Wolven vallen mensen aan

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Marcel

Moderator
bron : Prague Post

http://www.praguepost.com/articles/2007/04/18/wolves-attack-twice-at-zoo.php

in de dierentuin van Praag zijn de afgelopen week 2x "aanvallen" uitgevoerd door de wolven aldaar.

wolven01.jpg

1 incident was met een jong hondje die door de afrastering gegrepen werd en waarbij de eigenaresse haar hand door het gaas stak om het hondje te helpen. (mogen daar dan huisdieren mee de dierentuin in ????)
het 2de incident was een jong kind wat ook zijn handjes niet thyuis kon laten en gebeten werd.

uiteraard brandt dan de discussie los of alles wel veilig is.

NB : laat die discussie eens gaan over de verantwoordelijkheden en gezond verstand van de mensen ...

ondertussen heeft de directie borden geplaatst dat de bezoekers die het pad verlaten, zelf verantwoordelijk zullen zijn voor eventuele gebeurtenissen.

wolven02.jpg

Macek

Geroyeerd Lid
Volgens die theorie is het dan zeker verboden voor mensen in de natuur.

De mensen achter het hek.:confused:
Wolven zijn in de vrije natuur zeer schuwe beesten ten opzichte van mensen, alleen in zeer bijzondere gevallen zal het kunnen gebeuren dat je aangevallen wordt.

Klopt Macek.

Wolven vallen slechts mensen aan als ze hondsdolheid hebben.
In een gebied in Canada met heel veel wolven loofde ooit een krant een behoorlijke geldprijs uit voor iemand die het bewijs kon leveren dat iemand aangevallen was. De prijs is tot op heden niet opgehaald.

In gevangenschap leven wolven in roedels en dat is - in tegenstelling tot wat we allemaal denken - tegen hun natuur. Ze eten voornamelijk kleine knaagdieren (muizen, konijnen etc) en daarvoor hoef je niet in roedels te jagen, dat werkt zelfs tegen je. Als die dieren minder te krijgen zijn, bijvoorbeeld in de winter dan jagen ze op groter wild en vormen dan wel groepjes, maar die bestaan dan slechts uit een wolvenstel met hun kinderen.

Hier is dus slechts sprake van fustratie uit opsluiting en gedwongen in een groep zitten.

Bedenk: de meeste wolvenverhalen komen uit sprookjesboeken.

:offtopic:

Het was een reactie op kukel.

Ik als regelmatige dierentuin bezoeker erger me mateloos aan het gedrag van steeds meer mensen.

We hebben in blijdorp o.a. het drama met de vleermuisen gehad.
Nu is de nieuwe groep nog slechts achter glas te bewonderen.
Een hele populatie `geruimd`om wat later geen besmetting bleek te zijn.
En de `gebeten`bezoekers konden het niet laten om ze tijdens het eten van fruit te storen en aan te raken.

En om nog even verder mijn gal te spuien.
Van alles wordt aangeboden om het kinderen naar hun zin te maken. Maar het `slopen`wordt door ouders normaal gevonden. Ze hebben toch een duur kaartje gekocht.
Ik kan het meestal niet laten om mijn mond open te trekken.:kwaad:
en ze te wijzen op de borden:lees: :kwaad: . Ik voel me dan :agent: , maar sommige mensen schijnen het niet te begrijpen
`Voetbaltaal` :rood:

Kortom:
Dus ik hoop dat ze in Praag zich niet gek laten maken.
En hun beleid kritisch bekijken, maar geen overhaastte beslissingen nemen

Hilde

Marcel

Moderator
net zoiets als van de week met die kinderen in China die het krokodillenhek overklimmen en dat er zowaar 1tje gegrepen wordt en het niet overleefd. ik was verontwaardigd dat men de betreffende krokodil heeft doogeschoten, maar hij wilde waarschijnlijk zijn buit niet zomaar opgeven.
om nu de ouders een krokodil te geven met hun kind in zijn maag, dat gaat zelfs mij net iets te ver.

Het lijkt me dat in beide gevallen de omheining niet deugt. Mens en roofdier horen niet met elkaar in kontakt te kunnen komen.

mensen zijn zeer inventief

Staat er een hek voor een `sloot`dan houdt je je kinderen over deze bescherming heen.
Al staat er een groot bord met de tekst: Deze dieren zijn levensgevaarlijk oid.

Maar dieren zijn dat ook.
Dus bv dat leeuwen zwemmen gelooft de bezoeker niet. De verzorger weet wel beter.

Hilde

Normaal gesproken kan er niets gebeuren als je je maar aan de regels houdt.
Alleen weet ik inmiddels wel hoe moeilijk het is om kinderen iedere seconde in de gaten te houden.
En Marcel er zijn best wel veel dierentuinen waar je je hond mee naar binnen mag nemen.

Marcel blij.

Om even on-Topic te blijven, wolven zijn verschrikkelijk mooie dieren. Ik kan me voorstellen dat een onnozele de behoefte voelt om ze te aaien. Als huisdier zijn ze echter volkomen ongeschikt, omdat ze onbetrouwbaar zijn en absoluut niet zindelijk te krijgen.

In een grijs verleden hebben we ons toenmalig hondje meegenomen naar Burgers Busch. Waar honden ook nu nog steeds zijn toegestaan.
Onze Cairn-terrier die meestal niet zo bang was uitgevallen vond het helemaal niets. Was constant op haar hoede.

Maar als je met een gezin met honden op vakantie bent is het prettig dat je in ieder geval het park van de dierentuin :apie: in mag.
Net zo als bij een kasteel houdt een van ons dan hondenwacht .

Hilde

Dit kun je toch niet serieus menen!
Niet de omheining maar de mensen die het hek negeren deugen niet! Kwestie van gezond verstand.

Ben ik niet met je eens. Kinderen klauteren graag over hekken. Sommige ouders letten niet goed op. Dus als het kind over een relatief laag hek kan klimmen en wordt gegrepen door een roofdier is het 'Jammer ouders, eigen schuld'?

Bovenaan