Werkvakantie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
Naar Tsjechie gaan is GEEN vakantie meer. Werk,werk en nog eens werk daar. We zijn 5 weken met "vakantie" geweest in Zbyslav maar ik ben als ex-ambtenaar van de kouwe kermis thuisgekomen. Het was alleen maar werken daar in Zbyslav. Grasmaaien, tuinonderhoud, reparatie staldeuren, stenen verslepen en, waar ik al tien jaar tegenaan liep te hikken, twee terrassen maken. Ben erg blij dat een forum-genoot een weekje heeft meegeholpen. Zit nu in Ponikla bij te komen van al het werk. We zijn inmiddels weer thuis, maar moe dat ik ben...!? Ben nodig aan vakantie en dat ga ik hier in Almere doen. lekker uitslapen, beetje wandelen, etc. Bijkomen van al dat kluswerk in Tsjechie.

Een paar footjes plaatsen is kennelijk onmogelijk geworden op dit forum? Had er twee van ons werk willen plaatsen, helaas dus.
 
..... Het was alleen maar werken daar in Zbyslav. Grasmaaien, tuinonderhoud, reparatie staldeuren, stenen verslepen en, waar ik al tien jaar tegenaan liep te hikken, twee terrassen maken. Ben erg blij dat een forum-genoot een weekje heeft meegeholpen. .....
Wie was de ongelukkige, als ik vragen mag? :D

Een paar fotootjes plaatsen is kennelijk onmogelijk geworden op dit forum?
Zal wel weer met de update van de forumsoftware te maken hebben. Ik geef het door aan Pasqual... ;)
 

Tabe

† In Memoriam
Zal wel weer met de update van de forumsoftware te maken hebben. Ik geef het door aan Pasqual... ;)

Ja, als je het Tsjechische broekje op de foto wil hebben dan moet je iets regelen. Zelfs met het ruimschoots verkleinen van de foto's is het mij niet gelukt om ze bij het onderwerp te uploaden, of hoie dat ook maar heten mag.
 
Ik ben diep teleurgesteld na jouw verhaal.

Ik, die zo uitkijkt naar niet meer werken en op een lang verblijf op zijn berg in Sindelova hoopt.
Met gedachtes als: ik ga lekker gras maaien, ik ga heerlijk een terras van 20 m2 aanleggen, ik ga hout hakken, ik ga ook niets doen, ik ga uitgebreid bieren, ik ga de kelders betegelen, ik ga schilderen, ik ga sla telen + tomaatjes, ik ga alle klussen heerlijk op mijn gemak doen.

ook de houten delen van een schuur vernieuwen.

Ik heb een cirkelzaag gekocht en een schaafmachine om zelf houten tuinmeubilair te maken.

Gutsen gekocht om hout te bewerken.

Poppenhuis ligt klaar om in elkaar gezet te worden.

En dan komt Tabe: WERKVAKANTIE! En vervolgens stelt hij: dat is geen VAKANTIE!!!!

Jeetje m'n kreetje, al mijn plannen, dromen de grond ingeboord.

Hoe moet ik nou verder?
Gereedschap van de hand doen?
Mijn huis verkopen?

Ik weet het niet meer.

Mijn hele toekomst aan gruzelementen.

Hoe kom ik er weer boven op?

Kanweljankuh.
 
Ach Tabe, wees gerust, je was niet de enige.

Groetjes Sylvia

Hier nog iemand--> we hebben ook 3 weken lang geklust, en het is nog niet af. Maar we kijken wel terug naar een mooie 3 weken. Ook van gezelligheid met eigen familie,maar ook met de contacten met onze buren(tsjechen) en soms ook vrijaf genomen, wandelen(cq verdwalen) shoppen, heerlijk buiten in tuin met kampvuur.....
Ach ja wat is dan werken.....

:fluit:
 
Wij zijn ook altijd aan het werk als we in Tsjechie zijn, maar we vinden dat juist heerlijk. Een groot deel van het werk is buiten en er zit geen haast achter. Ruud is vaak in zijn "werkplaats" bezig. Hij heeft de laatste keer een paar prachtige horren in mekaar gezet. Op maat gemaakt voor onze ramen. Zulke praktische, prachtige horren heeft niemand. Natuurlijk worden wij er best moe van, maar het geeft ons zo'n heerlijk voldaan gevoel!!
 
En ik maar denken: waarom zit er een hekkie om het terras van Tabe.

Maar nu ik de foto's zie begrijp ik het.

Klaarblijkelijk is het gedaan om als je je in kennelijke staat bevind niet naar beneden kukelt.

Maaruh, Tabe, ziet er prima uit!. mooi gedaan, mooi kotje.

Groet van een nog terrasloze Kukel.
 
kukel schreef:
En ik maar denken: waarom zit er een hekkie om het terras van Tabe.

Maar nu ik de foto's zie begrijp ik het.

Klaarblijkelijk is het gedaan om als je je in kennelijke staat bevind niet naar beneden kukelt.
Nou, als ik de punten op dat hek zo zie, geloof ik dat ik liever ongehinderd naar beneden lazer! Of zou Tabe ook nog airbags in het hek ingebouwd hebben? :stout:
 
Wij zijn ook altijd aan het klussen, maar na al dat harde werken is het resultaat er ook naar! Wij hoeven 's nachts niet meer naar beneden naar het toilet of de kleintjes op het potje want Wim heeft boven een schitterende toiletruimte geklust. Tsja en dan grasmaaien, planten stutten, onkruid wieden, mesten, water geven en de schuur mag ook wel weer eens worden gebeitst. Met een huis in Tsjechië ben je nooit klaar, maar één troost: in Nederland ook niet!
 
Bovenaan