Wandelen in het Boheems Paradijs - deel 2 (Riegrova stezka - Kamenickeho stezka)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

0Riegrova46.jpg
0Riegrova44.jpg 0Riegrova45.jpg

Het pad voor ons lijkt eenvoudiger te worden maar niets is minder waar. We storten ons al vrij spoedig in het avontuur van smalle rotspaden en trotseren omgevallen bomen. De meeste zijn overigens op originele wijze verwijderd van het pad door simpelweg het stuk dat in de weg ligt ertussen uit te zagen.
0Riegrova47.jpg 0Riegrova50.jpg
Voor het wild wordt in barre winters blijkbaar goed gezorgd, we passeren diverse voederplaatsen voor wild.
0Riegrova48.jpg
 
Op dit laatste stuk van onze wandeling hebben we nog een paar mooie uitzichtpunten waaronder Jiřička.
0Riegrova51.jpg 0Riegrova52.jpg

Ook al hebben we er diverse gezien, het blijft een indrukwekkend uitzicht over deze bijzonder mooie Jizera vallei. We wandelen naar het eindpunt van onze wandeling via Kopáňka, een hoogliggende, grote weide met uitzicht op de stad Semily.
0Riegrova54.jpg 0Riegrova53.jpg

De zomer is in aantocht, dat is wel duidelijk, zodra we het bos verlaten worden we op deze weide onthaald met een prachtig concert van ontelbare krekels, beetje vroeg op één van deze eerste dagen in mei, het is sowieso de eerste keer dat we ze überhaupt horen dit jaar. Via het enigszins rommelige Bitouchov komen aan bij ons beginpunt, de parkeerplaats van Riegrova stezka.
0Riegrova55.jpg 0Riegrova56.jpg

Hoewel de Kamenického stezka iets minder spectaculair lijkt na het indrukwekkende Riegrova stezka is het absoluut de moeite waard, helemaal in combinatie met de Riegrova Stezka, een prachtige combinatie voor een heerlijk sportief dagje uit.
0Riegrova57.jpg

Bron: www.semily.cz www.cesky-raj.info
 
We hebben ooit al eens een hele leuke tocht bij jullie gedaan, namelijk deze. :D
Ik geloof dan ook graag dat er in jullie omgeving prachtige wandelingen gemaakt kunnen worden, gaan we vast eens doen met een leuk verslag eraan vast. Alleen als ze net zo intensief zijn als de Riegrova, ben ik vast wel even zoet. ;)
Voor wie alleen de foto's van deze wandeling wil bekijken kan daarvoor terecht op onze eigen website: www.zeevenhooven.net
Ik vind het teveel werk om al mijn foto's hier ook nog eens in de fotogalerij te zetten.
 
Een voordeel, ik heb de meeste tochten al vertaald in het Nederlands, maar met fotootjes enzo is ie toch een stuk leuker. En de Riegrova... die gaan we binnenkort lopen.
 
Al vertaald? Dat is voor mij het meeste werk! :?:
Komt voor elkaar, alleen wanneer is bij ons altijd even een vraag. :zwijg:
Als je nog een echte "must do" hebt, laat maar weten.
 
lina schreef:
Het is exact op dit punt waar je aan de andere kant van de vallei het uitzichtpunt Krkavčí skála (ravenrots) kan vinden, alleen is deze een stuk hoger gelegen. Het schijnt dat het uitzicht over het diepe dal vanaf deze rots, welke zich 100 meter boven het wateroppervlak bevindt, fenomenaal is. Krkavčí skála bereik je via de 292, slechts 2 km vanaf Semily. Het laatste stuk naar de rots (omhoog) is het groene wandelpad.
Afgelopen weekend hebben we dit imposante uitzichtpunt bezocht, zeer eenvoudig te bereiken via een kort (250m) en recht pad, dus ook voor een niet wandelaar is er een mooi uitzicht over de Jizera kloof. Parkeren op de kleine parkeerstrook direct aan de weg (292), tegenover de ingang van "colas".
skala.jpg
IMG_56010.jpg IMG_56000.jpg IMG_55880.jpg DSC_67960.jpg

Wat ons direct opviel: hoe de Jizera nog meer was opgedroogd in die paar weken.
 
Bovenaan