Zoetigheden en andere party versnaperingen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie eet er wat dat van een tsjechisch merk af komt en valt onder deze catagorie.

Ik ben zo helemaal verslaafd aan van die kofila chocolade repen.. met die vloeibare binnenkant. Maar ik meen dat ze nu niet meer te koop zijn :'( Maar daar kan ik me echt ziek aan eten.

Ik die chips met knoflook smaak.. gigantisch gewoon. Die zouden ze hier in nederland ook moeten hebben, dan zou ik dat nog wel op mijn werk en school zitten spaaien.
laugh.gif
 
Kofila kan je nog steeds kopen hoor, en is erg populair! En wat de knoflook chips betreft, ben ik het met je eens. Ik ben er ook gek op en hier kan ik ze niet halen. Jammer. Maar gelukkig neem ik altijd wat zakken mee...
 
Ah damn.. dan heeft mijn stam-supermarkt ze waarschijnlijk gewoon niet meer.. grrrr. En ja ik laat meestal mijn ouders ook van alles meenemen of neem zelf wat mee. Maar het ellendige is dat ik me er altijd binnen een paar dagen doorheen vreet
laugh.gif


En vervolgens dus weken echt vrijwel niets meer eet omdat ik moet wennen aan het eten hiero :P

Wat ik trouwens ook lekker vind zijn van die livanetsjki.. hell ik weet niet hoe je het schrijft. Maar die kleine ronde deeg broodjes met in het midden kwark en maanzaad :P Jam jam
laugh.gif
 
Ik heb nogal een rijtje dingen waar ik verslaafd aan ben qua zoetigheid
smile.gif
Een paar van mijn favorieten zijn Margot, kokosový kmen, rumové perníčky, fiderka bílá, studentská pečeť´ en DELI tičinky.
30.gif
 
die kleine ronde broodjes: bij ons hier heet dat:mastellen uit trutnov....
na men 2 maand durende project in de potravinarska skola vn pardubice,moest ik in mijn (bakkerij)school een tsjechisch product demonstreren.... en heb die mastellen genomen.... .
 
Erikita schreef:
Ik heb nogal een rijtje dingen waar ik verslaafd aan ben qua zoetigheid
smile.gif
Een paar van mijn favorieten zijn Margot, kokosový kmen, rumové perníčky, fiderka bílá, studentská pečeť´ en DELI tičinky.
30.gif

Hahahaha.. ik zit ook al in een hemel voor suiker watte en chocolade... *kwijl*
 
Kennen jullie Vosí hnízda (letterlijk wespen nesten)? Dat maakte mijn oma altijd en daar was ik helemaal gek op. Als we teruggingen naar Nederland maakte ze een hele doos klaar. Als ik terug in Nederland Vosí Hnízda at kreeg ik een gevoel van vreselijke heimwee en nu nog als ik maar de geur van nootjesdeeg, rum en chocola ruik ben ik in een paar seconden weer terug in mijn kindertijd
smile.gif
 
Ik moet toch een beetje tegengas geven. Ook Nederland heeft vele lekkere zoetigheden.

Neem bijvoorbeeld de enige echte Bosschebol van bakkerij Jan de Groot in ’s-Hertogenbosch. Wereld beroemd, vaak nagemaakt, maar nooit geëvenaard. Het recept is al bijna 70 jaar een familie geheim.

Elke Tsjechische bezoeker die de Bosschebol proeft geeft toe: zoiets lekkers heb ik nog nooit op.
 

Bijlagen

  • 33652-bosschebol.jpg
    33652-bosschebol.jpg
    6,4 KB · Bekeken: 12
Ik snoep eigenlijk nooit maar je uitleg maakt me wel nieuwsgierig. Ik zal 't eens gaan proeven.

(nooit=hooguit een handje vol dropjes/snoep en een ijsje per jaar. Ik maar al te blij dat ik nooit aan snoep denk.)
 
Bovenaan