Welke Tsjechische tennissers zijn populair in Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Martina Navratilova en Ivan Lendl zijn namen om nooit te vergeten denk ik.

Hier kan je ook over Tsjechisch tennis zoeken idnes.cz, cztenis.cz en magazintenis.cz
smilie_pokal.gif
 
Nicole Vaidišová studente uit Praag woonachtig te Florida. Een van grootste Tsjechische talenten op dit moment. Op haar 16 jarige leeftijd heeft ze met tennissen 16 miljoen kronen verdiend.

Als het met tennissen niet mocht lukken, kan ze nog altijd fotomodel worden.
 

Bijlagen

  • A051125_MA_VAIDISOVA1_V.jpg
    A051125_MA_VAIDISOVA1_V.jpg
    26,1 KB · Bekeken: 8
Had Martina Hingis ook geen band met Tsjechie, ik herinner dat ooit gelezen te hebben in een van mijn Tsjechische leerboeken, maar het kon evengoed een andere speelster zijn... :)
 
mensen, is er geen verschil tussen 'populair' en gewoon gekend-bekend zijn?
.....
geef mij maar pure kwaliteit en inzet en trainingsarbeid:zoals henin en liever iets minder 'populariteit'.
 
Navratilova tennist gewoon door

Martina Navratilova wordt op 18 oktober 50 jaar. Dat weerhoudt haar er niet van in 2006 rustig door te tennissen. De Amerikaanse, net hersteld van een ingreep aan een knie, zei woensdag dat ze nog niet het gevoel heeft dat ze moet stoppen.

Vooralsnog dubbelt ze rustig verder, hoewel ze een terugkeer naar het enkelspel zeker niet uitsluit. De komende weken reist ze naar het Midden-Oosten om er in Dubai en Doha met dubbelpartner Liezel Huber te spelen.

De in Tsjechoslowakije geboren Navratilova won tijdens haar jonge jaren 58 grandslamtitels. Het afgelopen jaar reikte ze met haar toenmalige dubbelpartner Anna-Lena Grönefeld tot de halve finales van Wimbledon en de US Open.

Telesport
 
Martina is wel inmiddels Amerikaanse,en ik heb ooit wel is interview met haar gezien en zijn was niet bepaald te spreken over CZ. Zij klonk net als of zijn niks met onze land wil te hebben maken...
 
Martina speelt thuiswedstrijd

Tennislegende Martina Navratilova (foto) heeft na twintig jaar weer gespeeld in haar geboortestad Praag.

De Amerikaanse van Tsjechische komaf won er in de eerste ronde van het dubbelspel in het Praagse Open. Het weerzien met haar landgenoten was emotioneel. 'Toen ik naar de tennisbaan liep en vierduizend mensen hoorde klappen, moest ik mijn tranen bedwingen', vertelde de winnares van 58 grandslams. Navratilova verliet in 1975 het communistische Tsjechoslowakije en vluchtte naar de VS.
 
In de tweede ronde verloren ze van het Amerikaanse duo Mattek/Harkleroad. Desondanks erg leuk om te zien, ze kreeg een staande ovatie toen ze het centre court verliet. Ze slaat nog steeds ballen waar de andere drie meiden op de baan voorlopig alleen nog maar van kunnen dromen. Indrukwekkend.
 
'Oma' Navratilova stopt er nu écht mee

Martina Navratilova zet na dit seizoen definitief een punt achter haar imposante loopbaan. De bijna 50-jarige Amerikaanse, die dertig jaar ouder is dan veel van haar collega's, heeft dit op Wimbledon gezegd.

Navratilova: 'Het is tijd, het is genoeg geweest. Het wordt tijd dat ik aan mijn volgende leven ga beginnen.' Navratilova nam in 1994 ook al afscheid, maar maakte in 2000 haar comeback, waarna ze nog een groot aantal dubbeltitels won. In totaal veroverde de geboren Tsjechische 167 titels in het enkelspel en 174 in het dubbelspel. 58 van haar titels won ze op Grand Slam-toernooien.

Navratilova, die momenteel op Wimbledon in de kwartfinale staat van het damesdubbel en in de derde ronde van het mixed dubbel, wil dit jaar nog wel een paar Amerikaanse toernooien op hardcourt spelen. Momenteel is nog niet duidelijk of ze meedoet aan de US Open.

SportOne
 
We zijn hem al helemaal vergeten maar Petr Korda won in 1998 nog de Australian Open door Marcelo Rios met 3 x 6-2 te verslaan. Een prima tenniser die helaas door een dopingschandaal volledig uit beeld verdween van het internationale tenniscircuit.
 
Berdych klopt op deur top tien

Tomas Berdych is op dit moment de hoop van het Tsjechische herentennis. De twintigjarige bereikte in Stuttgart de halve finale.

Dit deed hij erg overtuigend. De Ecuadoriaanse qualifier Nicolas Lapentti, kwam er nauwelijks aan te pas tegen Berdych (2): 6-1, 6-2.

Als Berdych de finale weet te bereiken op het Duitse gravel stijgt hij naar de twaalfde plaats op de ATP-plaatsingslijst. Hij staat momenteel op nummer 15, wat al zijn hoogste positie ooit is.

Tegenstander in de halve eindstrijd is David Ferrer. De Spanjaard (3) was te sterk voor Florian Mayer: 6-3, 6-4. Juan Monaco hoefde slechts zeven games op de baan te staan in zijn kwartfinale. Luis Horna (13) gaf bij een 5-2 achterstand op. De Argentijn treft nu een landgenoot, Jose Acasuso, of een Fransman, Olivier Marach.

TENNIS.NL
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Een zekere Luká Dlouh bestaat blijkbaar ook. Ik heb zelf nog nooit van hem gehoord ( en ik kijk toch veel tennis ). HIj heeft in Polen in de eerste ronde (ATP-toernooi) gewonnen van Hidalgo (Spa).

Ook is er een Hana Romová, zij speelde in de eerste ronde in San Diego tegen een Olga Savtsjoek. Bij 2-2 was er een opgave, maar teletekst meldt niet wie er won :confused: . (pagina 651).
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Radek Stepanek is gestegen op de plaatsinglijst van de ATP. Hij stond 9e maar door goede prestaties steeg hij naar een achtste plek. In de Champions Race blijft hij 10e.

Robin Vik verloor in de Master Series in Cincinnatti van Sanguinetti (3-6 7-6 3-6)
 
Jana Novotna wordt Amerikaanse

De voormalige Tsjechische topspeelster Jana Novotna, die in 1998 Wimbledon won, heeft aangekondigd dat ze binnenkort Amerikaans staatsburger zal worden.

De 37-jarige Novotna woont al een tiental jaren in Highland Beach in Florida. "De Amerikaanse autoriteiten gingen op mijn wensen in. Ik vroeg vorig jaar mijn staatsburgerschap aan en zit al in de laatste procedurefase", liet ze optekenen in het Tsjechische dagblad Sport.

"Het Tsjechische tennis heeft al 27 Grand Slam-titels naar de Verenigde Staten geëxporteerd: na Martina Navratilova (18 titels) en Ivan Lendl (8) is het nu de beurt aan Jana Novotna", aldus de Tsjechische krant.

sport.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Martina Navratilova in finale US Open

Als afsluiter van haar grote tenniscarriere kan de bijna 50 jarige Navratilova haar 59° Grand slam titel winnen. Ze bereikte de finale dubbel gemengd met haar US-Partner Bob Bryan. Navratilova heeft 167 titels in het enkelspel en 177 in het dubbelspel gewonnen. Ze neemt in New York afscheid van de tennissport.

radio.cz
 
Bovenaan