Wat voor attentie meenemen voor Tsjechen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

R

rob.goverde

Guest
Re: wat kan ik meenemen voor onze gastheer??

Meestal een mand van echte Hollandse producten, wij nemen ook nog zult en worstenbrood mee, plus onze pensioneigenaar vindt de Hollandse Corenwijn wel erg lekker. Wij verwennen geen enekele Tsjech met Haring of Paling. Heb je echt warm weer dan ruk je dat niet in een koelbox, haring kun je nog wel invriezen, maar bij paling gaat wel erg veel van de karakteristieke rooksmaak verloren, ik neem aan dat jullie tenminste over gerookte paling spreken. Gewone paling heb je in Tsjechie ook.
 
Re: wat kan ik meenemen voor onze gastheer??

Je bent een slimmerik Elke.Maar over gerookte paling gesproken.Weet niet of dit de goede rubriek ervoor is.Maar er bestaat(nog geen) aparte rubriek voor slimme/goedkope Tsjechische Doe-het-zelf oplossingen. Heeft iemand een goede tip en/of bouwtekening om een rookkast/vat te maken om paling te roken.Ik dacht me te herinneren dat er in Nederlandse hengelsportzaken hele eenvoudige(dacht zelfs uitschuifbare)rookvaten te koop zijn.
rich?
 
Re: wat kan ik meenemen voor onze gastheer??

Wat een reacties al meteen in zo'n korte tijd, ik had zelf ook het idee om een mand of iets dergelijks te vullen, en nu heb ik heel veel ideetjes waar ik ze in ieder geval een plezier mee kan doen.

Allemaal bedankt voor jullie berichten.
Tonia
smiley20.gif
 
Re: wat kan ik meenemen voor onze gastheer??

Ik vind het idee van Jeanne erg goed, een mandje vol met typisch Hollands lekkers. Ik weet zeker dat je daar mensen in Tsjechië blij mee maakt.
 
Re: wat kan ik meenemen voor onze gastheer??

Ja, dat is natuurlijkallemaal heel leuk wat je voor de Tjechische gastheer mee moet nemen., maar hoe zit het met de hollander die in Tsjechië woont??
Mijn partner zegt nml. laat al die chocola, stroopwafekls etc maar thuis maar doe nou is de gewone hollandse kroket in die koeltas.
Weten wij trouwens waar we dit produkt in Tsjechie kunnen kopen?
Hou me aanbevolen.

Kruimel
 
Cadeautjes meenemen naar Tsjechie

Ik vind het altijd leuk om cadeautjes mee te nemen op vakantie voor kinderen uit de buurt of bekenden. Zo hadden wij vorig jaar via een vriendin een huis gehuurd in Hurky, een klein gehucht, vlakbij Lisov (15 km van Cesky Budejovice). Voor de eigenaresse wilde ik iets leuks mee nemen vanuit Nederland. Mijn vriendin raadde mij aan bloembollen, stroopwafels en edammer kaas (zo'n bolletje van de Aldi) mee te nemen. Ze wilde het eigenlijk niet aanpakken maar deed het uiteindelijk toch en hield de bol kaas likkebaardend tegen haar borst gedrukt. Was echt leuk om te zien. Deze smakelijke kaas hebben ze niet in Tsjechië (of heel duur) en stroopwafels en bloembollen zijn zo typisch Nederlands.
Wat nemen jullie mee?
smiley20.gif
 
Re: Cadeautjes meenemen naar Tsjechie

Klopt, Morgen vertrekken we naar Decin en logeren in het huis van familie. Mijn vriend Radek heeft vandaag een assortiment kaas gehaald bij de Aldi, SUCCES verzekerd!!
 
Re: Cadeautjes meenemen naar Tsjechie

Volgens mij gaat pindakaas er ook wel in in Tsjechie. En ik las ergens op het forum dat ze ook gek zijn op gele vla, dat schijnt daar niet te krijgen te zijn. Maar wel een beetje moeilijk meenemen die pakken vla.
 
Re: Cadeautjes meenemen naar Tsjechie

Pindakaas is er trouwens wel gewoon verkrijgbaar.... Gele vla zou ik niet weten... ook nooit echt naar gezocht in Tsjechie...
Het meenemen...tja kan in een koelbox (desnoods op 12V).
Wij hebben sindskort zo'n 12V ding... die gaat leeg naar Tsjechie en komt vol terug denk ik
smile.gif

Trouwens ook handig om m'n pivo's te koelen op de hotelkamer
smile.gif
 

Leen

† In Memoriam
Re: Cadeautjes meenemen naar Tsjechie

Wie bij mij op bezoek komt wordt verzocht spercieboontjes mee te nemen
smiley20.gif

We kinnen de verse hier nergens vinden

Leen
 

Vodnik

† In Memoriam
Re: Cadeautjes meenemen naar Tsjechie

Voor Leen:

Verse sperciebonen regelmatig in de aanbieding bij Delvita aan Pocernicka (Praag 10 / Malesice)

En ook bij de albert! (die veel op AH lijkt)

Pieter
 
Suggestie attentie voor Tsjechen

Vorig jaar tijdens onze vacantie zijn wij erg geholpen door een Tsjechische familie. Dit ouder echtpaar die in een boerderij woont en ongeveer 50 jaar oud zijn willen wij aankomende vacantie iets geven. Geld is niet leuk, maar wat dan wel. Wie heeft er een suggestie ter waarde van ongeveer 50 euro. Iets uit Nederland, of toch iets in Tsjechie gekocht?
Ben zeer benieuwd naar jullie suggesties
Willemijn
 
Bovenaan