Wat is 'distributieriem' in het Tsjechisch?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi,

Ik wil graag een afspraak maken bij een garage in Mnichovice, daar kwam ik vorige zomer toevallig bij uit toen ik een mankement had aan mijn auto (tijdens reis naar Brno). Hypermodern, was er erg over te spreken.
Nu ga ik weer met de auto naar Brno. Graag wil ik bij dezelfde garage een afspraak maken om mijn distributieriem te vervangen. Kost in NL als snel 800-1000 euro.

Probleem is dat ik het Tsjechische woord niet ken, en mijn (tsjechische) vriendin kent het woord ook niet. Ze heeft weinig kennis van autos, kent het Nederlandse woord ook niet eens :)

Wie kan mij de vertaling geven van 'distributieriem'?

thanks, diky! :)
 
Thanks Wessel!

En kukel: haha, nee.. gelukkig niet. Die benzinekosten kan ik niet betalen ;) Gewoon een Citroen.

Distributieriem in NL kost me 600 euro volgens de minimumopgaves (3 prijsopgaves aangevraagd). Dat is dus exclusief wat extraatjes die altijd opduiken. Plus 21% btw. Dan zit ik toch al gauw op een bedrag van 800 euro. En zoals gezegd, dan moet er niks speciaals gebeuren, elk uur kost weer 75 euro.

In Tsjechie kost het me 250 euro. En voor een uurtarief van 20 euro mogen ze best rustig aan doen. Aangezien de garage toch op de route ligt... snel verdiend.
Is overigens een garage van Andrej Babiš. Of ik een minister moet vertrouwen..?... ;)
 
Goeie tip, dank je!

Weet je toevallig ook de tsjechische woorden voor spanrollen en waterpomp? :)

De garage heeft me in ieder geval al toegezegd dat de engelssprekende monteur die dag aanwezig zal zijn.
 
Thanks!
Waterpomp zit al bij de offerte inbegrepen zie ik... goede zaak.

Sada rozvodů 2.425,- Kč
Vodní čerpadlo 1.293,- Kč
Práce cca. 5hodin tj. 2.700,- Kč

Nu alleen de spanrollen nog. zal eens googlen. :)
 
Het kan idd erg duur zijn in Nederland, maar met een beetje goed zoeken kan je ook hier vaak veel goedkoper uit zijn. Kijk bijvoorbeeld maar eens op www.budgetservice.nl . Voor mijn Dacia ben ik daar ongeveer 310,00 euro kwijt terwijl andere garages met gemak 500,00 - 600,00 euro rekenen. Doe je voordeel zou ik zeggen! :-)
 
Bovenaan