Wat te doen met paddestoelen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vandaag ben ik met de buurvrouw het bos in geweest om paddestoelen te zoeken, heel leerzaam was het, maar nu kwam ze met een heel verhaal wat ik er allemaal mee kon doen. Ze had het o.a. over saus en schnitzels, maar hoe maak ik het en wat kan ik er verder mee??
confused.gif
 
Goed schoonmaken, daarna in dunne plakjes snijden en drogen. Dit droogbewaren en als je bijv een saus maakt of soep, wat gedroogde paddestoelen erbij doen, heerlijk. Persoonlijk vindt ik ze dan het lekkerst. Maar je kunt ze ook vers zoals een schnitzel bereiden, maar wel vetter, met wat cayenne heerlijk bierhapje.
 
Schoonmaken, in kleine stuckes snijden op een pan met olie en zout en kummel braaden - traag op kleine vuur maar lang en dan paar eierkes erbijdoen en goed roeren...
OOOOOK veel te lekker.... best met donkere Tsjechishe zonnenbloem brood...
 
Goed uitkijken dus!

Nederlandse hotelgasten ziek door paddestoelensoep

CHUR - Zestien Nederlandse toeristen hebben een voedselvergiftiging opgelopen nadat ze in hun hotel nabij het Zwitserse Chur soep met paddestoelen hadden gegeten. Acht personen werden opgenomen. Twee of drie van hen moeten waarschijnlijk langer in het ziekenhuis blijven, aldus het Zwitserse radiostation DRS.


De hotelgasten werden enkele uren nadat ze de soep hadden genuttigd, onwel. Een restant van het voedsel is in beslag genomen, om welke paddestoelsoort het gaat is nog onduidelijk.

Bron: De Telegraaf
 
Hey,
I also like picking and eating paddestoelen. Good tip for nice soup in winter.
Clean the paddestoelen and slice them to bigher pieces, like for "smazenici" and put them into big pan with butter, salt and pepper.
Cooked them untill they are soft and sticky then let them cool down.
When they are cold put them into few bags and fries them in deepfries.
When you want to make a soup use them when they are friest, don't defrost them. The soup is then very tasty.
 
utopenec schreef:
Goed schoonmaken, daarna in dunne plakjes snijden en drogen. Dit droogbewaren en als je bijv een saus maakt of soep, wat gedroogde paddestoelen erbij doen, heerlijk. Persoonlijk vindt ik ze dan het lekkerst. Maar je kunt ze ook vers zoals een schnitzel bereiden, maar wel vetter, met wat cayenne heerlijk bierhapje.

je kan ze ook drogen en in chinese gerechten gebruiken is ook heel lekker.
smiley20.gif
 
Bovenaan