Zwembad aanleggen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

is een folie wat er in gelast wordt, is een klusje apart, maar als je het goed doet gaat het zeker 15 tot 20 jaar mee. 1,5 mm dik met geweber een soort wapening er in.
 
zeker eens proberen bij Mountfield
Die hebben een rad van fortuin en als je een zwembad bij hen bestelt, mag je eraan draaien en kan je korting krijgen van 0 tot 100%.
Volgend Tsjechen ook goeie kwaliteit en service
www.mountfield.cz
 
Wij hebben afgelopen jaar ons zwembad ook bij Mountfield, zijn zeer te spreken over de service. Er is bij het filiaal in Ceske Budejovice helaas maar 1 persoon die Engels sprak, maar deze man heeft het prima geregeld.
 
Hallo ik kom uit tsjechie en kan jullie wel zeggen dat het hier geen pretje is om iets te bouwen vooral voor zwembad moeten jullie bij gemeente aanvraag doen. Als je dat niet doet en je buuren oje verklikken of gemeente er achter komt krijg je boete en dan bliven ze jullie in het oog houden onthou dat maar beste firma die ik ken is mountfield ze werken door heel tsjechie. Maar het is ook niet de goedkoopste maar ze leveren wel kwalitatief werk je krijgt waar voor je geld maar het verschilt hier veel in prijs je kunt opblaas zwembad bij hen haalen vanaf ongevier 10000kronen maar dan kun je ook zoals mijn moeder hier een zwembad van over 1000000kronen laten maken van folie dan heb je ook een goeie. Em het gouden tussenweg kiezen dat ze een gat uitgraven en met een kraan vrachtwagen grote bad inzetten maar die heb je dan tot bepaalde grote en diepte maar. Ik hoop jullie een klein beetje te hebben geinformeerd en bij deze verontschuldig ik me voor spellfouten heb maar 5 jaar in NL gewoond en ben weer 4 jaar trug in TSJECHIE en mijn nederland gaat achter uit. Met groet Daniel Ruckl
 
Hallo Daniel,

Nou mijn Tsjechisch is niet zo goed als uw nederlands! Wij hebben er voor gekozen om een opzetzwembad te nemen (van 7.3 x 3.7), want de gouden oplossing houdt in dat je maar een klein bad mag plaatsen in de grond of inderdaad een groter bad met veel vergunningenrompslomp hebt. Het bevalt ons prima! Foto's staan al op onze site!
Dank je wel voor de reactie, daardoor hebben we het gevoel een goede keuze te hebben gemaakt.
 
er geld sinds 1 jan. dit jaar een nieuwe bouwregelgeving.
als ik het goed begrepen heb is het niet meer nodig een aanvraag in te dienen voor een zwembad van ongeveer 8 x 3 m. ook woningen kleiner dan 150 m² hebben alleen een meldingsplicht.

stavebni urad heeft alle info
 
Hoi,

Ben er zelf momenteel ook voor aan het kijken. Het huis wordt in april opgeleverd en we willen sowieso van de zomer wel kunnen zwemmen. Wij gaan voor de goedkopere optie om een zwembad met folie te nemen, dit omdat zo'n kant en klaar bad op het moment te duur is.

Voor tussen de 35.000 / 40.000 hebben we een aardig zwembad (zonder de blonde vrouw :D)

3BNA1061_1b.jpg

Vorig hebben we bij mijn schoonmoeder de kleinere versie geplaats. Kost wel wat tijd, maar voor dat geld zeker de moeite waard!!

Hieronder de links:

Foliebad bij mountfield.
http://www.mountfield.cz/bazeny-azuro-de-luxe/

Kant en klaar zwembad in pdf.
http://www.bazeny-mountfield.cz/pdf/cenik.pdfhttp://www.bazeny-mountfield.cz/akce.htm#bazen-roku

Succes met de keuze!!
 
Wij hebben een huis in Lichkov (oost bohemen) en willen graag deze zomer een zwembad in de tuin laten bouwen. Heeft er iemand ervaring en/of tips met een bedrijf die zwembaden bouwt in onze omgeving? (omgeving Usti nad Orlice, Zamberk)
 
Hallo Roland, vind het aan de prijzige kant als de foto bekijk. heb je een prive berichtje gestuurd hierom trend

groetjes Jos
 
Kosten aanleg zwembad?

Hallo forumleden,

Ik heb de zoekfunctie reeds gebruikt maar geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden, ook niet op de site's van Mountfield etc.
Wie kan ons vertellen wat ong. de aanleg van een zwembad van 7.5m X 3.5m incl. alle toebehoren gaat kosten?
De bedoeling is een ingegraven vaste bak met een overkapping die we open kunnen schuiven.

mvg
Barend
 
Wij hebben net een zwembad bij Mountfield besteld van 7 x 3.5 x 1.40 meter zonder kap en die kosten zijn KC 207 000.
Dit is inclusief afleveren, filterinstallatie en houten bekisting voor de pomp e.d.
Als je naar de winkel van Mountfield gaat kunnen zij je exact vertellen wat de kosten zijn!
Op hun website kom je er niet achter, ook omdat je niet precies weet wat je nodig hebt.
Zolang het rad nog in de winkel staat kun je ook een forse korting krijgen op het geheel als je besluit om niet te draaien!
De prijs die ik noemde is inclusief de 25% korting die we gekregen hebben!
 

Vodnik

† In Memoriam
Paula, Hoe vul je dat bad? Gaan nogal wat litertjes in!
Hier (area Rumburk) moet je het vullen aanvragen en komt de brandweer dat doen, gaat dan wel lekker snel.
Vorig jaar was er kortstondig droogte en was het verboden zwembaden te vullen.

P
 
zelfmaak zwembad

Het water gaat bij mij geen probleem worden ,heb 2 waterbronnen waarvan 1 voor het vee bestemd was ,dat is er niet meer .Heb in een doe het zelfboek gelezen hoe je een zwembad moet storten en bekleden met sanitairtegels ,denk dat ik hiervoor ga .Lijkt mij goedkoper dan een prefab,Joep:)
 
zwembad in tuin

In de put zit al een pomp die ze voor irrigatie en voor het vee hebben gebruikt ,die ga ik gebruiken.Het ding werkt nog perfect [op380 v] . Kan alleen geen chloor gaan gebruiken van als hij leeg moet in het riviertje [op 50m] gaan alle forellen dood :snotter: .Een camping stroomafwaarts heeft hetzelfde probleem, ze mogen maar een beperkte hoeveelheid lozen. Dit leidt ertoe dat hun zwembad soms weken dicht is omdat het water is afgekeurd :kwaad:
 
Het water gaat bij mij geen probleem worden ,heb 2 waterbronnen waarvan 1 voor het vee bestemd was ,dat is er niet meer .Heb in een doe het zelfboek gelezen hoe je een zwembad moet storten en bekleden met sanitairtegels ,denk dat ik hiervoor ga .Lijkt mij goedkoper dan een prefab,Joep:)


Denk je er aan dat het in de winter vriest?

Laat je goed voorlichten over het gebruik van materialen om o.a.tegels te plakken.

:wijs: :denk::lees::lap:
 
Bovenaan