Een eigen bedrijf in Tsjechie starten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Importeren

kipnuggets en kipcorn vinden de Tsjechen idd lekker:top: .Mijn buren zijn van kroketten niet zo gecharmeerd:tong: .Je zou dus bij de 1 of andere beurs moeten gaan staan met div soorten frituur en een onderzoekje doen naar wat men lekker vind en je assortiment hieraan aanpassen.

Denk zelf dat het winstgevender zou zijn om de produkten die men lekker vind te importeren c.q. in Tsjechie gaat produceren [goedkoper] en dan een keten zo gek krijgt om je produkt in hun assortiment op te nemen.

Met een goed onderbouwd marktonderzoek gaan ze wel overstag


Ik ben zelfstandiger in Nederland.
Ik verkoop momenteel sanitair artikelen in diverse woonoutlets.
Binnenkort krijg een de beschikking over meer ruimte. Welke artikelen uit Tsjechie zouden eventueel voor mij in aanmerking komen om in Nederland te gaan verkopen. (Voedingsproducten komen dus niet in aanmerking) Ik zou graag willen weten wat wordt goedkoop in Tsjechie gemaakt en kan ik eventueel gaan verkopen in Nederland. Kan iemand mij vertellen of er op deze site meer informatie terug te vinden is over het importeren van spullen uit Tsjechie?
 
hou wel de kwaliteit in de gaten..
1 keer kacheltje gekocht, na 2 keer stoken brak deurtje af, en had ik een open haardje..
datzelfde kacheltje 4 jaar geleden gekocht voor 4100 kc staat nu weer in de etalage..
nu voor 7390kc...
 
Maar goed... laten we nou eerlijk zijn... De kleine middenstand in Tsjechie wordt langzaam om zeep geholpen door de grote jongens...(net als bij ons in Nederland)
Char.

Zijn niet alleen de grote jongens, vaak trekt de jeugd weg naar de stad, opa en oma gaan naar een verzorgings tehuis, te koop staande panden worden gekocht door Tsjechen uit de steden (wekend gebruik) of door buitenlanders (komen 4 a 5 weken/jaar). Hierdoor heeft het lokale winkeltje en hospoda geen bestaansrecht meer.