Waarom hebben Tsjechen geen gordijnen in de slaapkamer?

  • Onderwerp starter Maarten Vos
  • Startdatum

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

M

Maarten Vos

Guest
Eén van de eerste dingen die ons opvielen (naast het gevaarlijke rijden) was dat er in ons vakantiehuis geen gordijnen hingen in de slaapkamers. Gevolg: ik was de eerste ochtend om 05u30 wakker en dat ondanks een autorit van 16 uur.
shocked.gif


Volgende dag vuilniszakken voor de ramen geplakt en daarna heerlijk uit kunnen slapen.
smiley20.gif


Later in de vakantie hebben we een stel ontmoet en we zijn ook bij hen thuis geweest. We kregen een rondleiding door hun huis en ja hoor... twee enorme ramen in de slaapkamer, maar geen gordijnen.
crazy.gif


WAAROM??? Houden Tsjechen niet van uitslapen?
confused.gif
 

Pelhřimov

Donateur
misschien dat ze geen geld hebben om gordijnen te kopen...
misschien zijn er gewoon geen gordijnen te koop...
misschien hebben ze geen gordijnen omdat ze toch vroeg gaan slapen, omdat ze de volgende ochtend weer vroeg uit bed moeten om te gaan werken....

En ieder land heeft zo zijn eigen gewoontes, die bij ons wat vreemd over kunnen komen, maar in het betreffende land heel gewoon zijn.
 
Wij Tsjechen plakken behalve vuilniszakken ook krant in de ramen, is wat goedkoper...Ik heb hier inderdaad ook geen gordijnen in mijn slaapkamer...wel glas in lood, zodat niemand naar binnen kan kijken...
 

Leen

† In Memoriam
Tsjechen hebben dan misschien geen gordijnen voor het slaapkamerraam maar zij vinden het weer vreemd dat wij in Holland s avonds de gordijnen open hebben in de kamer zodat een ieder de kamer in kan kijken
 
Leen schreef:
zij vinden het weer vreemd dat wij in Holland s avonds de gordijnen open hebben in de kamer zodat een ieder de kamer in kan kijken
Ja, precies, je hebt gelijk.

Ik vind dit topic een beetje raar want 95 % Tsjechen die ik ken, hebben wel gordijnen in de slaapkamer...
 
En als er al gordijnen hangen zijn ze super dun en doorzichtig en altijd te klein!!
Ik heb nog nooit dikke GEEN lichtdoorlatende gordijnen in een Tsjechisch huis gezien.
Zo zie je maar weer, ieder land heeft zo zijn eigen ideeen over huisinrichtingen.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ik slaap altijd met mijn ogen dicht en ik slaap als een konijn. Dus van die gordijnen is me nooit opgevallen, zal het ook iets met pivo te maken hebben? Ik zal er de errst volgende keer op letten!!!
 
Vind het wel grappig dat een Nederlander over niet aanwezige gordijnen op de ramen in Tsjechie klaagt .. kijk maar eens in Nederland rond!
In Nederland heb ik ook geen gordijnen in de slaapkamer en dat niet omdat ik Tsjechische ben .. dat omdat ik met ogen dicht slaap!
Mijn buren hebben daartegen kranten op het raam geplakt .. en nee, het zijn geen Tsjechen .. maar Nederlanders.
 
Ik vind het ook vervelend hoor. Want zodra t licht word worden mn kids wakker en daardoor wij ook natuurlijk. Maar in de meeste huizen die wij hebben gehuurd in Tsjechie hingen ook geen gordijnen in andere vertrekken van het huis. Het ene raam wel en het andere raam niet. Ach ja, gewoon altijd vuilniszakken en plakband meenemen
grin.gif
 
bij mijn schoonouders hangen gewoon gordijnen in de slaapkamer.als ze er niet hangen was het voor mij ook geen probleem want zoals al de tjechische vrienden van mijn vriendin zeiden: jezismaria die kerel zuipt als een tjech!!!
jammer dat na glazen 6 glazen bier en 5 glazen absinth ik de hele volgende dag heb doorgebracht op de wc en in bed (met emmertje).in totaal heb ik geloof ik 14 uur geslapen met open gordijn
 
Bovenaan