Webcams in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik vind dit best een leuk onderwerp.
Dus,....
Ik zet mijn favoriete webcam (hier vlak in de buurt: dus actueel) hier even on-line.
http://www.zichovice.cz/kamera/

Ha ha, blijkt dat ding "off focus"te zijn.( wel mooie Den!)
Je kan daarnaast op de site wel andere wetenswaardigheden zien, waaronder het actuele en historische temperatuurverloop.
Ik ga het ze het maar even melden.
Wie-weet, morgen betere plaatjes van een leuk bruggetje in Zichovice.
 

kuurgast

Donateur

kuurgast

Donateur
De RIO2 komt via de Rijn bij Tolkamer Nederland binnen en dan als het goed is via Nijmegen over de Waal richting Dordrecht waar hij even daarvoor af zal moeten buigen naar Moerdijk om daar 2 turbines af te leveren.

screenshot.26-09-2016 21.03.57.png
Momenteel ligt de RIO2 bij Braunschweig en zal over 4 á 5 dagen bij Nijmegen moeten varen.
Je kan de gegevens ingeven op blueroadmap.nl voor de vaarroute.
De webcam van de rondvaartboot Odra in Praag is verplaatst naar de zijkant, zo zie je meer van het leven en de gebouwen op de oever van de Moldau.
Dit was van korte duur. Er was iemand die opmerkte dat het zicht voor uit mooier was en toen is de camera verplaatst. :(
 
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
....Zie nu op slowtv.playtvak.cz dat de Odra een avondvaart heeft op de Moldau....
Momenteel is de Odra helemaal niet meer te zien. De batterij raakte op en het seizoen eindigt.
Komende week zal er mogelijk iets anders voor in de plaats komen. Bron slowtv.playtvak.cz.
Toevallig kon ik afgelopen week een screenshot maken van de livestream tram waarop de Odra te zien is.

screenshot.27-09-2016 16.45.12.png -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Morgen gaat de RIO2 lossen in de haven van Moerdijk waarna ze via de Oude Maas naar het Calandkanaal gaan voor hun nieuwe lading.
screenshot.02-10-2016 13.54.43.png

De terugreis gaat via Lek ,Nederrijn en Pannerdensch Kanaal richting Tolkamer. Op deze rivieren is veel moois te zien voor de kijkers in Tsjechië oa diverse molens en 3 grote sluis- en stuw-complexen tussen Vianen en Arnhem.

screenshot.02-10-2016 20.47.02.png screenshot.02-10-2016 20.48.48.png screenshot.02-10-2016 20.50.02.png
 
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
De livestream haperde vandaag een beetje. Als het beeld wegvalt kan je op HD klikken(naast geluid).
De RIO2 ligt nu bij de sluis van Ossenwaard en vaart morgen door naar Lobith en donderdag verder met bestemming Hildesheim. Ze hebben naar wat ik begrepen heb 648 ton Bariet geladen. Helaas ging de route vandaag niet door Rotterdam want anders was het een mooi plaatje met de Erasmusbrug geweest.

RIO2 Ossenwaard.jpg
RIO2 naast de KVB Praha bij de sluis van Ossenwaard. :)
Met stroopwafels en speculaas voor bij de koffie. :D
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan