Een eigen bedrijf in Tsjechie starten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Importeren

kipnuggets en kipcorn vinden de Tsjechen idd lekker:top: .Mijn buren zijn van kroketten niet zo gecharmeerd:tong: .Je zou dus bij de 1 of andere beurs moeten gaan staan met div soorten frituur en een onderzoekje doen naar wat men lekker vind en je assortiment hieraan aanpassen.

Denk zelf dat het winstgevender zou zijn om de produkten die men lekker vind te importeren c.q. in Tsjechie gaat produceren [goedkoper] en dan een keten zo gek krijgt om je produkt in hun assortiment op te nemen.

Met een goed onderbouwd marktonderzoek gaan ze wel overstag


Ik ben zelfstandiger in Nederland.
Ik verkoop momenteel sanitair artikelen in diverse woonoutlets.
Binnenkort krijg een de beschikking over meer ruimte. Welke artikelen uit Tsjechie zouden eventueel voor mij in aanmerking komen om in Nederland te gaan verkopen. (Voedingsproducten komen dus niet in aanmerking) Ik zou graag willen weten wat wordt goedkoop in Tsjechie gemaakt en kan ik eventueel gaan verkopen in Nederland. Kan iemand mij vertellen of er op deze site meer informatie terug te vinden is over het importeren van spullen uit Tsjechie?
 
hou wel de kwaliteit in de gaten..
1 keer kacheltje gekocht, na 2 keer stoken brak deurtje af, en had ik een open haardje..
datzelfde kacheltje 4 jaar geleden gekocht voor 4100 kc staat nu weer in de etalage..
nu voor 7390kc...
 
Maar goed... laten we nou eerlijk zijn... De kleine middenstand in Tsjechie wordt langzaam om zeep geholpen door de grote jongens...(net als bij ons in Nederland)
Char.

Zijn niet alleen de grote jongens, vaak trekt de jeugd weg naar de stad, opa en oma gaan naar een verzorgings tehuis, te koop staande panden worden gekocht door Tsjechen uit de steden (wekend gebruik) of door buitenlanders (komen 4 a 5 weken/jaar). Hierdoor heeft het lokale winkeltje en hospoda geen bestaansrecht meer.
Onze winkel is wekelijks 3 x 1 uur geopend, hospoda nog maar 5 avonden van 19.00 tot 22.00 uur, wekend uurtje langer. Zo gaat de boel langzaam naar de kloten.

Joop
 
Tabe schreef:
..soms heb ik het idee dat een dergelijk topic gestart wordt door één van de forumbazen". Om wat reacties uit te lokken.
Met alle respect hoor maar dit is klinklare onzin, dat je dit denkt valt me enigszins tegen. Ik ken wel enkele leden die hun uiterste best doen om eigen berichten onder de aandacht te houden maar deze suggestie kan ik met een gerust hart naar het rijk der fabelen verwijzen Tabe
Tabe schreef:
Maar andere ander kant kan ik het mij ook niet voorstellen dat ze zoiets met opzet doen. Blijft de vraag, waarom topicstarters wegblijven na zo'n topic.
Als ik de topicstarter zou zijn zo ik na zo'n hartelijke ontvangst mss ook mijn heil elders gaan zoeken. Domme vraag of niet
 
Wat je moet exporteren zijn medicijnen ze kosten nog geen 10 % van Nederlandse troep. Een vrachtwagen vol per week naar nederland en het is ook in Nederland betaalbaar geworden. EVT wil ik wel meedoen, kan ik ook snel rijk worden.
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik heb wel een goed idee voor dat jongmens.
Je moet iets starten waar altijd vraag naar is; Bijvoorbeeld doodskisten. Begin een fabriekje zou ik zeggen. Of toiletrollen. Ga op de markt staan met toiletrollen. Voor veel Tsjechen nog iets nieuws (of niet meer?)

Bah.... steekt toch het sarcasme weer bij mij op, Mijn excuses.

En als je het helemaal slim wilt doen: Vrouwlief vroedvrouw en manlief doodsgraver!
 

Tabe

† In Memoriam
...... maar dit is klinklare onzin, dat je dit denkt valt me enigszins tegen. .......

Goh, Gorrit, wat een serieuze reactie van jou, maar misschien had ik het inderdaad iets anders moeten verwoorden. Ik weet ook wel dat niet één van de moderatoren iets dergelijks zo doen. Maar ik ben een Fries en sarcasme is kennelijk een aangeboren afwijking van een Fries, en dat zou jij als rechtgeaarde Fries moeten weten. Mijn sarcasme was niet gericht tegen de moderatoren maar aan de starter van dit topic en als dat bij jou, en misschien bij andere forumleden zo is overgekomen dan is dat niet juist. Overigens denk ik dat de moderatoren mans genoeg zijn om eventueel te reageren, middels PM of op mijn bijdrage. Dat hebben ze (nog) niet gedaan. Wat mij betreft haalt men het bewuste bericht weg of gooit een slot op deze m.i. non-topic.
Dan kunnen we wachten op de volgende die b.v. een fietsenverhuurbedrijf in het reuzengebergte wil beginnen. Het zal moeilijk voor mij zijn, maar ik beloof jou dan niet te reageren.


Het forum heeft gelukkig echte onderwerpen genoeg die echt de aandacht verdienen.

En kom nu maar snel naar Zbyslav, dan kunnen we er een pilsje op drinken.
 
Goedendag,

Voor het starten van een "eigen" bedrijf in Tsjechie zal ik ten eerste een boekhouder raadplegen over de huidig geledende regels.

Ik ben in trutnov net begonnen als ICT er en er komt echt wel wat bij kijken.

Groet Gertjan
 
Dan kunnen we wachten op de volgende die b.v. een fietsenverhuurbedrijf in het reuzengebergte wil beginnen. Het zal moeilijk voor mij zijn, maar ik beloof jou dan niet te reageren..

Ik durf het bijna niet te zeggen............. maar gelukkig zitten we in het voorgebergte:bloos2:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tabe
Wij zijn net terug en hebben gezien dat vele winkels in dorpen zijn gesloten of beperkt open zijn,ook de restaurants/kroegen zijn dicht,ook vele huizen staan leeg en raken in de verval.
Wel is een heel groot aantal winkes en restaurants in handen van Vietnamezen maar daarvan was ook alweer een restaurant in de verkoop.Wij hebben het er vaak over gehad wat wil je hier nou nog beginnen,alles is in overvloed aanwezig en meestal stukken goedkoper dan hier.Je ziet ook die programma's op tv(ik vertrek) en die willen daar dan iets opzetten en dan denk ik ga eerst eens kijken daar(door het hele land) en als je dan niet het ei van Columbus daar vind,begin er niet aan.Want waar jij aan denkt daar kunnen de Tsjechen zelf ook wel aan denken.Wij komen nu al meer dan 20 jaar in Tsjechië en in de begin jaren had je daar misschien nog heel veel kans op goed bestaan maar als je zelf geen groot kapitaal hebt,blijf hier en ga daar heen op vakantie.
 

char

† In Memoriam
Wij zijn net terug en hebben gezien dat vele winkels in dorpen zijn gesloten of beperkt open zijn,ook de restaurants/kroegen zijn dicht,ook vele huizen staan leeg en raken in de verval.

Wij komen nu al meer dan 20 jaar in Tsjechië en in de begin jaren had je daar misschien nog heel veel kans op goed bestaan maar als je zelf geen groot kapitaal hebt,blijf hier en ga daar heen op vakantie.

Ik schreef ongeveer hetzelfde, en kom sinds 1987 in Tsjechoslowakije..We mogen het huidige buurland niet uitsluiten in deze discussie!!..Maar ik zou er de komende 5-7 jaar niets beginnen!!..Tenzij je geld genoeg hebt,..EN een lange adem.

Het is al moeilijk om iets in Nederland te beginnen!!..En dan hebben we hier nog allerlei sociale vangnetten,...

Je denkt toch niet dat de Tsjechen zo dom zijn, dat ze niet alles uitproberen om er handel van te maken?...

Zeker in deze tijd!!....

Char.

__________________________________________
Char. ...kent een hoop Tsjechen...
 
kaas

Hallo ik wil even reageren om iets te starten in tsjechie.
Ik ben vorig jaar een stukadoorsbedrijf begonnen dat is geen succes
ik heb twee klanten gehad in 1 jaar tijd heb alles geprobeerd folders, flyers, beurzen gestaan, en zelfs demo woningen gedaan voor niks haalde allemaal niks uit helaas jammer van tijd en geld wat ik in heb gestoken kun je een heel mooi huis voor kopen in tsjechie.

Maar goed ik ben aan het denken gegaan om iets zoeken wat wel wil lopen. Ik ben vorig jaar november naar nederland gereden en heb een hele inboedel van een kaaswinkel opgekocht en ben dat gaan starten in tsjechie. Wij doen verkopen Kaas, Noten, Delicatesses, wijn en belgisch bier. Verder doen wij bezorg service erbij voor partijen en wij maken belegde broodjes voor bedrijven.
Wij zijn van 2 januari gestart en ik heb al 4 man personeel aangenomen zo druk en een goeie omzet.
Wij zitten er al aan te denken om nog drie winkel erbij te openen.

Ik wil alleen maar even zeggen dat over 200% achter moet staan wat je ook doet
(Ik spreek geen woord tsjechie hoor de tsjechen hebben liever kaas van een nederlander dan van een Tsjech die nederlandse kaas verkoopt)

Succes met wat je doet!
 

Tabe

† In Memoriam
.......
Wij zijn van 2 januari gestart en ik heb al 4 man personeel aangenomen zo druk en een goeie omzet.
Wij zitten er al aan te denken om nog drie winkel erbij te openen.

........

.....[/EMAIL]

Vincent, ik geef je de voordeel van de twijfel. Ik heb waardering voor je ondernemerszin en doorzettingsvermogen. Uiteraard hoop ik dat je succes hebt. Hou ons via dit forum maar op de hoogte.

Degeen die dit topic is gestart, Rob101 of zo iets, is na één berichtje al niet meer verschenen op dit forum Hij heeft het kennelijk te druk om zijn noten te verkopen.
 

char

† In Memoriam
Mooi dat het zo goed gaat!!.. Maar in welke Tupesy zit/woon je?...

Er zijn namelijk 3 plaatsen met de zelfde naam... En ik zou het toch behoorlijk lullig vinden wanneer ik naar de verkeerde plaats rijd om een stukje kaas te kopen!!..

Char.
 
mijn bewondering.. hoe heet je winkel eigenlijk ? ik kan niets vinden op de officiele websites van geregistreerde firma's.
 
Iemand wel eens gedacht aan de kroket en frikandel uit de muur. Ik merk dat Tsjechen wel van een snelle hap houden en "trekken uit de muur" is iets wat ze nog niet kennen.

Afhankelijk van wat wel/niet loopt kun je de vakjes vullen, zelfs blokjes oude kaas of kibbeling is dan mogelijk.

Ik weet niet of de FEBO ook francise accepeert in Tsjechie, maar dat is natuurlijk ook een idee.

Wil je je niet teveel binden/afhankelijk zijn, dan is een KAASWAGEN op markten denk ik een hele goede. Eindelijk iets anders dan de Vietnamese kledingstalletjes. Wel in Hollandse klederdracht en klompen natuurlijk!

Ik krijg bijna zin om zelf ook als ZZPér te beginnen in CZ........
 
Bovenaan