Zwerven met de caravan

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij willen van de zomer rondzwerven door Tsjechie. En dat willen we dan doen met de caravan. We zijn de scandinavische landen gewend, en daar hoef je dus nooit te bespreken of van tevoren te zeggen hoe lang je ergens blijft.
Onze vakantie is om gedurende de rit een mooie camping tegen te komen, te gaan staan en uiterlijk 2 dagen later weer verder te trekken en de volgende camping tegen te komen.
Noorwegen en Zweden zijn hierop ingericht, Frankrijk iets minder.
Wij vragen ons af hoe dat in Tsjechie is??? Of is reserveren op een camping daar exact noodzakelijk???

Ik hoor graag van jullie
 
Nee hoor, je kan gewoon aan komen rijden en als er plek is, kan je terecht. Mocht het niet lukken, dan zoek je andere camping. Wij reserveren nooit en het gaat altijd goed. Veel plezier op de vakantie!!!
 
Het is misschien wel goed, als jullie een paar campings van tevoren opzoeken, zodat jullie weten waar je heen moet als er geen plek is. Daarmee bedoel ik gewoon, dat je een beetje idee hebt, waar de campings liggen...
 

Pelhřimov

Donateur
Wij trekken ook meestal met ons tentje door heel Tsjechië en Slowakije en bespreken nooit wat. Onze ervaring is wel dat er in sommige gebieden wat minder keus is aan de hoeveelheid campings.

www.camp.cz en www.dokempu.cz zijn enkele campingzoeksites in Tsjechië

Groetjes en alvast heel veel plezier gewenst

Jeanne
 

Freddy2005

† In Memoriam
ceesbijl schreef:
Onze vakantie is om gedurende de rit een mooie camping tegen te komen, te gaan staan en uiterlijk 2 dagen later weer verder te trekken en de volgende camping tegen te komen.

Welkom op het forum, ikzelf ben geen camping mens, maar wat bedoel je met een mooie camping. Aan de verhalen hier op het forum te horen lopen de meningen nogal uiteen. Is het de omgeving die mooi moet zijn, of moet er alle luxe zijn van "thuis". Als je lukraak ergens "te velde" binnenvalt en je vindt het een mooie lokatie, neem er dan alle lokale gebruiken bij en maak er zelf iets moois van. De mooiste verhalen komen van onverwachte omstandigheden en de betrekking van de lokale bevolking bij het verhaal. Wat is er leuker ? een camping vol Nederlanders of de lokale hulpvaardigheid en het met handen en voeten uitleggen met de plaatselijke bevolking van het probleem. Als je het echt over rondzwerven hebt, dan kies ik voor het laatste, en als het echt niet kan dan zwerf je toch gewoon een stuk verder op weg naar een nieuw avontuur. Laat ons weten hoe het afliep.
stophierRervHL.gif
 
Voor ons is een mooie camping een camping die mooi gelegen is. Wij zoeken dus GEEN disco en luxe, en al dat soort dingen dingen die je nogal eens tegenkomt in Frankrijk en Spanje. Schoon sanitair is fijn.

Wij zoeken dus een rustige vakantie op rustige campings waarbij we dus van de omgeving kunnen genieten.

Zo te lezen moet het op de bonnefooi rondtrekken lukken, mits ik een goed campingboek meeneem zodat ik een camping kan zoeken in de omgeving.
 
Heb je ook een Eceat campingboek? Daar staan ook hele leuke (en kleine) campings in!!
Zoniet dan zou ik dat aanvragen, zoek op internet en je vindt het zo! Succes!!
 

Freddy2005

† In Memoriam
Bedoel je dan deze Corrie,

Tsjechië

€ 10,95

2005 editie
ISBN 80-86468-10-0 51 8

98pp 210 x 150mm

De Groene Vakantiegids Tsjechië biedt adressen van zo'n 45 accommodaties op ecologische en traditionele boerderijen. De gids is bestaat uit twee onderdelen. De eerste optie "Vakantie op het platteland" geeft gedetailleerde beschijvingen van kleine campings, zomerhuisjes, en Bed & Breakfast-accommodaties.
Het tweede onderdeel "Erfgoedpaden" zijn arrangementen voor de milieu-bewuste en actieve vakantiegangers. Deze wandel- en fiets-arrangementen zijn door vooraanstaande deskundigen samengesteld in samenwerking met vertegenwoordigers van de locale bevolking.


http://www.eceat.nl/start.htm
 
Dat boek ga ik zeker bestellen, bedankt.

En inderdaad wij gaan eerder voor rustig op een kleine camping en met de lokale bevolking meer contact dan vermaakt worden op een grote toeristische uitspanning.
In frankrijk zochten wij ook altijd de rustige gebieden op en de laatste jaren in Scandinavie ook.

En voor "speciale tips" staan wij ook open hoor.
Misschien dat een van jullie ons ook kan vertellen welke streek voor ons het beste is. We zijn met drieen. De jongste van 12 zoekt niets speciaals. Zij is gehandicapt en blijft toch bij ons
 
Wat willen jullie, architectuur, natuur, watersport of nog iets anders?
Voor iedereen is "interessant" anders!!

Heb je trouwens al de "zoek" functie bovenaan geprobeert? Want er is natuurlijk al heel veel over dit onderwerp geschreven!!
 

Freddy2005

† In Memoriam
Daar was geen vraag over Corrie, als "ervaren" zwervers zullen ze hun dagen wel vullen. En met de zoekfunctie en de fotogalerij zullen ze hier inderdaad genoeg vinden om voor alle interesses iets te vinden.Een bezoek aan de Praagse zoo is een absolute aanrader.:lees:

http://www.tsjechie.net/board/zoo praag
 
Cees,

Wij gaan dit jaar voor de derde maal met de caravan naar tsjechie. En hebben we de eerste camping van de vakantie altijd gereserveerd, omdat we dan met onze kidneren zeker zijn van een plaatsje als we 'savonds laat de eerste overnachting hebben. Verder wil ik je wel waarshuwen dat over het algmeen de scandinavische campings van topkwaliteit zijn vergeleken emt de tsjechische, en dan bedoel ik met namen het sanitair. De ligging van de camping varieert sterk en dat is meer aan je eigen smaak gelegen. Maar zo schoon als wij tenminste de campings in Denmarken hebben meegemaakt, die zie je niet zo veel in Tsjechie, maar de sfeer is vaak heel goed. Doe je eigen ervaring op en lees ook eens wat op www.campingreview.nl/campingzoek.asp?lid=tsj

Veel camping plezier alvast in Tsjechie
 
Ja inderdaad, de campings in Denemarken zijn zeer schoon en luxe van sanitair, maar in Zweden hebben we wel anders gezien hoor.
En we zijn inderdaad ervaren zervers (als je dat van jezelf kan zeggen). Wat wij zoeken is dus een streek die ruig is, niet toeristisch en autentiek. Wij rijden meestal maar een uur of 5 en zoeken net na de middag een nieuwe plek.
Geen haast en lekker rustig aan is het devies.
De vraag van ons is welke streek is het mooist om door te zwerven. Als ik de kaart van tsjechie bekijk zijn de streken nogal verschillend.
Om een indruk te geven geven wij meer om de rustige franse alpen in plaats van de drukke ardeche
 
wij komen al meer dan 10 jaar in tjechie en doen per jaar een stuk of 5a6 campings aan
soms gaan we eens naar een camping terug maar er zijn campings bij die leuk waren voor 1 keer.
wat streek betreft heeft elke streek wel wat wijzelf vinden noordmoravie wel mooi omdat dat iets minder toeristisch is en wij gebonden zijn aan de grote vakanties.
wij proberen campings te zoeken met niet teveel nederlanders en liefst de goedkopere,omdat dit de meest primitieve campings zijn en meestal tjechiese mensen waar we al heel wat mee hebben gemaakt.
wel is het bij ons belangrijk dat er stroom is(er zijn er enkele die dit niet hebben.)en liefst wat water voor de kinderen om te zwemmen.
reserveren doen we nooit,want er is bijna altijd plek,maar soms word je plaats steeds kleiner doordat er mensen erg dicht op je komen staan,maar ach iedereen wil toch een mooi plaatsje hebben en als je het erg zat bent word het tijd om op zoek te gaan naar een andere camping.
groetjes jacquelien.
 
Bovenaan