Zwemmen in een rybnik (visvijver)?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben een perfect huis gezien, aan een rybnik. Nu weet ik dat het vismeer betekent, maar hoe kom ik er achter of je er ook in mag zwemmen?
(de tuin grenst aan het meer.)

Ik heb de Tsjechische makelaar al gemails, maar die reageert niet...

Graag jullie visie hierover.
 
Bij dergelijke vijvers heb ik vaak een bordje met verboden te zwemmen gezien, maar misschien hangt het er vanaf wie de eigenaar is?
 
Als er geen borden langs de kant hangen, zal ik er gewoon inspringen en wachten, wie er aankomt. Zo doe ik het overal en ben nog niet doodgeschoten...:haakjes:
 
Welke rybnik? Als je wat specifieker aangeeft welke rybnik het is, kan een van ons wellicht duidelijker info geven.
 
Het betreft een huis in Blovice, bij Pilzen.

Het huis wat we gezien hebben is prachtig, maar ja, het is wel prettig om te kunnen zwemmen in het meer voor je huis...
 
Heb eventjes gekeken op www.mapy.cz. Er zitten wat watertjes in die plaats, maar ook een soort groeve.... Check zelf maar eventjes.
Persoonlijk lijken me het geen zwemwatertjes.
 

char

† In Memoriam
Er zijn, in Tsjechie, ook een heleboel campings aan dit soort meertjes. Daar wordt gewoon in gezwommen. (en gevist). Maar wat heel belangrijk is: bestaat er een onderhoudsplicht voor het, aan het huis gelegen deel van het water? In veel gevallen in NL, ben je als eigenaar van een pand/stuk grond, verantwoordelijk voor het onderhoud van het water en de waterkant, aan jouw zijde. In ieder geval tot aan het midden, van het water. De rest is voor de (over) buurman. Vraag ook even, waar het afvalwater van het huis naartoe gaat!!!...Je kunt nog voor (nare) verrassingen komen te staan!!

Char.

____________________________________________________
Char. ...is even zijn zwembroek aan het zoeken...
 
Camping Vidlak van Jur en Lilian ligt ook aan een visvijver, daar mag ook in gezwommen worden, mag dat dan niet in alle visvijvers?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ik denk dat er verschil is tussen een vijver waar men kan in vissen, een kweekvijver en een vijver bedoeld voor professionele (verkoop)activiteiten.
 
In de visvijver bij camping Vidlak mag je absoluut niet vissen omdat er karpers in gekweekt worden!!!
Je mag er dus wel zwemmen!!
 
Bovenaan