Weer terug van Riviera Lipno

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Net terug van een perfecte week Tsjechie.
Wij hadden een huisje gehuurd aan het Lipnomeer, Riviera Lipno.
Appartementen zagen er heel mooi uit, alleen de parkeerplaatsen waren slecht voorzien, dit ook omdat ze aan het bouwen waren aldaar. We vonden het er zeer goedkoop, iedere dag uit eten, ski's huren etc etc. De wegen vond ik wennen, dwz de weg van Oostenrijk naar het Lipnomeer. De rijstijl van de locals aldaar is uitdagend, maar het is maar net hoe je het spel meespeelt, kom al 20 jaar in Hongarije, paar jaar in Kroatie, Slovenie dus je snapt het wel, je word uitgedaagd en als je over je grens gaat is het au :slik: .
Mijn lievelingswinkel was de Spar. Wat me opviel is dat sommige woorden overeen kwamen met Hongaarse zoals käva, kavé, langos, en sommige dagen van de week. Tijdens een rit naar Krulov kwamen we een bord tegen van Tesco, gaan we in Hongarije ook altijd heen, dus wij naar tesco. Auto geparkeerd, naar binnen, zat daar een vrouwtje met een boek, druk wijzend naar het boekje en in het tsjechies wie ben je, althans dat dachten wij. We vonden het raar en het vrouwtje druk vertellend in het Tsjechies met haar boekje. We hadden zoiets van we willen winkelen, in het duits engels hongaars, hahaha we kwamen er niet uit totdat ik in de winkel wees van ik wil winkelen, toen viel het me op dat de winkel nieuw was en ze het in aan het ruimen waren. :oeps: Sorry foutje... :zwaai: Al met al, het was en fijne week en kijken al uit naar volgend jaar. Groetjes.
Twan
 
Bovenaan