We zeggen elk jaar: "Volgend jaar iets anders", maar...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Net terug uit Janousov. Dorpje van nix en restaurant op 15 km. Geen moer te doen, heerlijk wat een rust. Topvakantie, veel gedaan en gezien, veel autorijden. Van Olomouc tot Javornik, van Bruntal tot Litomysl. Mooie steden, leuke kastelen en toppie natuur, bergje op bergje af. Zeggen elk jaar, volgend jaar maar eens wat anders. Denk het niet, wordt vast weer Tsjechië, zo mooi en 's avonds lekker met pivo bij kampvuur. Wat wil je nog meer. O ja, Nederlanders zijn daar zeldzaam. Ben er niet een tegengekomen.
 
Ik herken het wel, vakantie in Tsjechië is steeds weer wat nieuws.
Heerlijke rust en natuur, mooie plaatsen, kastelen enz.

In September gaan wij ook naar die omgeving, dus mocht je nog tips hebben, iets waar we echt heen moeten....
 
Dank je Hilde.

Olomoch zijn we al eens geweest. Is inderdaad schitterend. Pernstejn staat zeker op het verlanglijstje. Toen wij er waren waren we net te laat en was het kasteel gesloten.

Brno, is het echt een beetje te vergelijken met Praag? Aan de ene kant ben ik wel nieuwsgierig, aan de andere kant trekt deze stad me niet zo....
 
Dames, deze rubriek gaat over de vakantie-ervaringen van forumleden.
Voor het uitwisselen van (regio)tips hebben we de rubriek Attracties & Bezienswaardigheden, en daarin is al ontzettend veel over Moravië geschreven. Dus voor we alles weer door elkaar gaan doen: graag daarheen met uw vragen... Succes! :)
 
Toolman, als ik jouw bericht zo lees dan krijg ik ook zin om weer op vakantie te gaan. Precies waar ik van houd, heerlijke rust, lekker veel doen en zien, kastelen en natuur. Ook een pivootje bij kampvuur, ik kan er van dromen.
Gelukkig gaan wij in september ook nog een week, wel een heel andere omgeving maar ik verheug me nu al.
 
:clown: :schrijven: hoi toolman ,
wij zeggen al 8 jaar hetzelfde als jij,kortom wij vertrekken over 2 weken weer naar tjechie ,wel ieder jaar een ander gebied en huis.dan blijft het toch nog spannend ,maar wat is er fijner als mooie natuur,bergen,zwemmeertjes,stadjes en dorpjes,vriendelijke mensen,savond,s met pivo bij kampvuur,,,,,en nog zo veel meer,maar vooral het iedere dag ,3 weken lang uit eten gaan is voor een moeder echt vakantie hoor.
aals we in oktober voor het volgende jaar gaan kijken op internet beginnen we altijd bij spanje of italie ,maar boeken tjechie,
kortom volgend jaar wat anders gaat niet op als je in tjechie bent geweest
groet wilga
 

char

† In Memoriam
Geen moer te doen, heerlijk wat een rust. O ja, Nederlanders zijn daar zeldzaam. Ben er niet een tegengekomen.
In September gaan wij ook naar die omgeving, dus mocht je nog tips hebben, iets waar we echt heen moeten....
Eeuh, Toolman.... mondje dicht dus!!!...Anders moet je volgend jaar weer een nieuwe "onontdekte" plaats in Tsjechie zien te vinden!!...

Char.
 
Haha Char,:lache:
Wij trekken graag rond in Tsjechië, en proberen alle gebieden wel een keer aan te doen, dus veel succes gewenst aan Toolman.

Maar volgens mij komen er echt wel meer in die regio.
 
Nou, inderdaad, wij roepen ook elk jaar: volgend jaar maar weer eens in Frankrijk of zo kijken.....maar het wordt toch al weer 4 jaar achter elkaar Tsjechië.
Elk jaar proberen we een ander gebied. Dit jaar het reuzengebergte, och wat is het daar toch mooi!!!!
 
Bovenaan