Wonen, werken en leven in Kutna Hora.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hyves10nov1 019.jpg

Het werd tijd om lekker te gaan schrijven. Hier nu ruim 2 jaar wonend midden tussen de tsjechen maak je het een en ander mee. En ik moet zeggen het bevalt me uitstekend. Met het aanpassen heb ik geen problemen. Mede te danken denk ik dat ik hier al sinds 1994 kom. Begonnen met het korfbal promoten met kv Atalante en de korfbalbond. Daarna iedereen meenemend die maar kennis wou maken met Kutna Hora en Tsjechie.

Nu hier wonend en werkend in mijn eigen B&B kom ik dus in aanraking met veel mensen. Een heel ander leven als vroeger. Toen productiemedewerker bij de firma Nemef. Door een reorganisatie raak je je baan kwijt en dan denk je wat nu. Dus gekozen voor totaal wat nieuws. Je grenzen verleggen dus.

Vandaag een begin met verhaaltjes en foto's. De 1e van de Barbora kathedraal. Hier kijk ik op vanuit mijn tuin. Ook heb ik de mogelijkheid aangegrepen om hem te beklimmen. Hetgeen wel bijzonder is. Zeker als je zoals ik last hebt van hoogtevrees. Iedereen alvast een mooie dag.

hyves10nov1 023.jpg
 

Ad Verschoor

Donateur
Bert, welkom op dit forum en de eerste bijdrage lijkt gelijk al goed. Ik hoop dat ik nog veel van je mag lezen en foto's mag zien. Gelet op je profiel kom je uit de goede stal (niet negatief bedoeld) van Kees. Ik kijk uit naar volgende berichten.
 
Hallo Ad.

Hier de groeten vanuit Kutna Hora. Inderdaad ken ik Kees en Cor. Zij zijn ook verwoed Kutna Hora-gangers. Kees in het bijzonder en hij heeft naar mij toe al vele malen aangegeven dat ik wat moest doen op het forum. Regelmatig heb ik lege kratten pivo van het forum weer mee teruggenomen naar Kutna Hora. Met Cor heb ik vanaf het begin hier korfbaltraining gegeven. Het waren mooie tijden en ik ben blij dat ik de veranderingen vanaf 1994 heb mogen meemaken.

Kees is een goede organisator voor het forum vanuit Nederland. En menigeen heeft het Atalante clubhuis bezocht. De forumavonden in november zijn nu o.a. een begrip geworden. Zelf organiseer ik nu hier het een en ander in Kutna Hora. Heb ondertussen voor een aantal kunstenaars een expositie geregeld. Een aantal reizen georganiseerd voor mensen met een beperking. Concerten geregeld voor o.a. een blaaskapel (Slingerlandkapel uit Beltrum) een blues-rockband (Johnny 2) uit Apeldoorn. En zo kan ik nog wel wat opnoemen. Graag breng ik dus mensen met elkaar in contact.

Fam. Baan is hier afgelopen weekend geweest en heeft me over de streep getrokken. En nu heb ik dus een begin gemaakt op het forum. Vanavond het volgende korte verhaal, getiteld "Geel met een dak".

gr. Bert
 

Ad Verschoor

Donateur
Bert, ik geloof dat ik Hendrikus dankbaar ben dat hij je over de streep getrokken heeft om bijdragen te gaan leveren aan dit forum. Wat dat betreft is iedere inbreng welkom.
De meetings van Kees heb ik de laatste 2 keer meegemaakt in Apeldoorn. Ik ervaar het als een geweldig feest.
In 2010 en 2011 heb ik Kutna Hora bezocht tijdens onze rondreizen, zoals te lezen in mijn verslagen.
Dit jaar 2012 gaan we nog weer iets meer naar het oosten en zuid-oosten. Zeker is dat ik Kutna Hora nogmaals zal bezoeken in de komende jaren.
hartelijke groet Ad
 
Bovenaan