Wandelen in het Reuzengebergte - deel 1 (Dvoracky bouda)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Geen dank, ik vind het erg leuk om verhaaltjes of vakantieverslagen van andere forumleden te lezen Hendrikus, hoog tijd om zelf ook eens iets te schrijven over onze uitstapjes.
Nou, respect voor alle regelmatige schrijvers van (vakantie-)verhalen, er gaat best even tijd in zitten zo'n verhaal op papier te zetten, weet ik nu uit ervaring. :denk: :beleefd:
 
Antonio bij mooi zonnig weer kan het wel eens te heet worden bovenaan, het is dan afzien als er ook geen briesje is.

Dank voor de waarschuwing Baan, we hebben ons regelmatig vergist in die zon. Zaten we aan het eind al met een rooie neus aan tafel terwijl het nog moest beginnen....

Wat ook heel goed te doen is in Tsjechie: Een wandeltocht maken in combinatie met een bus- of treinrit. Het verstandigste is dan eerst de rit maken, en dan lopen. Op deze manier hoef je niet altijd een rondje te lopen en ben je verzekerd dat je voor donker terug bent. Met het openbaar vervoer hebben we hele goeie ervaringen. Let wel op tijden en de regelmatig.
 
Dank voor de waarschuwing Baan, we hebben ons regelmatig vergist in die zon. Zaten we aan het eind al met een rooie neus aan tafel terwijl het nog moest beginnen....
Weet je zeker dat die rode neus van de zon kwam? :stout:

Wat ook heel goed te doen is in Tsjechie: Een wandeltocht maken in combinatie met een bus- of treinrit. Het verstandigste is dan eerst de rit maken, en dan lopen. Op deze manier hoef je niet altijd een rondje te lopen en ben je verzekerd dat je voor donker terug bent. Met het openbaar vervoer hebben we hele goeie ervaringen. Let wel op tijden en de regelmatig.
Wanneer je echt in de bergen wilt wandelen, maar niet een hele route, dan is er de wandeltocht vanaf de Mísečky, met de bus naar de top (vanaf de parkeerplaats van Dolní Mísečky) en te voet naar beneden. Ik heb het inmiddels twee keer gelopen, mooie route!
 
Gerben heeft deze tocht gedeeltelijk vorig jaar gelopen, maar dan vanuit harrachov naar Dvoracky naar rokytnice en toen weer terug.
Hij is s'morgens om half 5 vertrokken en zat om 9 uur weer aan het ontbijt.
Aanrader om zo vroeg te gaan, je komt herten voorbij "prachtig"
en wie wil er nou s'morgens vroeg niet een kopje koffie drinken met de schoonmaakster van Dvoraky ????.
Hij wilde perse ook eens lopen wat hij in de winter op de ski's doet.
dus doen !!!
 

Bijlagen

  • IMAGE_235.jpg
    IMAGE_235.jpg
    57,1 KB · Bekeken: 6
  • IMAGE_239.jpg
    IMAGE_239.jpg
    51,3 KB · Bekeken: 5
  • IMAGE_242.jpg
    IMAGE_242.jpg
    67,7 KB · Bekeken: 5
Ik was er niet bij , maar het zal vast.
Het was wel erg bewolkt die dag en het regende ook een beetje, dus van zon denk ik weinig te zien die dag.
Ik werd om 6 uur wakker in een leeg bed heb gebelt waar hij was en toen was hij bijna bij dvoracky.
Ze waren toen nog aan het bouwen met de nieuwe appartementen ernaast.
 

Bijlagen

  • IMAGE_248.jpg
    IMAGE_248.jpg
    56,7 KB · Bekeken: 2
Bovenaan