Waarschuwing betreffende hola

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik maak al vele jaren gebruik van het programma dat je kunt downloaden van hola.org. Het doel van het programma is in Tsjechië de mogelijkheid te hebben live naar de programma's van NPO op de computer te kunnen kijken. Ik maak mijn eigen TV-programma door naar keuze live of via 'Uitzending gemist' te kijken. Daarnaast bekijk ik enkele programma's van de Duitse zenders, soms live anders via Mediathek. De Duitsers gaan wat vriendelijker om met live kijken door op het moment dat er beelden zijn die qua uitzendrechten beperkt zijn een pauzefilm uit te zenden of een melding daarvan te geven.
Recent installeerde ik hola op een 'nieuwe' computer. Ik ben iemand die, behalve het contract met de telefoonmaatschappij, die het mij mogelijk maakt via de telefoon internet te hebben, niet wil betalen voor contracten. Hola biedt die mogelijkheid, doch je moet nu aangeven dat je computer ook door anderen mag worden gebruikt. Korte tijd later startte de computer heel slecht op (moest ook een keer de stekker uit het stopcontact halen) en kwam er een melding dat de file lum_sdk64.dll niet was te vinden. Na wat zoeken ontdekte ik dat die file bij hola hoort. Ik vond een mogelijkheid het starten van hola bij het opstarten van de computer uit te schakelen (Windows10): ga via 'start' naar 'instellingen', dan 'Apps', dan 'Opstarten' en zet dan de schakelaar voor Hola Better Internet om. Hola werkt normaal en de computer start weer goed op!
 
Bovenaan