Wie kent de half-Tsjechische Jan uit Den Haag?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Gezocht: half-Tsjechische Jan uit Den Haag

Help Anja Delwel haar biologische vader te zoeken. Signalement: half-Tsjechisch, in de tachtig, afkomstig uit Den Haag en 'Jan' genaamd.


"Mijn moeder, Jenny de Rijke uit de Rotterdamse wijk Overschie, had in 1956 ongeveer 6 maanden verkering met Jan. Jan kwam uit Den Haag en had een Tsjechische moeder en waarschijnlijk een Hollandse vader. Ik weet helaas niet wat zijn achternaam is. Hij kwam regelmatig bij familie De Rijke over de vloer. Het verhaal gaat dat hij in het najaar van 1956 een paar maanden heeft gevaren als (scheeps)timmerman. Het kan zijn dat Jan en Jenny elkaar hebben ontmoet in Den Haag. Jenny bezocht namelijk regelmatig haar oudste zus Miep, die met echtgenoot Fred van Santen en kinderen in Den Haag woonde. Op Kerstavond 1956 heeft Jenny, tot groot verdriet van Jan, de relatie beëindigd. Uit deze korte relatie is 59 jaar geleden een dochter geboren; die dochter ben ik.
Ik ben dan ook op zoek naar meer informatie over mijn biologische vader. Op de familiefoto (hieronder), die bij mijn oma en opa De Rijke thuis is genomen, staat Jan naast mijn moeder. Wie herkent hem? En wie weet hoe het verder met Jan is gegaan na die voor hem zo dramatische Kerstavond?"

Aanknopingspunten:
* Jan, geboren rond 1937
* zoon van een Tsjechische moeder en een Nederlandse vader
* woonden rond 1956/1957 in Den Haag
* had in 1956 een relatie met Jenny de Rijke
* Jenny woonde bij haar ouders op de Schout van Groenewegenstraat in Rotterdam
* Jenny kwam bij haar zus Miep op de Gunstersteinweg in Den Haag-Moerwijk

Zie ook dit artikel over Anja Delwel in de NRC.

Weet u meer? Stuur een mail naar : cchaag@czech.cz
 
Bovenaan