Bier & Wijn X-Beer 30

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Klinkt erg interessant. Ik ga het in elk geval proberen. Ik ben benieuwd of ik van mijn vooroordeel af kom dat alleen Belgen echt bijzonder bier kunnen brouwen. Wel jammer is de naam....... waarom niet X-Pivo 30?
 
Traditioneel Tsjechisch: U Medvidku

Het is verboden om uit Praag te vertrekken zonder minstens één keer spotgoedkoop in een liefst niet ál te toeristisch traditioneel Tsjechisch bierlokaal te hebben gegeten. Deze voormalige brouwerij uit 1466 is de plek ervoor. Zoek een plek tussen de locals en bestel veprove, knedliky a zeli (gegrild varkensvlees met knoedels en kool) en een pul echte Budweiser. Eet smakelijk.

Dag. 11.30-23u, Na Perstyne 7, Stare Mesto, tel. 00420-2-24211916, metro Narodni Trida

ANWB: Eten & drinken in Praag
 
Sterk bier heeft eigenlijk minder met brouwkunst te maken dan minder sterk bier. Enig idee waarom thuisbrouwers altijd beginnen met triples? Omdat dat makkelijker is, minder infectiegevoelig etc.
Een goede pilsener brouwen - zonder alle geweld dat je bij een sterk bier met suiker, kruiden en andere aroma's kunt plegen - dat is pas de edele brouwkunst.

Ieder het zijne, maar ik heb dus liever 11 graden stamwort dan 11% alcohol!

Hier de site van de minipivovar: www.umedvidku.cz
 
Bovenaan