Zelená (Pepermintka)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Het \"Groene\" drankje

Klara schreef:
Ik denk niet, dat je "zelena"- "peprmintka" in NL kan kopen. Ik heb het zelf nergens gezien, maar misschien weet iemand anders dat.
Dan wordt het eens tijd dat iemand het gaat importeren in Nederland
ahum.gif
, zit best handel in denk ik??? Is het trouwens van Tsjechisch fabrikaat?

Greetz Henk
 

*Marion*

Donateur
Re: Het \"Groene\" drankje

pelhrimov schreef:
ik weet niet of deze "reclame" mag op het forum... maar hier in Dordrecht zit iemand die zelf brouwt en 's zaterdags zijn eigen likeur-brouwsels verkoopt in zijn winkel. Hij zit op de Groenmarkt, net om de hoek van het Scheffersplein. http://www.distilleerderij-prijneveen.nl/.
Eind december was hij bezig met Absint, maar was er toen nog niet mee klaar.
Als je eerst zijn spullen wilt proeven: Het restaurantje ernaast schenkt een aantal van zijn likeuren.
André (ik lust geen alcohol) beveelt je bijvoorbeeld zijn Ree-bruine-ogen (Amaretto) aan, als je die eenmaal geproefd hebt, dan wil je het origineel niet meer.
Arno! Jij bent zaterdag niet thuis he?
dance.gif
 

Pelhřimov

Donateur
Re: Het \"Groene\" drankje

Hallo Marion,

Informeer eerst even naar de juiste openingstijden, want de winkel is maar beperkt open (ik meen op zaterdag van 10 tot 3, maar dat weet ik niet zeker.)
Hij zit tussen de stripwinkel op de hoek van het Scheffersplein en restaurant Knollen en Citroenen op de Groenmarkt.
We hebben vorig jaar eens een fles Becherovka meegenomen voor die man van deze winkel.
En als we naar Tsjechië gaan, halen we daar meestal Ree-bruine-ogen voor onze vrienden.

Groetjes

Jeanne
 

Pelhřimov

Donateur
Re: Het \"Groene\" drankje

Daar had ik nog niet aan gedacht.
En het ging ook ooit eens niet goed op deze Groenmarkt toen we een proefritje (zonder drank op)maakten met een nieuwe auto. Het is een straatje met allemaal kinderkopjes-achtige stenen. Het regende en we moesten plotseling uitwijken voor een auto die door kwam zetten. Gevolg: het wiel raakte de hoge stoeprand en was helemaal kapot. Dus heel voorzichtig teruggereden naar die garage. Vraagt de verkoper: en... wilt u deze auto? Waarop André zegt, deze niet, ik heb hem liever in een andere kleur. Gelukkig betaalde de verzekering de schade.

Jeanne
 

Pelhřimov

Donateur
Re: Het \"Groene\" drankje

Hoi Marion,

Ik heb het even gecontroleerd: De openings tijden van de branderij zijn vrijdag en zaterdag van 11.00 uur tot 15.00 uur.

Absint hoort niet naar pepermunt te smaken maar naar anijs, aldus een kenner.

Jeanne
 

Pelhřimov

Donateur
Re: Het \"Groene\" drankje

Pieter Rijneveld:
De absint was af. Ik heb twee soorten. Een groene en een witte absint.
De groene is gemaakt door absint kruiden te laten trekken op alcohol en er ook anijs kruiden bij te doen. De witte wordt gestookt. Eerst kruiden laten trekken en dan afstoken over anijs zaden. Die twee heb ik opgestuurd naar de absint koning van nederland en die heeft ze afgekeurd. Eigenlijk waren ze te goed en origineel en daardoor niet meer van deze tijd. Het ligt nu even stil, dus ik heb niets voor de verkoop. Ik ben de zaak wat aan het verven en de nieuwe ketel werkt.
grin.gif
Henk, je hebt pech en het is nog niet te koop in Dordrecht, want ik ontving zojuist het bovenstaande mailtje.

groetjes

Jeanne
 
Re: Het \"Groene\" drankje

ik denk dat in Belgie absint weer gewoon verkocht mag worden. kzou het dan ook raar vinden dat dat in nederland niet het geval is... wij volgen elkaar toch altijd braafjes, nieuwaar...???
 

Macek

Geroyeerd Lid
Re: Het \"Groene\" drankje

Ja, ja, in Nederland is inderdaad na een rechtzaak, aangespannen door een beheerder van een sluiterij, absint weer te koop!!!!! groeten van de nog niet groene Pivonist!!
 

*Marion*

Donateur
Re: Het \"Groene\" drankje

pelhrimov schreef:
Ik heb het even gecontroleerd: De openings tijden van de branderij zijn vrijdag en zaterdag van 11.00 uur tot 15.00 uur.
Geweldig Jeanne, ik ga er eens kijken! Waarschijnlijk komt het er dit weekend niet meer van, maar er volgen er nog genoeg.. Misschien moet ik op die absinth waten?
 
Re: Het \"Groene\" drankje

Ik heb het gevonden hoor, ik zit er nu even lekker van te genieten, ik heb maar een fles meegenomen uit Tsjechie.

Het is: Božkov Peprmint

Greetz Henk
 
Re: Het \"Groene\" drankje

Hey barbie,

Ik wist niet dat het uit Pilzen kwam, maar ik moet zeggen dat het me zeer goed gesmaakt heeft, ik zal het ook eens wat vrienden laten proeven. Er zit trouwens 20% alcohol in en geen 70% zoals ik absinth... Zijn er nog meer lekkere drankjes uit Pilzen?
59.gif


Greetz Henk
 
Re: Het \"Groene\" drankje

Ik heb hem hier staan die fles... Meegenomen uit Tsjechie na men laatste bezoek vorige week. Weet iemand of de dranken van Bozkov ook in een Nederlandse slijterij te vinden zijn?

Greetz Henk
 

Freddy2005

† In Memoriam
Re: Het \"Groene\" drankje

Je moet de site die Jarka je aangaf eens doorlezen, ik heb er dit gevonden:

The number of countries where customers can enjoy the products of Stock Plzeň - Božkov is rising all the time. The company successful exports to European countries such as Slovenia, Finland, and Spain, as well as to countries further afield, such as Thailand and Vietnam.

Anders stuur je een mailtje, alles is op hun site voorhanden.
Groetjes...
smiley20.gif
 
Bovenaan