voorstellen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Na een hele tijd te hebben meegelezen op het forum heb ik mij enige tijd geleden aangemeld als lid.
Nu wordt het toch eens tijd om mijzelf eens voor te stellen.
Ik ben ingelogd met de naam unita, ik woon in het midden van het land, ben getrouwd en we hebben drie kinderen. Ik ben in Tsjechië geweest voornamelijk in Zuid Bohemen en Moravië.
Wij zijn hier helemaal verliefd geworden op dit prachtige land.
Ik heb twee tsjechische jachthonden en ben vanwege de liefde voor dit ras al een paar keer naar Tsjechië afgereisd maar ook voor vakantie.
Wij genieten van de mooie landschappen, de rust, de vriendelijkheid, mooie kastelen en nog veel meer.
Wanneer de kans zich voordoet gaan wij weer naar dit heerlijke land.
Vriendelijke groet, Unita.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Hartelijk welkom Unita, je hebt al een poosje meegelezen, dus je weet al wordt voor zin en onzin er te vinden is. Ik wens je ontzettend veel plezier, zowel hier als de volgende keer in Tsjechie.
 
Welkom Unita!!
Zo te zien heb je al wat ervaring met het forum. Ik zie je waardevolle bijdragen graag tegemoet.

PS Wij hebben ook twee tsjechische honden.
Een Stredý Knírač en een Popelnice
 
Hartelijk bedankt voor jullie welkomstteksten, leuk!
Ik moet wel even leren om te gaan met het daadwerkelijk "meedoen" aan het forum. Ik weet nog niet goed hoe ik foto's moet plaatsen maar daar ga ik wel een keer voor zitten.
En Macek, nee mijn honden lijken totaal niet op mechelse herders maar meer op Duitse staande draadharen. Het ras heet Cesky Fousek wat Tsjechische baard betekent. Ik heb twee meiden, moeder en dochter, moeder komt uit Moravië en ik ben voor de dekking ook naar Tsjechië geweest.
Gorrit, ik ben benieuwd naar jouw honden.
Verleden jaar zijn we met een aantal mensen naar een grote jachthondenwedstrijd geweest in Dolni Nemci. De proeven waren vlak bij de Slowaakse grens, hier schijnen de grote karpatenherten voor te komen maar die hebben we helaas niet kunnen bewonderen. Iemand ervaring met deze grote herten?
Wij hadden een huisje in Pozlovice vlakbij Luhacovice, een leuke omgeving, we hebben veel gezien en bezocht.
Groet, Unita
 

Bijlagen

  • ziggykleiner.JPG
    ziggykleiner.JPG
    194,6 KB · Bekeken: 5
Oh, jeetje, na het plaatsen van mijn bericht zie ik dat de foto die ik heb ge upload ineens onder mijn bericht verschijnt, dit is Ziggy de jongste hond, ze was hier zes weekjes.
Unita.
 
Hoi Unita, Welkom op het forum:shake:. Ik ben nog maar èèn keertje geweest, ook in Zuid Bohemen, maar vele keren zullen volgen.
En wat een scheetje heb je. Trouwens snel gedaan, ik deed er dagen over om een plaatje neer te zetten:deuk:
 
Lukas14 schreef:
Ja Macek...vast en zeker :lmfao:

On Topic : Welkom Unita :) Pas maar op, voor je het weet ben je aan dit forum verslaafd ;)

Ik geloof dat ik al verslaafd ben aan dit forum, ik volg het zeker al een hele tijd maar was eigenlijk een beetje bang om "mee te doen".
Unita
 
welkom unita nu we het toch over de diertjes hebben vrienden van mij hebben een tsjechiesche wolfshond is echt net een wolf maar heel moeilijk in de opvoeding.
ik zelf heb twee akita,s (japanse poolhonden)
aangezien ik een huis in cz heb met een lekere tuin waar ze zich helemaal kunnen uitleven is mijn drang om naar cz te gaan des te groter .
maar dat er cz jachthonden waren wist ik niet, nou welkom en tot horens.
 
Dirk, ik ken de Tsjechische wolfshonden, ze lijken op het Nederlandse ras de Saarlooswolfshonden, Akita Inu ken ik ook. Zijn ze vriendelijk jouw honden?
Hier een fotootje van hoe mijn honden er nu uitzien, als het tenminste lukt want ik begrijp het niet helemaal hoe ik dat eerder heb gedaan.
Groeten Unita.
 

Bijlagen

  • ziggy en unita.JPG verkleind.jpg
    ziggy en unita.JPG verkleind.jpg
    18,8 KB · Bekeken: 41
Bovenaan