Wat voor roofvogel is dit?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Corrie, ik moet jou nu echt een serieus compliment geven. Was Freddy een vraagbaak als het ging om opzoeken van info op allerlei vlakken, jij bent de forum database als het gaat om flora en fauna. Mijn persoonlijke dank. Als ik alleen al kijk naar hoe je bovenstaand probleem probeert te tackelen (laagvlieger of niet, korte/lange staart....) ga zo door.
 
Dan was het dus hoogstwaarschijnlijk een Buizerd.

Ik moet je wel op een foutje van je wijzen, een Zeemeeuw bestaat ECHT niet, er wordt meestal een Zilvermeeuw mee bedoeld.
Kijk er ieder vogelboek maar op na, het is een wijdverbreid misverstand.
Al de gegevens op internet over een Zeemeeuw zijn fout!!! :ja:
 
Ik weet niets van vogels, hij vloog in de buurt.
Ik vroeg aan mijn buurman: wat is dit voor een vogel?
Een buizerd, zei hij, en als je goed oplet: die vogels vliegen altijd met zijn tweeën.
En inderdaad, aan de horizon een stipje.

En, zei de buurman, ze fluiten naar elkaar om elkaar niet uit het oog te verliezen.
En inderdaad, als je goed luistert, hoor je een fluittoon.

Sindsdien als ik een fluittoon hoor, zoek ik naar de buizerd en dan moet je heel goed kijken, dan komt nummer twee ook in het vizier.

Hele mooie vogel.

Groet uit een zeer waterig Voorburg.
 
Dit klopt een beetje Kukel, ze zijn echt niet altijd samen en ik vind (en heel veel vogelaars mat mij) dat ze meer miauwen dan fluiten, maar dat is een kwestie van smaak!! :D
 
Ik vroeg mij nu af welke vogels er in Tsjechië wel zijn te spotten die we in Nederland niet zien.

En is er een site waar ik ze uit kan herkennen?

Ik kan nog niet wat vinden .
 
Dat had idd gekund, Corrie, maar Pauline weet wel hoe ik het bedoel en waarom ik dit hier zo neer zet.

De meeste vragen die hier gesteld worden, kunnen opgezocht worden op Internet. Het "leuke" van dit forum zou moeten zijn, dat je vragen kunt stellen aan "ervaringsdeskundigen".
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg mij nu af welke vogels er in Tsjechië wel zijn te spotten die we in Nederland niet zien.

En is er een site?.


Mijn vraag is nog niet beantwoord , ondanks zoeken.
 
Zoek het maar op op Internet! (geintje!)

Soms zie ik in Tsjechie vogels die ik in Nederland nog nooit heb gezien. Bij het huis in Brod struint trouwens ook een beverrat rond, nog nooit in het wild gezien!
 
Laatst bewerkt:
was het deze ??

kopportret-buizerd-233934.jpg
 
Bovenaan