Weekje skiën in Janské Lázne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

We zijn weer terug! Helaas.
Afgelopen week voor het eerst in Tsjechie geweest en wel om te leren skieen. Wat een geweldige ervaring! De reis er naar toe ging zeer voorspoedig. Zaterdagnacht om 3 uur vertrokken en tegen 14.00 zondagmiddag aangekomen bij Janské Lázne. Echter toen hield het even op met doorrijden. De sneeuwkettingen moesten er aan te pas komen om vervolgens nog ruim 2 uur nodig te hebben om bij het hotel te kunnen komen, het laatste bochtje was nogal heavy. Er lag me toch ook een pak sneeuw. Schitterend om te zien. Uiteindelijk waren we dan ook om 16.15 uur bij hotel Vecernice. En wat de reisgids had beloofd was ook daadwerkelijk waar. Voor de deur doe je de ski's onder en je skiet zo naar de piste gelegen bij het hotel. Het hotel was zeer goed, netjes en een uitstekende keuken. We hadden de rest van de week dan ook niet de behoefte om ergens anders te gaan eten. Maandag, dinsdag en woensdag hebben we skiles genomen ( www.skicentrumsafar.cz ) en ik moet zeggen na deze 3 dagen hadden we het al aardig onder de knie. De zon scheen met grote regelmaat dus dat was echt genieten. Donderdag dan uiteindelijk met de stoeltjeslift richting de Cerna Hora. Dit was mijn pech ik (Thea) kwam verkeerd uit (ik moet eerlijk zeggen dat de uitstap ook niet je van het was, je werd als het ware gelanceerd) en liep vervolgens een fikse spierblessure op. Helaas einde van mijn eerste ski-vakantie. Maar verder wel genoten. Gewoon zonder ski's met een retourtje de gondellift in want ik wilde toch echt naar de hoogste top. En er moet toch iemand zijn die alles op de foto vastlegt. Dus dat kon ik nu mooi doen. Vrijdagmorgen viel het weer ook iets tegen, beetje regenachtig maar 's middags werd het beter en hebben Willem en Jaap&Yvvonne zich nog even flink in het zweet gejaagd. Maar aan alles komt een eind zo ook aan deze (voor ons) nieuwe en zeer mooie ervaring. We hebben zeer veel plezier gehad met elkaar. Nu kijken we maar uit naar de zomervakantie, deze zal ook naar Tsjechie gaan, dan zonder ski's maar met tent en mountainbike's.
Als het me lukt zal ik eens proberen om wat foto's te plaatsen van de afgelopen week.

Groetjes Willem&Thea
 

Freddy2005

† In Memoriam
Mooi dat het jullie zo goed bevallen is na al die vragen vooraf. En dat het hotel zo goed is meegevallen kan voor anderen in de toekomst ook nog van pas komen. We wachten ondertussen op enkele mooie foto's.
Groetjes...
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Wat leuk dat jullie zo een fantastische vakantie hebben gehad, ondanks het kleine ongevalletje. Ik ben ook benieuwd naar de foto's. Vanmiddag zelf nog in Janske Lazne geweest, het was prachtig weer, dus lekker genieten, nog steeds.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ondertussen heb ik de foto's bekeken en zoals vooraf gesteld was er zeker sneeuw genoeg. Fijn dat jullie het zo leuk hadden.
smiley20.gif
 
Bovenaan