Waar geld wisselen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan volgende week naar Tsjechie waar kan ik dan het beste de euro's wisselen???
In tsjechie duitsland of nederland.
 
Re: waar geld wisselen

Goedkoopste manier is gewooon pinnne uit de muur.

Ga NOOIT met iemand in zee die je "goedkoop" voor je wisselt (zwart dus).
Anders heb je ook wisselkantoren in Tsjechie.

groet
M
 
Re: waar geld wisselen

Pinnen uit de muur in Tsjechie is inderdaad het goedkoopste. De tip: zorg dus van te voren dat je een pasje hebt waamee je kunt pinnen in Tsjechie. Informeer dus bij je bank. En in Tsjechie heb je net als in Nederland genoeg geldautomaten. Je betaalt haast geen kosten en er wordt gerekend met de dagkoers. Echt echt de beste manier en je hoeft nooit meer te pinnen dan je nodig hebt.

Prettige vakantie.
 
Re: waar geld wisselen

Je moet dus NIET steeds maar uit de muur halen wat je nodig hebt !!! Want je betaald iets van 2 euro nog wat per keer als je pint aan kosten !!! Als jij dan maar 500 kronen pint heb je gelijk een drama koers zeg maar !!!

Het beste kan je gewoon een paar duizend kronen pinnen, dan is die 2 euro nog wat verdeeld over het bedrag en is de koers dus wel goed zeg maar. Al het papier geld wat je evt over hebt kan je in Nederland weer terugwisselen.

Dus trek niet steeds ff 15 euro uit de maar aan kronen, want dat kost je dan 17 nog wat, en das best duur dan !!!

Maar pinnen is dus de goedkoopste manier, ondanks die kosten.

Beter kan je met credit card betalen hoor, doe ik ook overal, zelfde koers als uit de muur en je betaald maar 20 eurocent ofzo per keer !!! Dit gebruik ik dan meestal alleen bij benzinepomp, restaurants etc. De kleine dingen gewoon van het geld uit de muur.

Cauky
 
Re: waar geld wisselen

Ik trek ook altijd een groot bedrag in een keer uit de muur (natuurlijk niet de hele mik meesleuren) en wat ik overhoud is voor de volgende keer. Kheb nu 235 kroon nog over
grin.gif
 
Re: waar geld wisselen

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.
maar ik heb geld opzij gelegd voor deze vakantie dus heb het contant in huis. en moet dus daadwerkelijk wisselen in nederland of tsjechie.
Grenswisselkantoor??? of de bank in Tsjechie????
 
Re: waar geld wisselen

Nog even een reactie van mij. Inderdaad jullie hebben gelijk over die extra kosten voor het pinnen. Ik heb even op mijn bankafschrift gekeken en betaal inderdaad 2,25 Euro voor elke keer pinnen. En dat is ABN Amro

Groet,
Jan
 
Re: waar geld wisselen

Dat geld dat je contact thuis hebt liggen kun je
toch gewoon op je eigen rekening storten??
Dan ben je van dat probleem af dat je het om
moet wisselen en kun je alsnog pinnen in CR!!
laugh.gif


Fijne vakantie gewenst...

Cauky,
Erika
 
Re: waar geld wisselen

Ja precies Jan, ik wist dat het 5 gulden was, maar dus niet precies hoeveel het nu was dus.

Maar het is dus wel even iets om rekening mee te houden
wink.gif


En ik zou zeker even het geld storten hoor !!!
Als je de tijd hebt om het te wisselen,
hebbie vast ook de tijd om te storten,
alleen zou het kunnen dat je nog geen europas / wereldpas hebt, dat duurt wel even met aanvragen, dan zit je wel vast aan het wisselen hier als je binnekort vertrekt.

Cauky.
 
Re: waar geld wisselen

Wijze woorden van Erik.
grin.gif
Ik pin gewoon met m'n Giropas van de postbank. Geen Probleem!
 
Bovenaan