanuit mijn ooghoeken langskomen. Was een vliegtuigje wat ging landen. Gelukkig had de piloot wel het normale landingsgestel verruild voor ski´s.
In Vrchlabi is de gemeente druk bezig om alle sneeuwhopen een beetje op te ruimen, zodat er weer wat meer parkeerplaatsen zijn en ook de kruispunten weer overzichtelijker worden.
 
Bovenaan